betalen in Noordwijk

Door: nlkiter Reacties: 55 Hits: 4823
fuerteventurakiter 25 June / 2007 / 20:00
KSN zuigt

chico 25 June / 2007 / 20:09

@Fuerteventurakiter, (KSN zuigt). 't is wel 'n kweekvijvertje hoor en ook superrelaxed. Altijd behulpzame medekiters en we zijn 'n kleurig clubje. Van oranje naar wit en van wit naar geel en met een heel mooi clubhuis.

brokkepiloot 25 June / 2007 / 20:37

Dusss...om het kort samen te vatten:

- KSN daglidmaatschap betalen om te surfen (of jaarlidmaatschap als je er vaker komt)
- Noordwijk noord alleen voor bevoegden (lessen van beachbreak)
- Langevelderslag gewoon gratis voor iedereen

of heb ik het nou fout?

brokkepiloot had een 5 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2009)

Moradius 25 June / 2007 / 21:08
Yep zo heb ik het ook begrepen. Heb bij Beach Break lessen gehad en daar moesten we blauwe hestjes aan. Maar de lessen stoppen meestal na 18:00, dus in principe zou je daar ook in de avond moeten kunnen kiten. Maar volgens mij is ook dat niet meer toegestaan.
Kitesurfing is not just a lifestyle, it's life, where style is just an option...

michielvgeel 25 June / 2007 / 22:09
brokkepiloot je hebt het helemaal goed
riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

nils 25 June / 2007 / 23:25

VEEL belangrijker dan het betalen is nog dat je op de hoogte bent vd regels die afgesproken zijn!!! En die zijn er VOOR de kiters en DOOR de kiters gemaakt. De regels hebben de leden vd KSN zelf bepaalt op een ledenvergadering. Om het open te houden ipv gesloten.

Dus heb je nog geen controle met kiten of  ben je strontgewijs en wil je niet de moeite nemen om ff je op de hoogte te stellen van de afgesproken dingen: GA LEKKER NAAR ELDERS.

Probeer ook te begrijpen dat strandtenthouders en de gemeente Noordwijk niet zitten te wachten op negatieve publiciteit....

Zo de wind waait waait mijn jasje.

Denis 25 June / 2007 / 23:33

quote: fuerteventurakiter - Maandag 25 Juni, 2007(18:08)
dennis doe is ff normaal joh het is gewoon absurt dat je moet betalen om te mogen kiten op noordwijk!!!

Oef, nu moet ik inbinden, want Maarten spreekt. Je weet wel, net een half jaar lid van hanglos en al wel een keer of 10 een berichtje geschreven. Ik zie de huilende gezichten van Heiko & co al voor me omdat Maarten vindt dat de KSN sucks...

Ik vraag me trouwens wel af waarom jij je uberhaupt hiermee bezig houdt, aangezien je het kiten toch niet zo leuk vind als je had gedacht?
Kiten is harde plasser !

Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)

wouters 26 June / 2007 / 08:45
 die advertentie

Die gasten bij de KSN zijn overigens oke hoor. Zoals al vaak gezegd zijn zij degene die de spot daar open houden en zij bieden ook een en ander aan faciliteiten voor de mensen die gewoon een bijdrage leveren. Daarbij stap ik soms op in Noordwijk voor een downwinder naar Scheef en dan doen ze nergens moeilijk over als ik even meld dat ik enkel opstap. Zolang er ook nog een "gratis" spot in de buurt is mogen we hier niet op gaan zeiken vind ik.  

jordy_hero 26 June / 2007 / 09:35

hmm hoevaak hebben we het hier al over gehad ???

Bruut kite :)

Slis 26 June / 2007 / 10:03

nog maals mijn eerdere post...
------------

bij de spots staat aangegeven waar de "gratis" spot is voor noordwijk
kijk hier even...

en idd er is al vaak een discussie gaande geweest over het betreffende beleid
Noordwijk de feiten
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

-DAVE- 26 June / 2007 / 10:35

Lock dit sneue gedoe,  er zullen altijd zeikerds zijn die niks snappen en gewoon gaan bitchen op niks af...

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

fuerteventurakiter 26 June / 2007 / 10:58
quote: Denis - Maandag 25 Juni, 2007(15:34)
Wat een stel ongelofelijke kuthollanders zijn jullie ook. Echt als het mijn spot was zou ik al jullie benen breken.De zee is wel degelijk van iemand, en ook de verantwoordelijkheid van iemand. Jullie kunnen verder gebruik maken van de zoekfunctie van hanglos, en als jullie na het lezen van de uitleg alsnog niet snappen waarom, dan mogen jullie je aanmelden voor een abortus met terugwerkende kracht vanwege hersengebrek. 

Wat denk jij nou wel helemaal niet knaapie. Dat jij degene bent die een beetje mijn benen gaat breken als ik bij de ksn ga varen zonder te betalen, hou je ff kalm joh!!

Iedereen is vrij om te kiten waar die wilt en het is onzin als je daar een beetje voor moet betalen en in een lycra moet "voorvaren of je wel goed genoeg bent"

-DAVE- 26 June / 2007 / 11:04

Maarten_555  nu weet ik het weer
   Immer en altijd  met respectloze uitingen en rare kreten op hanglos 

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

dom 26 June / 2007 / 11:49

Ik zeg DAVE WOORD. 

Ik stel voor overal in Nederland clubs als de KSN neer te zetten waarbij je een verplichte lidmaatschap moet betalen.

De KSN zorgd voor veiligheid, voorzieningen, communicatie met de gemeente etc.

Mijn voorstel is op ieder strand een club neer te zetten zoals de KSN en dan met zn allen lekker lappen aan de NKV (200 p.j) lijkt mij redelijk. De NKV verdeeld dit geld over alle clubs en je krijgt een pasje waarmee je bevoegd bent om te mogen varen op alle Nederlandse spots. De NKV dient hierbij als overkoepelend orgaan die de communicatie regelt tussen de verschillende clubs waardoor deze goedkoper samen kunnen functioneren/inkopen etc...  Tijdelijke lidmaatschap voor toeristen moet wel een mogelijkheid blijven. En dan is denk ik het kitesurfen in Nederland pas echt goed geregeld... Iedereen lid van NKV, overal clubs die zorgen voor veiligheid en communicatie met gemeentes en geen onduidelijkheden meer over lidmaatschappen etc... Ik heb hier graag geld voor over...

Goed plan of niet?

F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

alexfloor 26 June / 2007 / 11:57
@Dom, hmmm dat klinkt als een verheffend idee idd
If it doesn't blow, it sucks!

litewave 26 June / 2007 / 12:02
Ik zeg het waait, gauw ff die stuivers neer leggen en rippen als een malle
me, myself and i

Fokke 26 June / 2007 / 12:09
200 e per jaar? En wie gaat die pasjes checken dan?
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

-DAVE- 26 June / 2007 / 12:18

Dom, zoiets kan altijd nog.  Gaat me nu wat te ver.

Nu horen we het gewoon lekker gezellig te redden met respect naar elkaar toe en naar clubs en mensen die zich inzetten voor kitespots, en dus niet met , " ik vaar toch wel waar ik wil" of  "wat nou ik bepaal dat zelf"  of " KSN ZUIGT!"  dat soort uitingen heeft niemand wat aan.

Gewoon samen doen en samen leuk sport bedrijven,

EN  zekers  luisteren naar opgestelde regels om sports open te houden en vooral BEGRIJPEN !

wazzaah 26 June / 2007 / 12:23

Gewoon ff die 3 euro  dokken is toch niet zo moeilijk? KSN heeft het allemaal goed voor elkaar daar.

En als je t geldklopperij vind en toch zo'n grote kerel bent die er allemaal schijt aan heeft moet je gewoon ook gelijk je parkeergeld daar niet betalen. Want je mag toch overal parkeren waar jij wil?

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Denis 26 June / 2007 / 19:12
quote: fuerteventurakiter - Dinsdag 26 Juni, 2007(10:58)
quote: Denis - Maandag 25 Juni, 2007(15:34)Wat een stel ongelofelijke kuthollanders zijn jullie ook. Echt als het mijn spot was zou ik al jullie benen breken.De zee is wel degelijk van iemand, en ook de verantwoordelijkheid van iemand. Jullie kunnen verder gebruik maken van de zoekfunctie van hanglos, en als jullie na het lezen van de uitleg alsnog niet snappen waarom, dan mogen jullie je aanmelden voor een abortus met terugwerkende kracht vanwege hersengebrek.  Wat denk jij nou wel helemaal niet knaapie. Dat jij degene bent die een beetje mijn benen gaat breken als ik bij de ksn ga varen zonder te betalen, hou je ff kalm joh!! Iedereen is vrij om te kiten waar die wilt en het is onzin als je daar een beetje voor moet betalen en in een lycra moet "voorvaren of je wel goed genoeg bent"

Gaaf, nou ben ik al een knaapie   Is dat promotie? Het is mijn spot niet, ik breek je benen niet, wees niet bang. Maar als iemand van de KSN het bij jou doet zal het mijn zegen hebben.

Iedereen is vrij om te doen en laten wat hij wil is echt zo ver van de realiteit vandaan dat je waarschijnlijk nog niet de 16 gepasseerd bent. Wie weet komt het ooit nog wel eens. Laten we het met zijn allen voor je hopen.

Dus ik zou zeggen doe je best om je kite zo snel mogelijk kwijt te raken, want het lijkt me inderdaad niet echt een bezigheid voor jou dat kiten Maarten

Kiten is harde plasser !

Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)

fuerteventurakiter 26 June / 2007 / 19:55
quote: Denis - Dinsdag 26 Juni, 2007(19:12)
quote: fuerteventurakiter - Dinsdag 26 Juni, 2007(10:58) quote: Denis - Maandag 25 Juni, 2007(15:34)Wat een stel ongelofelijke kuthollanders zijn jullie ook. Echt als het mijn spot was zou ik al jullie benen breken.De zee is wel degelijk van iemand, en ook de verantwoordelijkheid van iemand. Jullie kunnen verder gebruik maken van de zoekfunctie van hanglos, en als jullie na het lezen van de uitleg alsnog niet snappen waarom, dan mogen jullie je aanmelden voor een abortus met terugwerkende kracht vanwege hersengebrek.  Wat denk jij nou wel helemaal niet knaapie. Dat jij degene bent die een beetje mijn benen gaat breken als ik bij de ksn ga varen zonder te betalen, hou je ff kalm joh!! Iedereen is vrij om te kiten waar die wilt en het is onzin als je daar een beetje voor moet betalen en in een lycra moet "voorvaren of je wel goed genoeg bent" Gaaf, nou ben ik al een knaapie   Is dat promotie? Het is mijn spot niet, ik breek je benen niet, wees niet bang. Maar als iemand van de KSN het bij jou doet zal het mijn zegen hebben.Iedereen is vrij om te doen en laten wat hij wil is echt zo ver van de realiteit vandaan dat je waarschijnlijk nog niet de 16 gepasseerd bent. Wie weet komt het ooit nog wel eens. Laten we het met zijn allen voor je hopen. Dus ik zou zeggen doe je best om je kite zo snel mogelijk kwijt te raken, want het lijkt me inderdaad niet echt een bezigheid voor jou dat kiten Maarten

Een knaapie ben je ja..met een beeje teveel babbels! Waar staat dat ik heb gezegd dat iedereen vrij is om te doen en laten wat hij wil? Dat is zeker ver van de realiteit maar het zijn jou woorden dat maak jij ervan!

Ik wilde alleen even kwijt dat ik het een beetje apart vind dat je bij de KSN moet betalen en in een lycra moet "voorvaren of je wel goed genoeg bent" Ik ken namelijk geen 1 andere spot in nl waar je een lidmaatschap moet hebben. Na het lezen van "Noordwijk de feiten" is het me wel wat duidelijker geworden maar blijkbaar mag niemand de situatie op Noorwijk vreemd vinden want de zee is van niemand en jij reageert meteen met kuthollanders, benen breken en abortussen met terug werkende kracht en dat soort onzin..En denk maar niet dat ik me kite voor jou ga kwijt raken hoor, heb ondetussen alweer een nieuwe en het bevalt me prima alleen jammer dat er van die opgefokte mensen zoals jou tussen lopen. Dan ga ik liever naar een andere spot Denis.

brokkepiloot 26 June / 2007 / 20:14
dan kan je tog ook naar een andere spot --> langevelderslag
geen opgefokte kiters, geen gezeur van betalen, minder surfers, amper toezicht, eigen risico, verzuipen is jouw probleem...kortom waar een 'wild kiter' naar vraagt...maar ik laat me liever bij bijna verdrinkingsdood liever ophalen door iemand van KSN met zijn bootje waarvoor je die 3(?) euro voor betaalt, dan dat je een retourtje van 500 eu betaalt met de reddingsbrigade, geen verzekering die het vergoed; zie eigen risico. maar goed...same shit, different day...laten we zowiezo hopen dat niemand verzuipt

brokkepiloot had een 5 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2009)

Denis 26 June / 2007 / 20:57
quote: fuerteventurakiter - Dinsdag 26 Juni, 2007(19:55)
Ik wilde alleen even kwijt dat ik het een beetje apart vind dat je bij de KSN moet betalen en in een lycra moet "voorvaren of je wel goed genoeg bent" Ik ken namelijk geen 1 andere spot in nl waar je een lidmaatschap moet hebben. Na het lezen van "Noordwijk de feiten" is het me wel wat duidelijker geworden maar blijkbaar mag niemand de situatie op Noorwijk vreemd vinden want de zee is van niemand en jij reageert meteen met kuthollanders, benen breken en abortussen met terug werkende kracht en dat soort onzin..En denk maar niet dat ik me kite voor jou ga kwijt raken hoor, heb ondetussen alweer een nieuwe en het bevalt me prima alleen jammer dat er van die opgefokte mensen zoals jou tussen lopen. Dan ga ik liever naar een andere spot Denis.

Kijk en daar maak je de fout, ik reageer niet meteen met kuthollanders, benen breken, e.d. Zoals je misschien wel doorhebt inmiddels ,is dit het tigste item waarin mensen lopen te zeiken over de situatie in Noordwijk. In tegenstelling tot jou loop ik al wel een tijdje mee hier op HL, en begint het gezeik me nogal de keel uit te hangen. De KSN zag zich genoodzaakt om dit soort concessies te doen aan de gemeente, omdat er anders helemaal niet meer gevaren kon worden. Tsja, als je dan moet kiezen als vereniging, dan ben je gedwongen om de oplossing te kiezen die het beste is voor jouw leden. Maar dat kan er op de een of andere manier maar niet inkomen bij sommigen. En de situatie vreemd vinden? Lees je hanglos wel eens en alle noodkreten van het NKV om dit soort ongein te voorkomen? Iedereen heeft dit soort zaken al jaren aan zien komen.

Oh ja, ik denk niet dat de KSN er rouwig om is dat je niet bij hun komt, is de 3 euro teveel, of ben je bang dat je niet goed genoeg kan varen?

Kiten is harde plasser !

Tinoos 27 June / 2007 / 00:31

Dennis rules......... haha nee joh lul niet zo als een kind van 9

Reedin kites en Nobile NHP Carbon board - Appletree surfboard

-DAVE- 27 June / 2007 / 09:25

Ik ga helemaal mee in de reaktie van Brokkepiloot. 

En admins locken nou deze meuk, want nu komen er weer nietszeggende en domme reacties (zie boven)