Kites zijn nog wel redelijk goedkoop te verzenden maar boards betaal je als snel de hoofdprijs voor omdat die dozen geen standaard maten zijn. En als je t gaat verzenden zorg dat de papieren dan in orde zijn anders bestaat de kans dat je ook nog invoerrechten en btw moet betalen.
Beste tip? Zoek iemand die in die periode ook in Brazilie zit en je gear mee terug wil nemen.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Ik heb zelf ook met dat probleem gezeten.
Toen heb ik besloten de tas mee te nemen naar mijn volgende bestemming (van Brazilië naar Costa Rica)
Uiteindelijk niks extra voor hoeven te betalen.
Daar bij het vliegveld hadden we een hostel waar ik mijn spullen achter mocht laten op voorwaarde dat ik nog een nacht zou boeken (bij het ophalen) geen probleem, want ik moest toch weer op dat vliegveld zijn.
Misschien is dat dus een optie als je weer op een bepaalde plek terug komt, daar je tas achter laten.
Registreerde: 11 August 2010
hoi hoi,
kan iemand mij helpen met een goed idee. Rond Oktober wil ik 3/4 weken in Noord Brazilie gaan kiten. Daarna wil ik door gaan reizen naar Zuid Brazilie, Bolivia, Peru, met name om te golfsurfen. Ik wil eigenlijk na die 3 weken van mijn kitespullen af... Mijn vraag; is er een manier om goedkoop je spullen naar huis te sturen? Ik heb DHL en de grote verschepers al gechecked, maar lijkt erg duur (+-350-500e voor een doos van 25kg, waar miss niet eens een board in past).
Ik wil liefst met mijn eigen spullen varen en heb ook niet zo'n zin om ze daar voor weinig te verkopen....
Iemand een gouden tip?