betalen in Noordwijk

Door: nlkiter Reacties: 55 Hits: 4822
nlkiter 25 June / 2007 / 12:14

Had ik het nu goed onthouden dat je moest betalen om te kiten in Noordwijk als je geen lid bent van de plaatselijke (kite)surf vereniging?

Zit een week hier in hotel van Oranje, en de voorspellingen zijn goed ...

Wie helpt mij uit de brand?

aramfoil 25 June / 2007 / 12:22

als je in noordwijk zelf gaat moet je betalen.

als je een stukkie naar het noorden rijdt heb je langevelderslag, daar is het gratis.

en het is er lekker rustig.

groet

-DAVE- 25 June / 2007 / 12:25
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Stevie 25 June / 2007 / 12:35
gewoon water op en varen
Planetextreme.eu - kitesurf winkel in Antwerpen

louisz 25 June / 2007 / 12:41
quote: Stevie - Maandag 25 Juni, 2007(12:35)
gewoon water op en varen

idd

Harm_Noordwijk 25 June / 2007 / 13:07

Ja idd gewoon t water op en varen, mits je dit maar doet in langevelderslag.

Als je in noordwijk(zuid) gaat kiten doe t dan bij de KSN en betaal gewoon.

Op deze manier blijft ook onze spot open. En loop je ook geen kans om een boete te krijgen.

alvast bedankt...

Ik ben niet goed! Ik ben gewoon arrogant!

smirre 25 June / 2007 / 14:52

leg mij eens uit waarom je zou moeten betalen om van de zee gebruik te maken.

lijkt een case voor de hoge raad dit.

bvb: moet je betalen om op t strand je kite op te laten of moet je ook betalen als je een downwinder langs deze spot maakt. of ik laat alleen mn vlieger op en ga toch niet kiten.  

d a jou

smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)

Fre 25 June / 2007 / 15:03

kzou het ook idioot vinden om te moeten betalen voor te mogen kiten op een spot..

de zee is van niemand, dus de zee is voor iedereen.

dat je lidgeld betaald in een club voor water, compressor, verzekering enzow das normaal. maar om te mogen kiten op een spot...

Silversurfer 25 June / 2007 / 15:04
gaan we weer...
Als je alles onder controle hebt, ga je niet hard genoeg.

-DAVE- 25 June / 2007 / 15:17
nou inderdaad    zucht...
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Harm_Noordwijk 25 June / 2007 / 15:30

Tja we kunnen idd weer een ellenlange discussie gaan houden hiero. Schieten we niks mee op.

Het is nou eenmaal zo geregeld.

Leer er maar mee leven.... 

Denis 25 June / 2007 / 15:34

Wat een stel ongelofelijke kuthollanders zijn jullie ook. Echt als het mijn spot was zou ik al jullie benen breken.

De zee is wel degelijk van iemand, en ook de verantwoordelijkheid van iemand. Jullie kunnen verder gebruik maken van de zoekfunctie van hanglos, en als jullie na het lezen van de uitleg alsnog niet snappen waarom, dan mogen jullie je aanmelden voor een abortus met terugwerkende kracht vanwege hersengebrek. 

Kiten is harde plasser !

Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)

smirre 25 June / 2007 / 15:52

ok ok. het is gewoon jammer dat het niet voldoende is om spots aan te wijzen waar je niet mag kiten en dat t daarmee afgedaan is. de drukte is dus zo groot dat t gereguleerd moet worden.

d a jou

smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)

Harm_Noordwijk 25 June / 2007 / 15:55
go denis

Denis 25 June / 2007 / 16:00

Life sucks, and then you die.

Kiten is harde plasser !

Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)

-DAVE- 25 June / 2007 / 16:04
oei 

alexfloor 25 June / 2007 / 16:14
if it doesnt blow, it sucks! If life sucks, then ... uhmmm
If it doesn't blow, it sucks!

Slis 25 June / 2007 / 16:14

bij de spots staat aangegeven waar de "gratis" spot is voor noordwijk
kijk hier even...

en idd er is al vaak een discussie gaande geweest over het betreffende beleid
Noordwijk de feiten
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

fuerteventurakiter 25 June / 2007 / 18:08
dennis doe is ff normaal joh het is gewoon absurt dat je moet betalen om te mogen kiten op noordwijk!!!

Mosquito 25 June / 2007 / 18:42
Behalve als je je een week in hotel Oranje kan veroorloven. Dan moet je overal dubbel voor betalen!!

nils 25 June / 2007 / 18:48

Je hoeft NIET te betalen in Noordwijk, alleen bij de KSN voor de deur! De twee andere - door de gemeente aangewezen - plekken zijn helemaal gratis. De KSN wil IN IEDER GEVAL dat je je op de hoogte stelt van de met de gemeente afgesproken regels.

De drukte is simpelweg te groot ( en daardoor de kans op ongelukken ).

En STOP nou eens met het beleid af te zeiken van welwillende vrijwilligers die ervoor gezorgd hebben dat we uberhaupt nog mogen kiten voor de KSN!

Lijkt me ook handig om nog eens de regels ( en waarom die er zijn ) te lezen en dan te beginnen met mekkeren....

Op deze site is al tig keer te lezen geweest waarom de regels zijn ingesteld!!!

Zo de wind waait waait mijn jasje.

brokkepiloot 25 June / 2007 / 18:51
KSN moet toch ook pacht betalen om daar te zitten of niet?...kan k ook wel begrijpen als jij gebruik wilt maken van hun grond dat je dan ook moet betalen als je verzuipt komen ze je met een bootje halen (hoop je, betaal je voor iig), in de langevelderslag niet, maar daar is het ook gratis surfen...alleen snap ik niet waarom in de noord je ook niet meer mag kiten tenzij je aan het lessen bent bij die kiteschool

brokkepiloot had een 5 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2009)

nlkiter 25 June / 2007 / 18:57

@ Mosquito .. tja, de baas betaald natuurlijk, maar ik begrijp je punt

Ik ga eerst aan het 'diner' en dan zien we wel, morgen wordt het ook hier ongelovelijk puinbakkenweer geloof ik.

Kon even het topic inzake de noordwijk discussie niet snel vinden middels de zoekfunctie, maar de kwestie was mij bekend. Als ik bij KSN ga varen deze week, zal ik netjes betalen.

Einde discussie, slotje erop wat mij betreft, ik heb de info die ik nodig had.

Moradius 25 June / 2007 / 19:00

He Nils bij Beachbreak is het wel gratis maar daar is het kiten alleen voorbehouden voor kiteschool Beach Break. Alleen bij Langervelderslag is het vrij toegestaan om te kiten. Zo heb ik het begrepen tenminste.

Voor plaatjes van de kitespots in Noordwijk zie mijn post hier:

http://www.hanglos.nl/asp/spo/spot.asp?spotid={E0411DD9-D499-43A5-9ADD-ABCE25E15674}
Kitesurfing is not just a lifestyle, it's life, where style is just an option...

litewave 25 June / 2007 / 19:54

Weet je, je bent een vent als je bij KSN die paar euro dokt, en op Langevelderslag gaat varen.

me, myself and i