20KG Ryanair

Door: Lukadukido Reacties: 7 Hits: 4027
Lukadukido 22 February / 2018 / 13:51

Hee hoi,

Ik vertrek zaterdag naar Tarifa met m'n gear. Nou is het zo dat Ryanair met haar XL sportbagage item die verplicht is voor kitesurf-gear, een limiet van 20kg heeft.

Kan iemand mij vertellen hoe serieus die kilo's genomen worden? Vindt het zo bizar dat je de duurst mogelijke baggage optie moet kiezen van 50 euro per vlucht om vervolgens maar 20kg mee te mogen nemen. 

Hoor het graag, thanks!

Djee 22 February / 2018 / 13:54

Gewoon op de kilo, nooit gevlogen ofzo? je kunt het er op gokken dat je ermee wegkomt of je voet er onderhouden tijdens wegen, of spullen erbuiten laten en deze later toevoegen als je naar de odd-size loopt, echter heb je met die of's wel een risico.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Lukadukido 22 February / 2018 / 14:31

Haha nee ik ben wel eens eerder in een vliegtuig geweest. Ik kon het gewoon bijna niet geloven dat je de volle prijs moet betalen voor een XL sportsitem, terwijl je met een normale koffer hetzelfde gewicht mag meenemen. Die toevoeging net voor de oddsize is misschien nog wel een aardige truc, maar kan me niet voorstellen dat ze hier niet over nagedacht hebben.

wazzaah 22 February / 2018 / 18:56

Iig zorgen dat je het via internet goed geregeld hebt, zodra je bij de balie staat moet je er veel meer voor betalen als je teveel kilo's hebt.

In oktober met Ryanair gevlogen met 4p en 120kg bagage ingekocht. 4x 20kg normaal en 2x 20kg boardbag. Totaal gewicht klopte en als groep ingecheckt dus geen problemen.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

geloof 22 February / 2018 / 23:14

Ik had gekozen voor de optie van €30 en ook met de max van 20 kg. XL is m.i. voor surfboards en niet voor twintips/wakeboards/alles-wat-past-in-golfbags.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

Leon van Bergen 26 February / 2018 / 15:39

Ik begrijp je Luuk het lijkt mij ook erg weinig.

Zelf kom ik net terug van Fuerteventura en ik had mijn kitebag mee met 31KG aan spullen, 3 Kiten (waarvan ook een 17m, Oké) Bar, board, harnas en een wetsuite dus ik zou niet weten hoe je onder de 20Kg kan blijven met een beetje spullen.

Wij vlogen via Transavia en daar betaald ik €44 (enkeltje) voor 32KG en max 3.60 meter...

Last edit by: LEON VAN BERGEN

geloof 26 February / 2018 / 17:33

20 kg is zeker te weinig voor 3 kites, board, bar en nog wat ander spul, maar je kan een gewone koffer erbij boeken. Ik heb een paar keer een plunjebaal van NLse leger meegenomen in vliegtuig. Zo'n pluba is relatief licht en kan tegen een stootje. Prima voor twee kites, bar, trapeze en wetsuit.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

Waldo 01 March / 2018 / 07:13

je harnas kun je aanhouden, heb ik ook nog gedaan met Ryanair, security keek wat raar maar werd aanvaard als een ietwat bijzondere riem :-)
barren in handbagage, ook nog nooit problemen mee gehad, wat anderen ook zeggen