Sorry hoor, maar ik heb nu beelden voor me van een kiter door die smalle grachtjes.
Volgens mijn gegevens (Kite & Windsurfing Guide Europe) kan je in de buurt van Venetië zelf niet kiten. De dichtsbijzijnde spot ligt ten Zuiden van Venetië en heet Sottomarina. In de zomer staat daar een licht thermisch windje die iets meer dan 10 knopen is. Grote maat mee dus en een auto huren. Of gaan jullie met de auto?
Hey,
we zijn daar in augustus geweest. Was in de buurt a.d. kust. Heb op 2 weken 2 dagen goed kunnen varen (ong 25 knopen). Verder was t windstil. Niet echt relaxed dus...
@ lissetebl
Ik ben 3 jaar geleden als non kitesurfer in cinque terre geweest, stond toen wel flinke wind maar daar wel veel rotsen en af en toe klein strandje.. kijk anders in de kitesurf guide van europa..
Daxx had een 3 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 25 - 35 knots op zijn North Vegas (2007)
Ok dan, denk dat ik er wel een strandje kan vinden waar niet zo veel rotsen zijn... Kustlijn is lang genoeg!
Maar ik ben iig blij dat er (3j geleden) een flinke wind (heeft ge-)waait, dat geeft hoop!
De Kitesurf Guide heb ik helaas niet in mijn bezit. Dus dat opzoeken wordt knap lastig, of ligt dat ding ter inzage bij ieder ANWB filiaal? Of elders?
Cheers!
Registreerde: 08 October 2006
hallo
ik kreeg eergister ineens te horen dat ik mee kon op vakantie naar venetië met mijn neefjes oom en tante.
mijn neefjes kiten ook maar niet zo fanatiek als ik.
dus ik dacht meteen aan kiten
weet iemand of er in venetië een beetje lekkere wind staat?
iemand ervaring met deze plaats?
hopelijk kunnen jullie mij helpen
gr