Sigma verkoopt ook goede lenzen. Ik zou zelf voor de 18-200mm gaan. Heb je groothoek en tele inĆĀ©ĆĀ©n.
Is alleen wel een relatief duurdere lens. Zelf fotografeer ik mt een panasonic fz30, heb je tot 420mm, maar ik geloof dat je al de canon bezit
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Als cameraman/fotograaf kan ik je hier wel iets over adviseren.
ik vind de sigma lenzen altijd een beetje soft zeker als het weer ook nog eens beetje bewolkt is. Ik zou liever een orginele lens kopen van canon. Ook is de autofocus veel sneller met orginele lenzen dan met sigma of tamron lenzen. Ook niet onbelangrijk denk ik. 200 mm lens is prima, veel langer wordt zwaar / duur en lastiger om je onderwerp in beeld te houden. Verder kan je later op de computer altijd nog een beetje digitaal inzoomen indien nodig ( 8 MP is dan prettig ) Denk eraan dat hoe lichtsterker de lens hoe makkelijker en sneller het scherpstellen gaat. Een 2,8 lens is dus altijd beter dan bv een 4.5 Verder wordt de achtergrond onscherper bij 2,8 wat de aandacht meer op kiter in de voorgrond legt en het plaatje meer "diepte" geeft cq minder "plat" maakt.
Nadeel van een lichtsterke lens is de prijs en het gewicht. Dit alles is aan jou om te beslissen. Zelf heb ik een Nikon D200 met onder andere een zoom 80-200 f2,8 Die is duur , maar ik moet er dan ook mijn geld mee verdienen.
succes marc
apple had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
Budget erg krap: ( /- 200 euri)
Sigma APO Macro 70-300
of een oudje met nog snellere AF
Canon 70-210 f3.5-4.5
Budget wat ruimer: ( /- 500 euri)
Canon 70-200L f4
Sigma 100-300 HSM f4
Met deze keuzes heb je in ieder geval een goede lens in handen geschikt
voor wat jij ermee wilt doen. Succes met je keuze.
Zat zelf te denken aan de Sigma 55-200 mm F4-5.6 DC
Iemand ervaringen mee?
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
wat voor behuizing heb je er dan bij wazaaa is dat een echt plastic behuizing of zo'n zak >?.
ben nu eerst aan spaaren voor cam maar wil in toekomst ok het water in om foto's te maken
@nlkiter
effe offtopic zit je niet meer in amstelveen? Ik kreeg namelijk via hyves door dat je ergens anders zou zitten klopt dit?
De sites die ik je eerder gaf staan vol gebruikersreviews.
anyway; spendeer liever een beetje meer geld aan een goede lens.
Canon 70-200L f4 Zoals Surfshots ook aangeeft is echt een topding. En nog betaalbaar
70-200 F4 L is inderdaad een toplens (ik heb hem zelf ook), en is eventueel ook nog bruikbaar met 1,4x converter zodat je een 100-280 lens krijgt. Als je echt dicht op de kiter wilt zitten, dan is 200mm toch te weinig in veel gevallen of je moet het water in durfen lopen. Wil je echt een groot bereik, dan kun je de 50-500mm (Bigma) van Sigma overwegen, dat is ook een erg scherpe lens, maar zit je wel op een euri of 800.
Als alternatief kun je ook een EWA-Marine waterdichte zak voor je camera kopen, dan kun je iig veilig het water in. Dan heb je aan een groothoek lens genoeg. Ik heb er zelf onlangs 1 aangeschaft, maar heb hem nog niet gebruikt dus kan je er niet over vertellen. (Dus als er nog gegadigden zijn voor een test-shoot.)
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
@ milamber
Als je andere foto's hebt met maximale zoom, dan zie ik die ook graag hoor (kan naar emailadres om de rest niet te vermoeien met dit topic (nlkiter@yahoo.co.uk)
@Ralph: ik ga ook voor de D50, ga ik dit weekend bestellen. Die lens die je noemt ken ik niet, maar als het je enige lens is mis je wel een deel. Ik ga denk ik de 18-200 Nikon lens er bij nemen. 300 is natuurlijk nog meer tele, maar statief zeker nodig, da's niet altijd handig. Maar let wel, als je het vergelijkt met de oude analoge camera's moet je het keer (ik geloof) factor 1,5 doen. Dus een 200 mm op een digitale camera is 300mm op een analoge. En dat is toch al heel behoorlijk.
Enige nadeel van de Nikon 18-200: momenteel slecht leverbaar.
Gemaakt met een 75-300 Canon lens met image stabalizer en 350D huis
stabalizer is een must want zonder kan je met een telelens niet goed vanuit je hand schieten.
Ik ga altijd naar japancamera.nl effe die gast bellen en die legt je alles uit. Ik ben naar hem gegaan op aanraden van Maarten Huisman
Staat nu overigens Hanslos in de foto... copyright is overigens van mij!
Greats
Sjoerd
Registreerde: 15 August 2003
Wat is een mooie telelens voor de EOS 350D, om ook een beetje actie picas van kiten enzo te laten maken vanaf de kant?
Iemand ervaringen?