das shit
maar volgens mij was dit al bekend van de gxr uit 2003? zat een verkeerde lading tussen ofzoiets.
Weet iemand hoe het dan is het gesteld met de gaastra defender bar 2005??? Wilde deze kopen ivm de safety..en prijs..( ben mijn oude bar verloren.)
Dikke pech...
heb zelf ook Gaastra echter niet zulke problemen mee.
Had eerst de 2004 GXR en deze had idd stiksel probleem met de letters GXR (doek trok in een plooi)
toen omgeruild gekregen voor de Stealth (kosteloos) (2de versie dubbel gestikte) en geen probleem mee gehad. (zomer en winter seizoen mee gevaren)
Nu heb ik de Visions en geen probleem mee, heerlijke kites.
ligt ook een beetje hoe de shop is natuurlijk,
want ik had contact met de shop en de importeur en het probleem van de 2004 kites en de 1ste versie van de stealths was bekend, dus deze namen ze zonder moeilijk te doen terug.
sorry om te horen,
Gaastra is niet meer wat het was.
Ze komen zelfs later uit met een bow
ter vervanging van de phoenix.
Heb Gaastr GXR uit 2003 gehad. Dit was echt een topkite voor dat jaar. Nooit problemen met scheurende tubes of ontploffende bladders gehad.
Afgelopen seizoen met de Visions gevlogen en ook hier was ik zeker niet ontevreden over. Vooral de 10m2 was m'n maatje. 14m2 was een beetje traag maar werd ook niet vaak gebruikt omdat ik al heel snel met mijn 10 kon varen.
Niet iedereen heeft dus slechte ervaring met Gaastra kites.
Ben het eens over slechte service aangezien Knut (de man van Gaastra in Duitsland) die nu de verkoop voor Gaastra organiseerd niet zijn verantwoordelijkheid neemt wat betreft aankoop in het verleden. Zeker niet meer wat het was.
De Stealh is er ook in 2 versies geweest...
de eerste was enkel gestikt (klapte vaak dus)
en toen hebben ze een aanpassing gehad en waren ze dubbel gestikt
deze was idd super, en te bizar snel!
Het probleem van Gaastra ligt hem in duitsland,
want Thoms deed het top in Nederland met garantie etc.
Ben in elk geval erg blij met mijn 2005 Visions
ook top kites! (en onwijs goedkoop trouwens ook!)
Ik zou overigens even contact opnemen met gaastra duitsland als ik jou was
zit een nederlandse sprekende man...misschien kan je er nog wat uit halen?
Begrijp me niet verkeerd. Over de vaareigenschappen (eh vlieg-) hoor je me echt niets zeggen. Idd de gxr was (voor zijn tijd) echt een topkite met goede lift. Stealth was minder goed in hangtime maar was zo heerlijk mee upwind te varen en zo "smooth" in gebruik. 1 rakje en de volgende truck kon uit de kast worden gehaald.
Registreerde: 21 April 2006
Beste allemaal,
Via dit forum wil ik mijn ongenoegen uiten over Gaastra en ook jullie behoeden voor een aanschaf en het verlies van honderden euro's
De soap begon in 2003 toen ik een gaastra gxr (14m)heb gekocht. Prima kite om te varen trouwens. Net buiten de garantie "pop" en de leading edge spuugde zijn ingewanden uit over een lengte van 75 cm. Omdat het buiten de garantie periode was kon ik hem inruilen voor een stealth, maar moest hier flink voor bij betalen (650 Euro). Ik had de stealth uit de zak gehaald bij lauwersoog, lijntjes uitgelegd, wetsuit aan en "bang" gehele leading edge weg dwars door canopy heen. Restwaarde 0 euro. Mij werd natuurlijk verteld dat ik hem te hard had opgepompt. Nou ik kan je verzekeren dat na mijn ervaring met de Gxr deze zeker niet te hard was opgepompt. Maargoed het was 3 dagen voor vertrek voor mijn kite vakantie in hurgada en ik moest iets nieuws hebben. Ik heb toen rechtstreeks van gaastra een spik splinter nieuwe kite gekregen. ('s ochtends opgehaald en 's middags vertrokken naar hurghada) God zij dank was de kite goed en heb ik de hele vakantie er mee kunnen varen. Bij terugkomst alles netjes afgespoeld met lauw water, laten drogen en de winterstalling in.
Afgelopen week voor het eerst de kites weer uit hun winterslaap gehaald en ik ben op het water, zie ik ineens een grote condoom aan mijn leading edge hangen. Is mijn middelste strut losgekomen van mijn leading edge. Doek is niet uitgescheurd het stiksel is gewoon aan het vergaan. (12 dagen in egypte gebruikt) Doordat de kites split struts hebben moet de halve kite uit elkaar gehaald worden om gerepareerd te worden. En ik heb dus maar besloten dat ik het hier bij laten wil.
Contact met gaastra heeft niets opgeleverd, dit schijnt over genomen te zijn door een of andere duitse holding en wil niets te maken hebben met garantie gevallen uit het verleden.
Voor mij geen gaastra meer. Nooit!!
PS: ik bezit ook naish en north en ik heb nog nooit problemen gehad met geen van beide. Alles bij elkaar heeft me dit in 2 jaar dus bijna 2000 euro gekost en heb hier echt de pest over in.
Ik hoop niet dat dit bericht verwijderd word omdat er mischien sponsering voor gaastra van hanglos is. Dit is zoals het gebeurt is. En ik vind dat iedereen recht heeft op de informatie over de slecht kwaliteit van de gaastra kites.