Ben wel eens bij la tranche sur mer geweest en dat ligt een half uurtje rijden naar het zuiden. Daar zou je wel leuk moeten kunnen kite surfen, mij hadden ze verteld dat het daar vlak water was en niet al te diep.( en ik denk dat dat niet veel veranderd zou zijn in de 6 jaar dat ik er niet ben geweest). Ik zat zelf 10 kilometer omhoog aan de kust. Daar is het echter niet leuk kiten, veel golfsurfers en regelmatig een stevige branding (2 a 3 meter hoge golven). Succes en laat even weten of het een leuke spot is om te kiten.
Sables d"olonne zelf is een heel langzaam aflopend strand.
Bijna vlak met een paar poelen erin.
Dus bij hoogwater amper 50m breed
Bij laag water 400m lopen
De baai zelf is vrij breed. In de middag komt er thermiek = zeebriesje.
De boulevard staat vol auto"s, dus daar kun je niet zo maar parkeren.
S avonds best leuk veel volk op de boulevard. Paraderen tot je erbij neervalt.
Tranche sur meer ben ik ook langs geweest en toen was daar wind.
Het is een veel kleinere nederzetting tov Sables d"olennes.
ik ben met schip in les Sables d"olonne gweest we lagen in de haven toen ben ik naar het strand daarzo gegaan en het zag eruit als een hele goede spot met mooi strandje enzo..
alleen het stadje zelf vond ik een beetje tegenvallen maarja zal wel de periode zijn geweest dat ik er was.. er waren toen veel bejaarden enzo
Job had een 0 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2008)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
De totale westkust van Frankrijk (aan)gedaan...Les Sables ook ff bekeken.....had er hoge verwachtingen van.......was een zonnig dagje zonder beduidende wind....idd veel bejaarden en kermis gevoel......kortom, viel mij zwaar tegen! Stranden iets noordelijk vielen ook tegen.
Stuk meer noord-west waar Bretagne begint heb je talloze plekken waar het super is.
Zuidelijker heb je I"ll D"Oleron......daar heb je aan de westkant (La Remigasse) ook prachtige mogelijkheden.
Maar de topplek blijft La Torche in west Bretagne!!!
Registreerde: 24 October 2001
ik ga in de zomervakantie naar frankrijk naar les sables d"olonne weet iemand hier ook mooie spots heb al een tijdje op internet gekeken maar kan er niet veel van vinden alleen dat er een kpwt tour er in 2004 is geweest.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)