kitespots Tenerife.???

Door: Gurubloem Reacties: 13 Hits: 5287
Gurubloem 19 May / 2008 / 09:19

ik ga heel waarschijnlijk van 6 juni tot de 13e van juni naar Tenerife toe nou wou k ook mn kite spullen meenemen maar ik weet niet of het ergens kan en mag op Tenerife.

Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft of een plek weet.

alvast bedankt Smiley

v-man 19 May / 2008 / 22:00
El Medano, nog nooit zelf geweest maar wel al veel over gehoord en gelezen.Is homespot van Mark Shinn(nobile en shinnboards).Is wel niet voor beginners.Er kunnen goeie golven zijn en anders choppy water zoals onze kust.

mallepietje 19 May / 2008 / 22:03
El medano the place to be en neem je kleinste kite mee Smileyhahha 8m2 en kleiner

Gurubloem 19 May / 2008 / 22:10
ik heb een 12m² north rebel '07 dat is mn enigste kite. maar dit topic kan dicht want k heb op http://www.kitebeaches.com al alle kitespots gevonden van tenerife zijn er dus 7 en er is 1 vlak bij mn hotel.

mallepietje 19 May / 2008 / 22:19
kan je verzekeren dat El medano/Cabezo de beste plek is. Maar suc6 Smiley

simon 20 May / 2008 / 09:55

idd, ik kite al 5 jaar in El Medano en is echt super spot. Vanaf begin juni tot eind augustus heb je er passaatwinden die elke dag wind geven van 4 tot soms dikke 8 bft. Bij zuidenwind kan je evt. in Playa las Americas kiten, waar je soms prachtige swell hebt maar dit is enkel spot voor heel gevorderden. Een leuk alternatief voor de baai van Playa Sur in El Medano is Playa tejita, waar je vrij plat water hebt en het prachtig kiten is, nl het enige natuurlijke zandstrand in Tenerife.

Verder nog 1 tip: Als je in El Medano gaat kiten, blijf dan in de baai waar de meeste kiters zitten (playa sur) en ga niet naar Cabezo. De locals (en vooral de windsurfers) zijn niet bepaald de 'meest vriendelijke' tegen onbekende kiters...Smiley

enjoy the trip!

High 20 May / 2008 / 11:26
  Ga deze site maar ff bezoeken, is alles te vinden over El Medano.

http://www.dlight.net/

Wat Simon zegt, ga niet naar Cabezo, buiten dat er daar alleen rotsen zijn de windsurfers echt link tegen je.

NAISH...what else..

Bruno 20 May / 2008 / 15:37
  Je kan deze windsite goed gebruiken als je in tenerife zit.

www.muchoviento.net

De windkracht in Tenerife heeft met name te maken met de windrichting. Bij NO of O kan je bij de Windguru voorspellingen van Medano 50% of 100% optellen.

Deze site houdt daar (en nog wat andere invloeden) rekening mee. Het windmodel schijnt ontworpen te zijn door een een gekke Duitser die al 20 jaar op Tenerife zit.

Latorz.

simon 20 May / 2008 / 18:25
Quote: Bruno - Vandaag 15:37
Je kan deze windsite goed gebruiken als je in tenerife zit. www.muchoviento.net De windkracht in Tenerife heeft met name te maken met de windrichting. Bij NO of O kan je bij de Windguru voorspellingen van Medano 50% of 100% optellen. Deze site houdt daar (en nog wat andere invloeden) rekening mee. Het windmodel schijnt ontworpen te zijn door een een gekke Duitser die al 20 jaar op Tenerife zit. Latorz.

haha de 'gekke duitser' Smiley = der Bjoooooorn. Als je plots een langharige blonde duitser bij 40kn aan een cabrinha op 10 mtr hoogte ziet overvliegen: dat is 'm!

(die website is idd de meest betrouwbare)

Gurubloem 20 May / 2008 / 19:19
ok super bedankt hier ga ik het zeker mee redden k ga een weekje met mn moeder als cadeautje voor mn examen dus kan niet elke dag kiten denk ik maar 2 dagen vast en zeker wel als k beetje vette foto's heb zal ik ze wel posten. als mn moeder foto's wil maken (zal ze wel moeten moet toch kunnen bewijzen dat k heb gekite op tenerifeSmiley)

Rene1983 24 June / 2008 / 12:23

Als ik dit topic goed begrijp hoef ik alleen mijn 9m2 mee te nemen? Ik ga a.s. maandag voor anderhalve week naar Tenerife voor een schoolproject en neem uiteraard een kite en boardje mee voor het geval ik even vrij heb/neem!

Is een wetsuit of schoentjes daar nodig of is watertemp. prima en is er niet teveel troep op de stranden/rotsen zodat ik schoentjes thuis kan laten?

Alsvast bedankt!

Rene1983 had een 3 sterren sessie in Monster met maar liefst 19 - 24 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

simon 24 June / 2008 / 12:31

ik zou je 13m² ook meenemen, je weet maar nooit...  korte wetsuit is wel aan te raden, meestal heb je noordoosten wind die wat fris aanvoelt eenmaal je uit het water komt. Schoentjes zijn in principe niet nodig, tenzij je nog niet echt kan opkruisen want dan wacht je een leuke en eerder 'bergachtige' wandeling terug Smiley

enjoy ur trip! grtz

Rene1983 24 June / 2008 / 13:05
Thnx, opkruisen is no problemo! Schoentjes kunnen thuisblijven, shorty is klaargelegd. Als ik onder het mom van gewichtsbesparing 1 kite zou moeten kiezen..... wat zouden jullie dan adviseren? 7,- euro per kilo extra betalen gaat best hard namenlijk. Hoop dat wat van mn reisgenootjes ruimt overhouden voor mn shorty en trapeze zodat mn gewicht goed blijft maar is nog niet duidelijk, moet ook mn laptop en fotocamera mee, gewicht zat dus..... Ben bang dat ik consessies moet plegen.

Rene1983 had een 3 sterren sessie in Monster met maar liefst 19 - 24 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

jobjol 24 June / 2008 / 13:25

Ik ben er laatst geweest, ik denk dat je 9 de beste is, want als het er waait waait het er meestal hard.

Het kitestrandje ligt tussen montana roja en medano, maar het kan er soms (te) druk zijn. In dat geval ga je ten zuiden van montana roja, je hebt daar vlak water, alleen wel een hele hoge branding (soms 4meter golven). Niet te dicht bij de berg kiten daar anders kan de wind zomaar wegvallen.

No comment

jobjol had een 0 sterren sessie in Petten met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Naish Torch (2012)