Snowkiten in oostenrijk?

Door: Joy-rider Reacties: 11 Hits: 4841
Joy-rider 22 October / 2007 / 11:20

hey mensen,

ik ga december lekker boarden in kaprun (oostenrijk).

ik was ook vanplan als het mogelijk is daar mijn kites me te nemen. weet iemand of daar ook vlaktes zijn waar gekite wordt?

we hebben een auto dus een ebetje reizen is geen punt.

greetz 

www.bladekites.com / www.corenmore.nl

xray 22 October / 2007 / 12:01
Plek zat daar in de buurt. Zell am See en zo, diverse weilanden ook. Vraag wel eerst even en hoop op wind want daar wil het wel eens aan schorten!
xray

JeroenW 22 October / 2007 / 12:57

Ik heb er zelf ook vaak aan gedacht om te doen. Maar dan moet je echt opzoek gaan naar een spot.  Vaak heb je wel weilanden of andere vlakke stukken, maar weer geen wind (vaak in een vallei omringt door bergen enzo).

Je moet echt geluk hebben, of gewoon dedicated gaan snow kiten - combineren met je "gewone" wintersport lukte mij niet.

Surfing is the only way, the only way for me,.....................now surf......

JeroenW had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 22 knots op zijn Peter Lynn Escape (2019)

Joy-rider 22 October / 2007 / 12:59

oke thanx.. kan dus beter naar noorwegen gaan :P

ben net als jou niet dadicated to snow kiten maar wel boarden. maar als het mogelijk is dan ga ik wel ff opzoek

maiby weet iemand een goeie spot in de buurt van kaprun 

www.bladekites.com / www.corenmore.nl

Emiel 22 October / 2007 / 13:58
reschensee op de grens met italie en zwitserland. een bevroren meer waar het goed waait.
Topsup.nl - Topsloep.nl

kobrin 22 October / 2007 / 17:02

Kijk hier eens naar.

www.kitearena.at
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Samurai 24 October / 2007 / 15:32

Zit in je Kaprun, of in Zell am See?

Kaprun is lastig, want weinig weiland. en Zell am See wel wat meer weiland. Maar wat heb je nog meer nodig met kiten? juist WIND.... En dat is er niet veel 's winters in Oostenrijk.

litewave 24 October / 2007 / 17:32
me, myself and i

hennie77 27 October / 2007 / 09:57

Probleem in Oostenrijk is dat alle weilanden in het dal liggen.
Dus geen wind, en als er wel wind is dan hangen allerhande kabels aan palen in de weg.

In Obertauern ligt een kite spot. http://kiteschule.at/Homepage/Englisch/ Deze spot is speciaal voor het snowkiten en ligt boven op een berg.
Ik ben er vorig jaar geweest en er stond een puike wind. Ik ga er in januarie weer heen.

Chrisje 27 October / 2007 / 11:53

een van de grootste snowkiteparken in de wereld me de grootste slider in de wereld 18mx2mhoog
http://www.szene-solutions.com/kitearena/kitearenamenue2d.htm

heb de eigenaar onmoet in rhodos superchille gast!!!
en eenmaal je het kan neemt hy je mee de bergen in...

enjoy...
Addict Of Wind

pigs 19 January / 2011 / 12:29
Yo Ron,

Ik zag je berichtje staan. Zoals er in een replay stond kun je op het meer van Zell am See redelijk goed snowkiten. Heb ik zelf al een keer gedaan.
Echter lag er toen niet heel veel sneeuw op. 5 cm.

Wij gaan over een paar weken ook naar Kaprun. En neem mij kites deze keer ook weer mee.

Heb je nog gesnowkite in Kaprun of omstreken...?

Later,

Marijn

tomfish 16 February / 2011 / 21:24
ik ga vrijdag naar fieberbrunn iemand daar ervaring er zit wel een snowkite school in het dorp daar maar even vragen dan http://www.snowkite.eu/pages/de/home.php
www.kitemana.nl ----- www.powerkiteschool.nl ----- www.kiteboardopen.com