Neem al je kites maar mee!!! Ik was er afgelopen zomer 6 weken en heb echt alles gehad. Ook 3 weken geen tot weinig wind. Max 14 knopen.. Daarna 3 weken 20 knopen. Heeerrrrlijk Volgens de mensen daar ( El gouna) was het niet echt normaal dat het niet waaide in de zomer. Dat jaar daarvoor was het zelfs vaak 30 knopen geweest.
Waar ga ja precies naar toe in Egypte?
Ola,
In de zomer waait het vaak en hard in egypte!
En aangezien je niet zwaar bent zou ik zeker niet groter dan 12 gaan!
onno
onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)
mik had een 4 sterren sessie in Ijsselmeer - Workum met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Best Waroo (2009)
Haai,
klopt inderdaad wat hiervoor staat, onderschat niet het effect van de luchtdicht heid of zoiets het waait vaak harder dan windfinder aangeeft maar wel met minder kracht. toch is het effectief meer dan wat er op de website aangegeven wordt.
Ik heb zes maanden in Ras Sudr gezeten. Het weer station is daar ,geheel volgend egyptische gebruiken, precies achter een mooie rij bomen geplaatst.
kortom als er 3 bft werd voorspeld op weeronline was het juichen. een voorspellig van 4bft resulteerde in klotsende oksels en natte plekken onder de stoel. een voorspelling van 5 bft heb ik nooit gezien maar heb toch een paar keer aan de kant gestaan twijfelend of ik de zeven wel of niet zou houden... ook wel of de zestien wel of niet zou vliegen.
als je met een bow gaat is twaalf zat, anders een veertien c.
if its not enough, get drunk!
Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)
lucc had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best Waroo (2010)
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)
Registreerde: 24 October 2001
heej, ik ga tijdens juli op vakantie naar egypte maar ik weet ni welke wind er staat dus ik had graag geweten welke kite ik het best kan meenemen.
ik ben vrij licht (62kilogr.).
heeft er iemand tips?
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)