wat is t verschil met een z'n nobile skimboard en een normaal skimboard??
Heb hier nog een relaxte carbone skimboard ligge , of zijn die kite skim boards anders
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Goede vraag... ik weet alleen dat die van Nobile ontwikkeld is om op te kiten. Lekker groot draagvlak dus kan je met minder wind het water al op. 't geeft vast een chill skimboard feeling, en ook zitten er vinnetjes onder, ik weet niet of een 'normaal' skimboard dat ook heeft?
Mijn eerste ervaring met surfen was op een skimboard, maar dat was gewoon een plank hout met wat structuurverf op de bovenkant en wat lak aan de onderkant.
Ik vind t een mooie plank en een cool initiatief, ik neem aan dat je er ook op kan skimboarden in wat dieper water (denkende aan de vinnetjes) of het moet mogelijk zijn deze eraf te schroeven, dat zou helemaal mooi zijn.
Anyway, ik zat er dus aan te denken evt wat geld apart te gaan leggen als mensen goede ervaringen hiermee hadden, en hij voldoet aan een aantal van mijn wensen/ hopen, en als de prijs een beetje ok is.
PS: de internetsite van Nobile geeft hier overigens niet meer info over, vandaar dat ik hier maar eens rond vraag...
yo mike,
Ik heb die skim gevaren en er zitten idd vinnen onder. 2 aan de onder kant avn de ei vorm en 2 kleinere vinnetjes bij de punt van het board. Ik heb um gevaren op Workum dus vlak golvig water. En het is vrij moeilijk om tricks te doen , dan schiet het boardje net als met skimboarden onder je lichaam weg. Verder gaat het heen en weer varen wel easy en moet je goed denken dat je druk houd op je achterste been waarmee je de vinnen dus laat werken. En anders maak je al snel een schuiver. Ik hb het board proberen te poppen en dat ging wel maar het blijft lastig om door te varen of Toside terug te gaan. Ik voer met de 16m Rhno 06 met goeie 3bft en dat was eigenlijk ook niet echt lkkr omdat je volgends mij veel beter een kleinere kite kan nemen die sneller wendbaar is.
Als je bij Workum in de buurt bent kun je altijd de Nobile boards bij de surfshop: ''iT Soal drondig testen !! dus ook de Skim
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
Toen Shinn hier was in Oost voorne hebben verschillende kiters het skimboard van Shinn bereden met 10 a 11k
Alle riders vonden hem vet en een leuk speeltje
Super snel planeren en je kan hem goed aankanten, de pop is ook vet dus skateboard tricks kan je makkelijk maken, al zal je veel moeten oefenen....
Zag hem liggen bij Eurofun voor 350e.
kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)
ah sweet dus je kan dan iig lekker met niet teveel wind al het water op, dat is wat ik eigenlijk zoek...
Niet zozeer voor de tricks, maar gewoon om lekker op te cruisen als het niet echt door wil waaien, en dan hopelijk met zo'n (voor mij dan) old school skim gevoel
Wat ik me nog afvraag, is het wel of niet mogelijk om de vinnetjes eraf te halen?
iig al bedankt voor alle reacties tot nu toe
kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)
Registreerde: 31 May 2006