North Rebel 2012 wel of niet

Door: Harry Reacties: 7 Hits: 1871
Harry 13 October / 2017 / 22:35

Hallo ik begin met kitesurfen maar vind het moeilijk om de geschikte kite te kopen.

Nu kan ik een complete set overkopen uit 2012.

De kites zijn van North en dragen de naam Rebel. 

Ik weet dat dit een vrij populaire kite is naar mijn weten.

Nu is mijn vraag of deze kites  geschikt zijn om mee te beginnen.

Het gaat om een 9 en een 12 uit 2012.( weinig tot niet gebruikt  wordt gezegd )

mijn  gewicht is 80 kg en mijn lengte 1,85 m .

Ik heb altijd aan windsurfen gedaan en veel gevliegert met grote kites.

Ik ga van het voorjaar op cursus  maar ik wou deze koop eigenlijk niet aan mij voorbij laten gaan .

board is van Naish 132.

groet Harry 

surf1975 17 October / 2017 / 20:29

Is inderdaad een fijne set. Ook voor beginners top.Wat is de staat van de kite? Reparaties, slijtage? En uiteraard wat is de prijs van de set? 

yeah

Dobbelsteen 18 October / 2017 / 07:22

Lijkt mij een goede koop als de prijs en staat van de goederen goed zijn.

Zelf ben ik ook begonnen met een 12m rebel. Heeft nog een lange poos geduurd vooraleer ik een 8m bij kocht, ik kon tot 22 knopen met de 12m en als beginner vond ik dat zeker genoeg.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

Harry 18 October / 2017 / 19:04

Hallo surf 1975

Hij wil 800 euro voor de set hebben.

De set is in goede staat en weinig gebruikt (volgens de verkoper)

Nu hoor in het forum van hanglos dat het board te klein is voor mij die er bij zit.

Kitemen 18 October / 2017 / 19:15

vind dat nog aardig aan de prijs (ga er vanuit dat er iig 1 bar bij zit) aangezien materiaal al wel 5/6 jaar oud is (gebruikt of niet) en als t board dan ook niet ideaal is zou ik of even opnieuw onderhandelen of lekker naar iets anders op zoek gaan.

Harry 18 October / 2017 / 20:01

Dat vond ik zelf ook gezien het materiaal 5/6 jaar oud is

Blijft moelijk om hier in een keuze te maken.

Inieder geval bedankt voor jr reactie Kitemen.

surf1975 18 October / 2017 / 20:24

132 te klein is wel kort door de bocht. misschien wel om mee te  beginnen, maar misschien wel om door te groeien. Welk model naish is het en welk jaar? 800 euro is inderdaad aan de hoge kant, afhankelijk van model/jaar/staat etc

yeah

Kitemen 19 October / 2017 / 08:30

Qua board:

Maat board kan zoals SURF1975 zegt wel maar is niet ideaal. De eerste 2 tot 3 jaar kiten zul je er meer hinder dan profijt van hebben. Wil niet zeggen dat je er niet op weg kan etc maar zeker in het begin is het lekker als je wat meer low end hebt (met minder wind kan varen). Pas na 2 jaar ga je wat hardere wind pakken en kan je met een kleiner board misschien wat meer wegtrappen maar hier heb je gewoon wat meer techniek voor nodig die je in het begin mist.

Daarnaast is 132 voor 80kg sowieso aan de kleine kant. 

Qua Kite:

@Harry zoek op marktplaats lekker naar een kite van 3 max 4 jaar oud en dan kan 800/900 prima (misschien iets meer maar dat is het waard) voor een nette set van 9/12 of 8/11 (beetje afhankelijk van de kite).

Ga dan het liefst voor een Bow/SLE kite (Rebel's tot 2018 zijn 5 lijns en ging naar mijn idee meer richting hybride, met de nieuwe lijn zijn ze naar 4 lijns gegaan en gaat die meer richting de evo) , voordelen aan deze kite:
- Veel depower
- Makkelijk te herstarten
- Groot windbereik 
- Loopt snel hoogte 
- Veel hangtime

Ideaal voor een beginner (en ook meer ervaren kan je hier prima mee uit de voeten, vaar er zelf ook nog mee)

Voorbeelden: Cabrinha Switchblade / North Evo  

Succes met je zoektocht...doet me weer denken aan mn eerste kite {#emotions_dlg.yummie.gif}

Last edit by: KITEMEN