Het Lotte, ikzelf gebruik deze functie wel vaak om een idee te krijgen: tadaaa
In Sardinie was ik vorig jaar heel teleurgesteld door de wind, Tarifa en de Canarische zijn top, griekenland nogal vlagerig naar ik het begrijp. De Duitse Ostsee is wel consistent denk ik. Maarjah, daar wil je niet zitten in je vakantie
Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)
In mei schijnt Dakhla erg goed te zijn! Check: http://dakhla-attitude.ma Wij zitten er vanaf 20 mei :)
hoe beginnend? cusrus gehad? of nog lessen nemen?
waterstarten al onder de knie? upwind varen?
Het windseizoen in Sal (kaapverdie) is dan net klaar.
en griekenland nog net niet begonnen.
Fuerteventura is dan aan het pieken, ik zou dat aanraden. Spot flag beach Coralejo.
dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 24 - 26 knots op zijn Naish Pivot (2023)
In Sardinie was ik vorig jaar heel teleurgesteld door de wind
Waar zat je ?
In mei schijnt Dakhla erg goed te zijn! Check: http://dakhla-attitude.ma Wij zitten er vanaf 20 mei :)
Maar wel erg prijzig, vliegtickets dan, hoeveel was jij kwijt voor je vliegticket en bij welke maatschappij ?
@Richard: Ik zat in Porto Pollo. Heb ook best wel wat rondgereden (tot 2 uur one-way) om wind te zoeken, maar als je van die hoek naar Alghero wil heb je 3.5 uur nodig. Da's net even te ver voor een sessie en daar vind je enkel wind met 1 bepaalde windrichting. Op zijn minst heb ik dan wel lekker aan tafel gebuffeld .
Dakhla voor een weekje is het toch niet waard? Je moet zover vliegen/reizen en de tickets zijn nog duur ook. Als je alleen bent als vrouw moet je ook zowieso oppassen, maar om er dan twee weken te zitten verveel je je dood!
Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)
Hey Lotte,
Misschien is het een mogelijkheid om met een groepsreis mee te gaan :)
Zelf zit ik met Nederland-kitetravel van 17april t/m 1 Mei op Fuerteventura en daarna ook weer vanaf 22 Mei t/m 5 juni! Mega gezellig altijd en een hoop mensen die ook alleen komen maar uiteraard allemaal dezelfde passie delen.
http://www.nederland-kitetravel.nl/fuerteventura-april-2016.php
Misschien heeft Kiteactive onze "concurrent" nog wat leuks staan.
Alohaaa :)
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Richard: Ik zat in Porto Pollo. Heb ook best wel wat rondgereden (tot 2 uur one-way) om wind te zoeken,
Jammer terwijl volgens de kenners de meeste wind zit bij Porto pollo en niet in het zuiden ?
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=38042.175
Sardinie is echt top, Beste tijd: Mei, Juni of September/
Wind gegarandeerd, tot 45knopen als de mistral waait, gemiddeld is de wind echter rond 4-6Nft
Er zijn plannen om met de Kite kings in september/oktober naar porto Pollo te gaan.
Welke accomodatie zat je en waar had je je auto gehuurd, graag een snelkoppeling erbij ?
En ja Dakhla stond eerst bovenaan ons lijsie maar dat werd veel te duur voor een week.Vliegreis zit je al om en na bij de 7 a 800 euro en daar komt de rest nog bij
Lotte voor een vrouw alleen zou ik naar Marsa Alam gaan, hotel aan de spot. En ja het is Egypte maar daar heb je geen last van, ik voel me daar veiliger dan in Amsterdam
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=51507.0
@Richard: Ik heb Olbia aangevlogen (woon in Frankfurt dus de vluchten zijn heel anders) en huur mijn auto's 90% bij Enterprise. 1 keer goldcar (afzetters) in Faro en deze keer bij Centauro (via www.Billiger-Mietwagen.de) in Malaga/Tarifa.
Enterprise is eigenlijk amerikaans, grootste auto-verhuurbedrijf ter wereld, werkt daar met een lokale aanbieder (Ik denk LocAuto), maar de service is steeds goed. Ik heb geleerd dat service en klantvriendelijkheid ook best wat waard is. Maar dus niet nu in Tarifa, daar was het prijsverschil te groot.
Verblijf via AirBnB geregeld in Palau. Jullie reputatie kennende wil je wel daar verblijven
Trouwens: wind 1.5/8 dagen (twintip 134cm met 7-9-12sqm @85kg). die hele dag was trouwens heel onaangenaam met de windrichting. Die leidde tot enorm vlagerige wind (van links) en de windsurfers zitten dan duidelijk in het betere deel aan de andere kant van de weg naar isola dei Gabbiani (zie google maps). Maar ik denk dat dit algemeen bekend is voor Porto Pollo
Bedankt voor de info
Als ik het allemaal zo lees ga je nooit meer terug naar Porto Pollo ?
Niet echt tevreden, en weinig (vlagerige ) wind
ik ga zeker nog terug. Deze keer ging ik voor 50% kiten en 50% eten/italiaanse keuken. Die verhouding en dus het doel van de trip wordt dus gewoon aangepast
En als ik de trends zo bekijk was 2015 gewoon een raar jaar
Registreerde: 08 March 2016
Hoi,
Ik wil de eerste week van mei graag op vakantie naar een spot waar je als beginnende kiter goed uit de voeten kunt. Heb in totaal een week vakantie, dus het liefst binnen europa, of Kaapverdie? Turkije en Egypte vind ik momenteel een beetje spannend door al die onrust.
Ik ga wrs alleen, dus een spot waar vrouwen gewoon veilig alleen over straat kunnen zou chill zijn! Oh ja en de windstatistieken moeten dus een beetje goed zijn haha
Mochten jullie iets weten? Ik hoor het graag! Thanks