been there didn't done that.. we kwamen daar toe...
1: veel wind, aflandig.
2: verboden te "watersporten" dus dan maar effe doorgereden en op plaatselijk meertje er niet ver van (zou moeten zoeken in gps) hebben we toch kunnen kiten
3: je kunt er wel op het strand rijden met de auto, maar je bent er toch niet veel mee, tenzij je wil golfsurfen, was blijkbaar ook verboden maar er zaten een 10tal surfers.
4: is eigenlijk vooral een duikstadje, klein met enkele hotels voor duikers, en paar toeristische bootuitstappen, gezellig stadje.. maar niet om te kiten...
plaatselijke fototjes
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
ik ben er 6 jaar achter elkaar geweest en nog nooit gezeur gehad.. je moet niet bij l'estartit het strand op gaan, daar is het te druk. Daar moet je uit jezelf al niet gaan kiten..
Maar als je iets verder omlaag rijdt met de auto kom je op het strand waar vrijwel niemand is, altijd rustig. De wind komt zoals altijd rond de middag opzetten en naar mijn ervaring 1 op de 10 keer aflandig.. misschien dat Thomas net pech had gehad.. of ik geluk
Als je nog meer vragen hebt moet je maar mailen, heb nog wel wat rotzooi liggen van Estartit
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
@ mr. Haze,
dat strandje is niet zo ver vanaf het centrum. in principe loop je bij het centrum het strand op en dan naar het zuiden tot het wat rustiger wordt. kwartiertje of 20mins lopen. maar je kan er ook makkelijk met de auto komen. Op het strand staan hier en daar wat surfwinkeltjes met een bar om wat te drinken en douches.
Estartit zelf heeft een kleine uitgaansgelegenheid, engelse plein noemen ze dat geloof ik... maar verder ook nog 1 best grote discotheek. Stad is altijd wat te doen en bij de windstille of de dagen met wat minder wind kan je jetski's huren of een kleine catamaran. Het is idd een duikerstadje, dus je kan ook duiktripjes doen, maar ook met boten met een glazen bodem rond de eilanden varen bijvoorbeeld. Er komen aardig wat rijke mensen daar, dus de haven ligt ook altijd vol met beste jachten.
Ik ben er na 6 jaar nog steeds niet op uitgekeken:)
Hej dudes ik ga dit jaar naar Sant pere 4 jaar geleden al eens geweest maar heb geen flauw idee hoe het zit met de regels m.b.t. tot kiten we zitten op camping l'Amfora wie helpt me uit de onzekerheid....??
Groeten Mike
Ik heb 2 jaar geleden mijn zomerkamp opgeslagen in de baai van rosas. En toen waren er nog maar 2 legale kitespots.
1: Bij camping "La Balena Allegre2" voor Club Mistral. (is meer voor het lesgeven, niet echt flex dus)
2: Bij de strandopgang in t verlengde van camping L'amfora.
Spot 1 is te klein en druk om t naar je zin te hebben leek me.
Spot 2 is prima en met meestal side shore wind.
(er wordt gecontroleerd op het strand door de politie of je binnen de aangewezen gebieden blijft, zo niet mag je je gear inleveren en heb je een dikke prent te pakken... )
Deze spots liggen dus niet bij L'estartit, maar verder naar het noorden(5 km?), bij Sant Pere Pescador.
In het midden van de baai, volg de weg het dichst langs het water en je komt er vanzelf.
Door de speciale ligging i.c.m. de thermische wind kan het zijn dat het in L'estartit niet waait, en in Sant Pere wel.
Succes heren, en kijk uit voor de kwallen in je zwembroek.
Oh ja, nog 1 ding, heb je een 5 of 6je. Neem deze dan zeker mee, want als de tramontana waait, gaat het echt los! (kans op 10 a 11 beauf.)
Spot 1 : Is echt wel te klein , en heeft als nadeel dat bij afvallen je steeds tussen de badgasten terecht komt en te voet MOET terug komen .
Spot 2 : Lamfora is ( volgens horen van Nederlanders ) een rasechte Duitse camping , ... van de camping tot de spot is het zo'n 10 min wandelen . Nautic Almata is beter en véél gezelliger , daar moet je wel een riviertje ( 10 meter breed ) oversteken , maar je kan kite net op de hoek van de strandbar opstarten zonder de rivier te moeten overzwemmen , maar is eigenlijk verboden .
De regels zijn simpel : niet buiten de aangewezen spots , er zijn er wel die het proberen maar de redders in de torens spotten je zo en bellen de politie ... en zoals reeds eerder gezegd hier : materiaal inleveren en boete .
Let wel : in het weeked komen de spanjaards kiten en geloof me , Duitsers zijn er niks tegen ... kennen totaal geen voorrangsregels , les nemen doen ze bijna niet , kortom wij hebben daar dingen zien gebeuren .. niet normaal .
moet je eerlijk zeggen ben wel 5 jaar geleden geweest op lámfora maar toen was ik nog niet aan het kiten.... toen was kiten volgens mij overal toegestaan..... volgens mij valt het met de duitsers wel mee Hoop dat het mee valt me de spaanse kiters... wat voor maten hebben jullie gebruikt??
Greetz
Mike
Meestal 9 Switckblade en 133 caution , maar op sommige momenten toch de 12 moeten nemen met de 144 , je moet ook wat geluk heben met de wind . Als het bewolkt is kan je het vergeten , je moet het daar hebben van de termiek winden ...
Registreerde: 24 October 2001
aloha dudes!! ik ga deze zomer naar L'Estartit, in Spanje, natuurlijk om te kitesurfen. maar nu krijg ik twijfels... ik heb verslagen gelezen van jongens die daar al gekite hebben, maar de touristische dienst van L'Estartit heeft (via een mail) gezegd dat kiten er verboden is.... nu kan ik dus ff niet meer goed volgen :S
heeft er mss iemand meer info over L'Estartit i.v.m. kitesurfen????
alvast bedankt :P