idd, ik kite al 5 jaar in El Medano en is echt super spot. Vanaf begin juni tot eind augustus heb je er passaatwinden die elke dag wind geven van 4 tot soms dikke 8 bft. Bij zuidenwind kan je evt. in Playa las Americas kiten, waar je soms prachtige swell hebt maar dit is enkel spot voor heel gevorderden. Een leuk alternatief voor de baai van Playa Sur in El Medano is Playa tejita, waar je vrij plat water hebt en het prachtig kiten is, nl het enige natuurlijke zandstrand in Tenerife.
Verder nog 1 tip: Als je in El Medano gaat kiten, blijf dan in de baai waar de meeste kiters zitten (playa sur) en ga niet naar Cabezo. De locals (en vooral de windsurfers) zijn niet bepaald de 'meest vriendelijke' tegen onbekende kiters...
enjoy the trip!
haha de 'gekke duitser' = der Bjoooooorn. Als je plots een langharige blonde duitser bij 40kn aan een cabrinha op 10 mtr hoogte ziet overvliegen: dat is 'm!
(die website is idd de meest betrouwbare)
Als ik dit topic goed begrijp hoef ik alleen mijn 9m2 mee te nemen? Ik ga a.s. maandag voor anderhalve week naar Tenerife voor een schoolproject en neem uiteraard een kite en boardje mee voor het geval ik even vrij heb/neem!
Is een wetsuit of schoentjes daar nodig of is watertemp. prima en is er niet teveel troep op de stranden/rotsen zodat ik schoentjes thuis kan laten?
Alsvast bedankt!
Rene1983 had een 3 sterren sessie in Monster met maar liefst 19 - 24 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)
ik zou je 13m² ook meenemen, je weet maar nooit... korte wetsuit is wel aan te raden, meestal heb je noordoosten wind die wat fris aanvoelt eenmaal je uit het water komt. Schoentjes zijn in principe niet nodig, tenzij je nog niet echt kan opkruisen want dan wacht je een leuke en eerder 'bergachtige' wandeling terug
enjoy ur trip! grtz
Rene1983 had een 3 sterren sessie in Monster met maar liefst 19 - 24 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)
Ik ben er laatst geweest, ik denk dat je 9 de beste is, want als het er waait waait het er meestal hard.
Het kitestrandje ligt tussen montana roja en medano, maar het kan er soms (te) druk zijn. In dat geval ga je ten zuiden van montana roja, je hebt daar vlak water, alleen wel een hele hoge branding (soms 4meter golven). Niet te dicht bij de berg kiten daar anders kan de wind zomaar wegvallen.
jobjol had een 0 sterren sessie in Petten met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Naish Torch (2012)
Registreerde: 26 January 2008
ik ga heel waarschijnlijk van 6 juni tot de 13e van juni naar Tenerife toe nou wou k ook mn kite spullen meenemen maar ik weet niet of het ergens kan en mag op Tenerife.
Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft of een plek weet.
alvast bedankt