Wat een moeite! Ga lekker ergens anders heen joh.
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Er zit een kiteschool in Peschiera, dat is aan het Gardameer.
zie http://www.gardameer-nu.nl/sport/1410-kitesurfen-op-het-gardameer.html
Ik zelf een keer 3 weken in Garda geweest, 3 wk lang geen zuchtje wind. In het Noorden, Torbole , wel meer wind maar super heel vlagerig.
@ WOODMASTER : Waar kan je nog heen met de caravan op +/- dezelfde afstand....... kan ook naar Egypte rijden maar dat is een beetje te ver :-) :-)
Hey Marco ik heb die kite scholen al eens bekeken en zij nemen litfers mee. Het is een optie maar aan 40eu de rit. We zijn met twee en op een 10tal dagen ben je al 800 euro kwijt......
Frankrijk, Spanje, Portugal.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Eigenlijk zijn we aan het afwijken van het onderwerp.
@DJEE ik kan ook een opsommingen maken duitsland, denemarken slovenie enz........
Ik wens met een eigen boot op het water te gaan en vraag mensen die eventueel evaring hebben met kiten vanuit een boot en ook ivm de grootte van boot en motor.......
Ben er een keer geweest, vond het helemaal niks
Druk druk slechte infra structuur dus constant in de file
Bij alle spots heel duur parkeren voor een parkeer plaats
Ga daar niet heen, er zijn zat leukere spots waar het een stuk beter is
Begint al dat je met een rubberbootje moet gaan varen, dat is toch al kl..te
Dusssssssssssss , waarom zou je er heen gaan ?
Moet helaas aansluiten bij de rest. Wind is redelijk vlagerig en vaak lange reistijd etc naar de plekken. Wil je echt 10 dagen kiten kan je beter ergens anders gaan of echt in het noorden gaan kamperen dus niet peschiera of iets dergelijks wat helemaal in t zuiden ligt. Wat betreft een bootje ligt het er aan hoe snel je op de plek wilt komen. In princiepe kan je met een standaard boot wel uit de voeten. Een iemand op de boot om je kite vast te houden. De kiter in het water afdrijven en gaan. Mochten jullie toch gaan have fun...
Wij zitten op een camping in Navene vlak aan het strand. Ben er al een paar keer geweest maar dan om te windsurfen. Je moet dan eventjes dobberen , naar het midden varen om in de windzone te komen. Met kite is dat niet zo evident............. We zijn daarbij dan ook nog beginners.
Lac serre poncon hebben we ook in gedachte gehad.
Jullie zijn nog beginners en willen zelf gaan kiten vanuit een mini bootje... boek liever een normaal kitebare spot of geef geld uit aan pro's die dit voor hun werk doen.
Anyhoe succes
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Ik sluit me aan bij de rest, hoe graag je daar ook heen wilt, zoek beter een spot die toegankelijker is voor beginners, zoals inderdaad west Denemarken ( supermooi weer als je mazzel hebt ) scheelt je een boot, en een hoop gelazer.
wimbers had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Park (2011)
In het verleden zijn er voor medewerkers van de KNRM / Reddingsbrigade speciale clinics georganiseerd hoe je met een boot kitesurfers uit het water haalt. Ikzelf heb daar als "vrijwilliger' met m'n vlieger voor in het water gelegen en het was zelfs met een bagger windje van 14 knts voor veel "bemanningen" heel lastig om een kitesurfer uit het water te vissen. En dan praten we niet over 4 tot 6 pk aandrijving en onervaren bemanningen. Dat is dus een pure ervaring uit de praktijk.
Je bent op zoek naar "een veilige combinatie omdat als de wind aantrekt er deining op het Gardameer komt"
Ook zonder het probleem van "kitesurfers binnen hengelen" heb je zodra je met wat meer wind en echte deining te maken krijgt echt niets met een 4 tot 6 pk prutteldingetje op het Gardameer te zoeken.
Gewoon een advies, gebaseerd op praktijkervaringen: niet doen dus......
Super rustig omstandigheden en voor veel mensen was het toch nog een lastige klus om de kitesurfer uit het water te halen. ( kijk 'm spartelen op 1.44 )
Owwwww en ook nog beginner? Tjsa
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Ik zou dit eerst eens oefenen in een weiland of zo, vergeet je gopro niet aan te zetten.
Wat edefixe al aangaf met de deining die je krijgt bij windkracht 4 à 5 is het bijna niet te doen om stil te liggen met een relatief klein bootje om een kite op te laten varen gaat dan nog wel al stuiter je alle kanten op ( heb zelf een boot) maar je kan het proberen als je maar lol hebt
Heb paar weken aan het Como meer gezeten in Italie en heerlijk gekite. Daar waren ze ook bezig met rubberbootjes en lessende kiters. Dat ging opzich heel aardig.
Daar sprong de lesser het water in met de bar in zijn handen en dan de lijnen uitrollen. Aan het einde zat de kite al vast aan de lijnen en werd dan opgepompt aan board en vanaf de boot gelaunched. Die leraren deden dat elke dag dus dan gaat het wel.
Heb zelf wel is mijn kite aan board van een catamaran opgestuigd en opgelaten door mijn kite in het water te gooien aan de achterkant van de boot; dan wachten tot lijnen strak staan; oplaten en vanaf de achtersteven op je boardje het water in springen. Was een heel gedoe en beste tricky; heb het dus ook bij 1x gelaten
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Ik heb 6 jaar ervaring maar zou erg opzien tegen deze actie. Oke, het kan blijkbaar wel maar eenvoudig wordt het niet. Als je toch besluit dit te gaan doen raad ik je aan om eerst te oefenen. Aan de waterkant of in NL ergens met je bootje als het niet te hard waait. Succes.
Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)
zodiac heb je nog wel in verschillende maten
met 3 man is 6 pk wel minimaal wil je nog een beetje vooruit komen, 8 of 10 is beter, maar ook stukken zwaarder dat moet je zodiacje wel aankunnen.
WoodyBloem had een 4 sterren sessie in IJburg met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Core Riot XR3 (2014)
Voor 3 man heb je zeker wel 10pk nodig.
Met minder trek je de boot namelijk niet in planee en haalt die mischien net 10kmh. Maar uit ervaring weet ik dat 10pk een 3 meter RIB met 3 man net in planee trekt, maar als je zeker wilt zijn, en dat wil je denk ik wel midden op het meer, zou ik voor 15 pk gaan.
Steeds meer beren op de weg
Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)
Is zoiets ook niet ongelofelijk tricky voor je lijnen juist te krijgen? De kans dat een touwtje verkeerd zit is toch veel te groot?
Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)
Iemand ervaring? Ja, ik heb het weleens gedaan, kitesurfen vanaf een boot, maar dan op het Spaanse water op Curacao. Ik dacht precies hetzelfde als jij, ik pomp mijn kite op, verbind de lijnen, rol bar op en gaan met die banaan. Makkie toch? Nou het bleek verdomd lastig te varen met een opgeblazen kite op de boot (en zoals je ziet is deze boot een stuk groter), vanuit de boot het water in met harnass aan en bar ingehaakt, lijnen uitrollen, de boot laten afdrijven met kite, lijnen tussen mijn benen, aangezien de wind vlagerig was en uit verschillende richtingen kon komen ook onmogelijk om de boot op de juiste positie te houden, de kite die wind vangt op de boot en onhandelbaar wordt en aan je lijnen gaat trekken, enz.
Uiteindelijk heb ik gevraagd om maar de kite op het water te laten en een waterstart proberen te doen. Dat duurde ook even omdat de wind dus vlagerig was en dus ook soms weg kon vallen. En dan had je nog al het verkeer om je heen wat ook niet veilig was. Ook als je te dicht bij de kant kwam kon de wind wegvallen of juist omhoog tegen de heuvel op waardoor je letterlijk uit het water gelift werd. Zo kan ik nog even doorgaan.
Ik moet dan wel bij zeggen, het was een leuke ervaring en wat heb ik heerlijk gevaren, maar zal ik het nog een keer doen? No Way!
Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)
Bij Navene kan je ook lanceren vanuit de tunnel. no prob. wel niet voor beginners
De tunnel? Zijn daar ook foto's van?
washichi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 13 - 20 knots op zijn Zian Hantu v2 (2016)
Registreerde: 13 April 2016
Iemand ervanring met het kiten vanuit een boot ?
Wij gaan dit jaar naar het Garda meer en willen een Stevige opblaasbare rubberboot ( type zodiac of dergelijke ) met een benzine motor meenemen. Zodat we vanaf de camping richting midden van het meer kunnen varen om daar te kunnen waterstarten.
Iemand een idee hoe groot je je boot moet nemen en met hoeveel pk motor je toekomt om met max 3 personen ( bestuurder inbegrepen ) veilig te kunnen varen op het Garda meer ???? Het moet gewoon dienen om ons af te zetten en terug te komen halen. Het moet geen speedboot worden maar een veilige combinatie omdat als de wind wat aantrekt er deining op het Garda meer komt.
Ik was aan het denken om een 4pk of 6pk motor op een boot van een 3 a 3,5meter te willen plaatsen.
Iemand ervaring !!!!! Wat denken jullie hiervan ?
Grtn Peter