Heb een vers setje 7-9 liggen maar helaas nog niet de kans gekregen om ermee het water op te gaan. Begin april Tarifa gaan ze, vrees ik, pas de eerste vuurdoop krijgen.
Lars_023 had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 22 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
Op Insta heeft Ruben Lenten er een paar in zn koffer mee naar Zuid-Afrika.
Hellooow
Ik heb de enduros al een tijdje in bezit, en al enkele sessies mee gedaan. Eerste moment dat ik de kite vast had, had ik onmiddelijk een gevoel dat ik al jaren met die kite vaar. zonder enige gewenning zal ik na 10min loops te draaien op 8m hoogte (volgens de woo). ik had na het openen van de kite direct de setting op freestyle gezet omdat dit mijn stijl is. Kite voelt niet zwaar en log aan. wat ik persoonlijk van de catalyst 2015 wel vond, enduro draaid ook veel soepeler en sneller dan de catalyst 2015. sneller rond zijn as en extra lift na de kite rond is. Unhooked voelt hij lichter aan maar qua prestaties vind ik hem niet veel verschillen van de catalyst top dus!. Heb daarna even de kite op freeride ingesteld en dan voel je wel onmiddelijk dat er meer stuurdruk is. en meer "alla bandit vaart". Wave ride setting heb ik nog niet getest. hopelijk heb ik een beeld kunnen geven.. ander vraag gerust!
Heb nu ook met de kites gevaren. Heb ze op de standaard settings gevaren.
De kites hebben weinig bardruk en draaien snel hiermee vind ik ze erg op de C4 lijken maar bij het springen heb je veel lift en hangtime a la de catalyst.
Erg goede high end, de 9m kun je makkelijk tot 30 knopen varen en de high end van 7m heb ik nog niet ervaren.
Persoonlijk vind ik iets meer bardruk prettiger dus vandaag ga ik hem iets aanpassen. Al met al, heerlijke kites.
Lars_023 had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 22 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
Interessante kite, heb gister nog een review op KiteFinder achtergelaten http://www.kitefinder.com/en/kites/1542/ozone-enduro-v1-2016#user-reviews
Test Ozone enduro V1 7M.
Ik heb de 9m op strapless waveboard op Scheveningen getest. Ik vaar zelf met Ozone Reo's en kan hem daarom goed vergelijken met een pure wavekite. Ik heb de settings van de Enduro op wave gezet, d.w.z. De bridle op wave en de pigtails van stuurlijnen op zijn snelst. Ik vond de kite het goed doen in de golven. Draait goed en vond de bardruk niet veel hoger als de Reo. Zit wel wat meer power bij loopen, draaien en naar 12 uur sturen bij een tack als bij Reo maar dat is logisch. Driften heb ik niet zo kunnen testen omdat de golven niet zo hoog waren en mijn lijnen dan ook niet slack kwamen.e! Heb springen niet getest maar van anderen gehoort dat hij een goede verticale boost geeft.
Registreerde: 29 September 2009
Ik ben benieuwd of iemand de Enduro al eens goed getest heeft.
Lees nog weinig test revieuws, is hij echt te vergelijken met de CAT 2015?
En hoe geschikt is hij voor het strapless varen?
Bedankt alvast voor de info