Geen wind?
Van de planeten zul je bedoelen.
Paar jaar geleden geweest, anderhalve week en bijna elke dag volle kunnen varen. Plage Tonarra, superdik gepowered met 8m....met mijn 90kg was dat best veel wind...
Zuiden heeft de betere wind vanwege het tunneleffect tussen Corsica en Sardinie...
Vorig jaar ben ik eind juni, begin juli 14 dagen in Propriano geweest. Bij het dorp zelf zijn de stranden relatief klein of te druk, maar iets meer westelijk, in de richting van een klein vliegveld, zit een mega groot strand dat nooit vol lijkt te worden. Van de 14 dagen heb ik er ongeveer 10 kunnen varen. Meer dan de helft met 12m en de overige prima met 16 (weeg 92 kilo). Wel killer shore break op die spot trouwens. Het was steeds aanlandige wind, dus lastig wegkomen. Er was echter ook een kleine lagune recht voor het vliegveld waar je schitterend vlak water had. Zoek even op Google Earth en je ziet wat ik bedoel (LFKO Propriano)
Top stek.
Qua omgeving zou ik je aanraden een auto te huren of zelf met de auto te komen. Het eiland is fantastisch mooi, maar dan moet je wel even rondrijden over de schitterende bergweggetjes.
Eten vond ik er niet zo bijzonder. De Italiaanse invloeden zijn beperkt tot pizza en pasta, maar niet van het verfijnde soort dat je in Italie zelf vind.
Govert had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)
Vorig jaar twee weken op een camping nabij Calvi gestaan.
Veel harde wind gehad en vaak met 9m2 gevaren.
Enkele dagen was 9m2 zelfs te groot.
Volgens de locals altijd veel wind in deze periode.
In augusus vanwege drukte lokaal wel kite verbod.
Soms wat vlagerig maar prima spot.
gr. M
weet iemand iets meer over de west kust meer naar het zuiden?
ik ga namelijk dicht bij porto vecchio (in santa giula net onder porto vecchio)
dit is een van de mooiste baaien in corsica
groeten Thomas
Been there, prima om te kiten, wel wat vlagerig en afhankelijk van de windrichting. Ik zou zo zeggen kijk eens op kitebeaches.com!
Registreerde: 08 December 2007
hallo
in juli zal ik waarschijnlijk 10 dagen op reis gaan naar corsica in een huisje van onze buren gelegen op het strand van een baai
nu dacht ik of het wel de moeite zou zijn mijn kitespullen mee te nemen
met andere woorden...
heb je in corsica juiste/goede wind?
is corsica degelijk om te kitesurfen?
je mag ook altijd eens goede spots geven.
greats...