Texel of Terschelling

Door: cabri Reacties: 18 Hits: 1938
cabri 08 January / 2008 / 20:41

We willen van de zomer met het gezinnetje op Texel of Terschelling gaan kamperen zodat ik daar lekker kan gaan kiten. Wie kan mij vertellen welk van de 2 eilanden beter is om te kiten in juli? Ik ben nog niet echt gevorderd kiter.

Alvast bedankt,

Frank

Cabri

slingshotkiter 08 January / 2008 / 21:17
tja ik ben 3 keer naar texel op vakantie geweest, maar terschilling schijnd erg chil te zijn om te kiten.. ik zelf zou denk voor terschelling kiezen. al ben daar nog nooit geweest om te kiten (maar texel is wel 10keer goedkoper met de boot dus tja)

jorrit 08 January / 2008 / 21:40
Hmmm lastige vraag. Als ik zeg Texel, blijft het wel lekker rustig op T-ling ;-)
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.

johndoe 08 January / 2008 / 22:05
  Texel natuurlijk! Mooie (en officiële) spots zijn Paal 17 en Paal 9 (Noordzee). Bij oostenwind kun je uitwijken naar de Waddenzee bij het surfstrandje. Hier mag je van de provincie niet kiten maar het wordt wel door de gemeente gedoogd (lang leve de Nederlandse regelgeving). Verder een leuke club locals . Bij Paal 17 zit overigens een kitesurfschool. Dus mocht je nog extra lessen nodig hebben...

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

speedyG 08 January / 2008 / 22:12

als je in juli gaat is de kans op een westenwind-cyclus kleiner dan in voor- of najaar. maar de noorden, oosten of noordoosten wind is daar ook prima...

wat op texel en ook terschelling geldt, is dat er bij een noorden of noordoostenbriesje met thermische versterking al gauw 17 a 20 knopen wind is, terwijl de rest van nederland aan het pingpongen is.... de kans op wind is een van de allergrootste van nederland (koop je huisje nu!)

texel heeft een paar waanzinnige wavespots, razende bol, paal 9, paal 15 en 17. stroming is beresterk (zandvoort style), pas goed op voor de strekdammen, die bij vloed levensgevaarlijk onder water liggen en laat je informeren door de locals...

supergezellig, wel veel gouden kettingen en andere maffe lui in de zomer in de buurt van de koog (den burg en den hoorn zijn de places te be), daar waar je op terschelling de alto's meer vindt! ga maar lekker island-hoppen!  vermijd oerol als je niet van drukte houdt, maar dat is meestal in juni...

johndoe 09 January / 2008 / 00:08

Texel natuurlijk

Paal 17, idd wel opletten voor de strekdammen.

Nou tot van de zomer dan maar

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Morres 09 January / 2008 / 00:09
geloof dat terschelling verwaarloosbaar meer wind heeft:P Vlieland moet je heen, daar heb je meeste wind

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

surferboy911 09 January / 2008 / 11:27
Over Vlieland: en de beste golven ook Morres, man wat een golven hadden we daar met Oneill the Crowining, echt d8 dat ik in Frankrijk zat!!!!
Go Big or GO HOME!!!

fransieteke 09 January / 2008 / 11:54
Wij hebben afgelopen zomer (2 volwassen,2 kinderen) 3 weken op  Terschelling gezeten.Elke dag gevaren meestal met 10 meter.Ik heb 50% op de Noordzee  gevaren bij midsland aan zee en de andere 50% bij het groene strand(Vaarbaar 2 uren voor tot 2uren na hoog water).We zijn vaak naar de buiten land geweest,maar wat wind betreft zit je op de wadden eilanden super. 

fransieteke had een 4 sterren sessie in Workum met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

Jelte 09 January / 2008 / 13:18

Ik zou naar Texel gaan... dan blijft het hier lekker rustig! Maar mocht je toch voor Terschelling kiezen, laat het dan even weten dan heb ik nog wel wat tips voor je!

www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

WBSsurfing 09 January / 2008 / 13:38
Ben ik met je eens Jelte, dan hebben we hier lekker de ruimte! Maar terschelling blijft een paar super mooie spots hebben en goeie wind voorspellingen, heb afgelopen zomer bijna elke dag kunen varen met me 10 zelfs nog een enkel dagje met me 6je.

Morres 09 January / 2008 / 13:58
Quote: WBSsurfing - Vandaag 13:38
Ben ik met je eens Jelte, dan hebben we hier lekker de ruimte! Maar terschelling blijft een paar super mooie spots hebben en goeie wind voorspellingen, heb afgelopen zomer bijna elke dag kunen varen met me 10 zelfs nog een enkel dagje met me 6je.

hey maarten, heb je die kites ontvangen? heb niks meer van je gehoord namelijk :D

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

maartenR 09 January / 2008 / 17:50

vlieland

top spot. gafe lockals. mooie golven. van de 18 dagen dat ik er was vorige zomer heb ik 14 dagen wind gehad. zelfs een dag met windkracht 7 strak blauwe lucht en een heerlijk warm zonnetje. die combi heb ik nooit eerder gehad.

WBSsurfing 09 January / 2008 / 18:14

Hey Morres ben idd straal vergeten reactie terug te geven, ben 3 weken niet opt eiland geweest, dus ze stonden vorige week op me te wachten hier!  Maandag al hele vette sessie met die 4 gehad echt lekker bomproof kiteje, ding loopt als een malle!

Morres 09 January / 2008 / 23:20
Quote: WBSsurfing - Vandaag 18:14
Hey Morres ben idd straal vergeten reactie terug te geven, ben 3 weken niet opt eiland geweest, dus ze stonden vorige week op me te wachten hier! Maandag al hele vette sessie met die 4 gehad echt lekker bomproof kiteje, ding loopt als een malle!

top doed, ik mis mn 4 wel een beetje(hoewel ik maandag gewoon met mn nieuwe 8 stond)

WBSsurfing 10 January / 2008 / 00:43
Quote: Morres - Woensdag 09 Januari, 2008 23:20
Quote: WBSsurfing - Vandaag 18:14Hey Morres ben idd straal vergeten reactie terug te geven, ben 3 weken niet opt eiland geweest, dus ze stonden vorige week op me te wachten hier! Maandag al hele vette sessie met die 4 gehad echt lekker bomproof kiteje, ding loopt als een malle!top doed, ik mis mn 4 wel een beetje(hoewel ik maandag gewoon met mn nieuwe 8 stond)

Tja.. ik had anders ook mijn 6 gepakt maar die ligt in puin, mijn windmetertje gaf toch net iets meer als 40 knopen weer dus dacht die 4 kan ook wel nu.

Jelte 13 January / 2008 / 16:12
@WBsurfing, je zit op de zeevaartschool zo te zien? Geef anders even je 06 door dan houden we contact over wie wanneer waar op Terscheling surft!
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

WBSsurfing 13 January / 2008 / 19:13
Jelte je hebt mail!

dom 13 January / 2008 / 20:00
  Als je wil gaan kamperen zou ik sowieso naar terschelling gaan (my humble opinion)... Hier zit camping de kooi gerund door Dirk Jan Moes (tevens hele fanatieke kiter en beste gozer ooit) hij is eigenaar van de kooi (familie camping op schylge). Wij zitten er ieder jaar 1.5 maand met de kitesurfschool (www.kitetrips.nl) en heb het daar echt altijd naar mijn zin... Beste sfeer van het eiland, hele goede keuken, hele relaxte bar en altijd veel kids voor je eigen kids om lol mee te trappen... Kiten is perfect op het groene strand en bij midsland. Groene strand is de beste beginnersspot en midsland is gemiddelde spot maar soms met harde wind een lekkere spookspot.... Have fun en mss tot deze zomer...
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus