wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
ik zit te dubben namelijk materiaal mee nemen kost me 170 euro en dat is voor 1 of 2 dagen varen veel geld maar in ieder geval voor de info tanks
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Windzekerheid heb je nergens meer tegenwoordig, maar als het waait knallen de pannen van de daken!
Probleem met huren daar is dan wel dat je met RRD moet varen, of je moet idd naar THE MAN himself; Mark Shinn gaan, die heeft daar z'n pas geopend testcenter, ga je gewoon elke dag testen...
Bij playa kan je en mag je niet kiten (veel te veel dikke engelsen op het strand), wel een top spot om te golfsurfen voor de dagen dat het niet waait, kan je ook gewoon een boardje huren voor een paar euro.
El medano ligt ongeveer 40 minuten van playa hier kan je bijna met elke windrichting varen. Ik zou me eigen spullen meenemen, altijd beter dan huren....
De wind is altijd NO dus niet geschikt in Playa. De wind draait ook maar een paar keer in het jaar volgensmij en dan is het tevens niet ideaal.
In El medano is het prima voor kiten let wel op dat je spullen in orde zijn want buiten de baai wil je geen pech krijgen
Tuurlijk joh. En toen kon je nog net je 12m bow houden zeker.
Mallepietje
20 min hoor
Ik ga al 3 jaar voor 3 weken in september naar el medano. Een vriend van me heeft daar dichtbij een huisje. Die zit daar elke zomer 3 maanden, dus ook gans vorige maand. Hij zei dat het vele dagen een goeie 40 bft gheeft gewaaid!
Als ik ga in september is de wind ietsje gematigder. Laat zeggen dat ik de helft van de tijd met m'n 9 kan varen, en de helft met m'n 13. In oktober zal het ook zoiets zijn, alhoewel je niet meer 100% windzeker bent zoals in juli.
@flashboarder: el medano ligt minstens 30 min van playa. Van tenbel is het al 20 min naar medano, en dat ligt tussen medano en playa...
Dat lees ik nergens. Ik weet cker dat je helemaal niet met 50 knopen gevaren. Maar voor de goede orde:
50 knopen, windkracht 10: zware storm, bomen worden ontworteld; grotere materiële schade.
haha 40 bft... lomp van ik!
Hij belde mij net daarpas, en zei dat het dagen zelf 55 KNOPEN had gewaait.
Geef mij toch maar liever 30 ze...
@GJXL. Gast dat lees je zeker nergens en je leest ook nergens dat ik met 50 knopen heb gevaren. Maar dat neemt niet het feit weg dat het geen 40 knopen met stoten van 50 heeft gewaait. En wij hebben wel gevaren daarin met een 6m2 bow kite met 20m2 lijnen. En als je er nog nooit bent geweest dan weet je niet waar je over praat dude.
Btw dat er bomen worden ontworteld kan daaro niet want er staat bijna nergens een boom alleen maar rotsen whahaha.
Hoe de actuele waarneming maar eens in de gaten van tenerife bij dlight.net.
LAterz
Registreerde: 09 January 2006
wie o wie heeft er ervaring met kitesurfen in tenerife ik ga hier in oktober na toe voor een week .
maar de bagage kosten zijn hoog om me eigen kitegear mee te nemen. dus weet er toevallig ook iemand of daar kitesurf materiaal te huur is gr remy