Setup Naish Dash

Door: patrick.teeuwen Reacties: 1 Hits: 1285
patrick.teeuwen 15 May / 2021 / 11:17

Ik vaar de 2021 Naish Dash en snap iets niet. De kite heeft een Big air en Freestyle setup. De Freestyle setup is volgens de instructie het knoopje het dichtst bij de kite (verkorten stuur lijn) en de Big Air setting is het verste knoopje (langere stuur lijn). 

Hoezo veranderd de shape in de big air setting zo dat hij meer geschikt is voor big air en kite loops!!?? Ja, de kite iets meer open staan waardoor je meer lift zou genereren .... maar door de langere stuur lijnen mis ik power en snelheid in de turns. Of is mijn denkwijze verkeer?

FeRNandeZ 15 May / 2021 / 12:23

stuur ff plaatje van die briddle setup. 

 

in het algemeen;

Adjustments van de Briddle op de fronttube, zijn zeer nuttig.  Ze veranderen de angle of attack en dus echt flight performance en of gedrag van de kite.  Bij sommige kites echt wereld van verschil. Het is jammer dat niet alle merken front briddle adjustments op hun kites maken.

Dieper in het venster, kite houdt meer druk/grunt, loopt wat minder hoogte, goed voor meer powered riding unhooked etc, downwinders.

Of juist kite meer aan de edge vliegt, meer depower, je moet snelheid maken met de kite.

Afstellingen aan de tip van de kite, veranderen niet de performance van de kite, maar het bargevoel kun je veranderen stuurinput/bardruk.

 

Verder de benamingen BigAir Freestyle vind dit altijd beetje marketing taal....  in het algemeen is een kite die meer aan de Edge vaart meer performing, kan je groter varen, hoger springen, beter in race etc.

Maar altijd druk in je kite, altijd direct reactie, stabiel en betrouwbaarder dieper in het venster, heeft ook soms weer voordelen.

Dus lekker proberen wat je fijn vind.....

 

Last edit by: FERNANDEZ
kantje board !