Ik zou beginnen met een lesje of wat te nemen, alvorens je het water op gaat.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Vanwaar deze vraag, ik neem aan dat je met bovenstaande materiaal al wel eens gevaren hebt...
Met een 15m Flysurfer zou jij met 10knp kunnen varen, echter je boardje is te klein om een goede low-end uit die kite te halen!
et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)
Zoals Djee al zegt ga ermee lessen en je weet het.
Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)
mooie combi een 9 en een 15
@Sanka, ONZIN natuurlijk. Een beginner (als het hier uberhaupt een beginner betreft) kan echt niet de low-end van zijn kite bepalen, daar heeft hij of zij namelijk nog helemaal de techniek niet voor.
Daarnaast is het natuurlijk heel verstandig om te lessen, alvorens zelfstandig te gaan kiten. Maar de kans dat tijdens de les er net voldoede wind voor zijn of haar kite staat is heel, heel klein. Dus ermee gaan lessen zal echt geen antwoorden opleveren, zoals jij beweerd...
et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)
Nou als benieuwd ben naar je low-end en je hebt enige ervaring, dus les afgerond dan ga je ermee naar het strand. Hang je hem in de lucht en kijk je of je ermee kunt varen in 12 knopen, daarna, 15 knopen, daarna 18 knopen. Je moet je Gear wel leren kennen...
Op een forum Gaan vragen vanaf hoeveel knopen je met je eigen spul kunt gaan varen komt onervaren dus zonder ervaring over. Als je hebt gelest dan heb je bij een aantal.knopen aan een bep. formaat kite gehangen dus zou je het ongeveer moeten weten. Daarom zeg ik je kan ook kiteschool bellen zeggen welke Gear je hebt en dan zeggen zij wanneer je ermee kunt komen oefenen.
Onzin praat van Et.
Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)
Op vragen wat jouw low-end is, kan niemand je dat ( zo theoretisch) vertellen. Ok, men kan stellen dat er met bepaald materiaal een bepaald lowend behaald kan worden maar ik denk dat je lowend voor het grootste gedeelte wordt bepaald door jouw eigen vaardigheden.
De combinatie van je materiaal vind ik niet echt logisch. Een flysurfer speed 3 15m met een boardje van 127/38 da's niet echt.... De Screamer 9m met je boardje 127/38 is dan weer een combi die het bij een ( vooral voor een beginner) heel pittig windje pas echt lekker gaat doen.
We gaan er dan ook maar even vanuit dat je les gehad hebt?
Voor de FlySurfer 15m dlx kan ik het je vertellen:
8 tot 20 knopen denk ik. (wel ff een flydoor erbij kopen voor de echte low-wind)
Ik weeg 72kg en kan hem tot 22 knopen lekker varen, vanaf 25 knopen stuiter ik overpowered met mijn ballen over het water :)
Volgens boekje: 8-22 knopen voor 75kg
Registreerde: 30 August 2017
^Wat de titel al zecht eigenlijk. Ik heb een Epic Screamer van 9m, een Flysurfer speed 3 van 15m en een North jaime board (127 bij 38). Zelf ben ik ongeveer 63 kg.