San Pere Pescador, spot voor de beginnende kiter?

Door: bramvk Reacties: 21 Hits: 3378
bramvk 15 June / 2008 / 12:45
People,

Tot op heden veel Autostrand Oostvoorne en enkele keer Hoek van Holland gedaan.
Ben nog een beginner...maar vaar wel rakjes.
Maandag rij ik naar Spanje..en zit 5 min van San pere Pescador dus de spullen gaan mee....maar is San pere Pescador, Spanje een spot voor de beginnende kiter?

Iemand ervaring daar?
Ozone Catalyst 7, 9 en 12, Shinn Red, North X-ride, Airush Vector www.buggyclubholland.com H114

kiteboardertje 15 June / 2008 / 12:52
Ik ga zelf 28 juni 2 weken heen ben benieuwd wie er nog meer is. Ken de spot verder niet zit op las palameras maar is kijken of ik er ook kan varen.  helaas kan ik je dus ook niet verder helpen maar er zijn wel genoeg HLers die erheen geweest zijn volgens mij
http://www.KbWorks.nl

piraat 15 June / 2008 / 13:00

ik woon er anderhalf uur vandaan , sant pere kan goed zijn maar ook drama , thermisch windje soms sterk (sterk is niet sterk zoals wij gewend zijn kaboem !!grote maten dus !) soms niets

let wel op dat het eigenlijk verboden is om te kiten vanaf 15 juni t/m september !!!!!!!!!!!!!!!! langs de gehele spaanse costa's !!!!!! de boete is 1000 euro en als je een ongeluk veroorzaakt is het hek echt van de dam !

ze laten het oogluikelijk toe op pescador en rosas ,maar dat je het weet !

castelldefels werd ook altijd gewoon doorgevaren maar sinds dit jaar is het ook klaar daar in het hoogseizoen , heeft te maken met een aantal ongelukken die zich hebben voorgedaan en klagende zonaanbidders en die laatste groep is de grote geldbrenger van spanje dus regering heeft een streep getrokken

vandaar dat piraat hem eerdaags even voor paar daagjes naar tarifa boekt samen met slaapjaap en waarschijnlijk redmans de REV beul

Jolly Roger

Joop_XL 15 June / 2008 / 16:35

Ik kom nu al 7 jaar in Sant pere pescador omdat je er goed kunt kiten. Alleen in de zomer maanden wanneer het verboden is kun je dit alleen doen bij Club mistral. Je moet hiervoor betalen, voor dit bedrag ben je dan gelijk verzekerd. Club Mistral zit aan camping La Ballena en hier zit ik ook dit jaar weer vanaf 14 Juli 3 weken lang. Afgelopen paar jaar heb ik hele goede wind gehad, mijn 9meter kon ik vrij regelmatig uitlaten.

Voor een echte beginner is het niets, kleine kitezone welke eigenlijk alleen voor de kiteschool is, snel diep en vooaral in het weekend heel druk. Vaar je ver naar buiten heb je nergens last van !

Klik voor grote versie

Voor iedereen het beste voor 2012 en prettige kerstdagen !

Langbeest 15 June / 2008 / 18:42

Niet helemaal waar Joop XL........

Kom al jaren op Rosas.

Je mag gewoon kiten in de kitezone bij Sant Pere Pescadore.

Er zijn al heel wat topics hierover geweest.

Ook in de zomer.

Blijf alleen wel in deze zone anders halen ze je zo van het water.

Geen wind....neem een thermoskan mee

piraat 15 June / 2008 / 19:10
Quote: Langbeest - Vandaag 18:42
Niet helemaal waar Joop XL........ Kom al jaren op Rosas. Je mag gewoon kiten in de kitezone bij Sant Pere Pescadore. Er zijn al heel wat topics hierover geweest. Ook in de zomer. Blijf alleen wel in deze zone anders halen ze je zo van het water.

wat is dan niet waar ??? hij zegt precies wat jij zegt !

alleen in de zone!!!!!! , ga je er buiten kost het je een 1000 eu en politie hier is ff anders dan die nederlandse watjes Smiley en even voor de duidelijkheid OOK DIE ZONE IS IN DIE PERIODE VERBODEN TE KITEN < ZE STAAN HET OOGLUIKEND TOE !!!! dit houd in dat als ze er genoeg van hebben ( politie ) kunnen ze je wettelijk gezien aanpakken , en heb je geen poot om op te staan .

dus houd je aan die regels ......en geef de politie hier geen grote bek

Jolly Roger

Langbeest 15 June / 2008 / 19:20

@Piraat (Elton????)

Joop zegt dat je alleen bij Club Mistral kan/mag kiten op Ballena

Je kan ook voor de spot bij Sant pere pescadore speciale lycra's halen net als de Spanjaarden zelf.

Bij de locale VVV kan je deze huren.

Werkt hetzelfde als La ballena.

Alleen de toeristen doen dit niet......ik dus ook niet.

Vorig jaar wel even langs de VVV geweest om dit te checken (je weet wel bij de rotonde).

Geen wind....neem een thermoskan mee

piraat 15 June / 2008 / 19:26

yep langbeest that's me !(Smiley ssssssssssst)

ja ok dat klopt, zou dat dus wel doen anders zou het kunnen zijn dat je moeilijkheden krijgt let wel ZOU KUNNEN.

laat ff weten waneer jullie er zijn kijk ik ff of ik vrij kan regelen en dan kom ik met de surfcampert een weekendje knallen ....

echter 14 juli zit ik waarschijnlijk in tarifa mischien een weekendje daarna Smiley

Jolly Roger

kiteboardertje 15 June / 2008 / 19:35
elton je weet al wanneer ik er zit ik zie je dan wel staan tochSmiley
http://www.KbWorks.nl

piraat 15 June / 2008 / 19:44

msn!! ouwe beukerd dan spreken we ff af !Smiley

voor iedereen die deze kant op komt of gewoon wil babbelen of me uitschelden  eltonrol en dan die hotmail com troep erachterplakken Smiley

Jolly Roger

e_surf 15 June / 2008 / 19:57
  Ik kom er al verschillende jaren.
Vroeger windsurfen en de laatste jaren kiten.
Ook dit jaar weer, vanaf zo'n 8 juli op La Ballena Allegre.
Ik moet eerlijk zeggen, dat het hier geen spot voor beginners is.
Het is druk op het strand en de kiteoplaatzone is vrij smal.
Je moet eigenlijk opstappen en direct hoogte lopen en de ruime zee opzoeken.
Lukt het je niet om direct hoogte te lopen, dan zit je direct tussen de badgasten.

De kite/strandwacht Luca, houdt een oogje in het zeil en gebeurt het je vaker,
dan laat hij je het water niet meer op gaan.

Ben je een beetje gevorderd en hoogte lopen is voor jou geen probleem, dan
is het een topspot.
Lekker weer, bijna elke dag een thermische 4/5 Bf side-onshore en soms
komt de noordelijke Tramontane wind (7/8Bf) ook nog even langs.

Zie trouwens ook het topic op:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,29410.0.html

Tot ziens op La Ballene Allegre
www.kleinezonnepanelen.nl

txdejong 22 June / 2008 / 20:57

Beeste Luitjes,

Ik ga eind juli begin augustus naar San Pere op de camping l'amfora. Is daar ook een kite spot of moet ik de auto pakken?

www.txdejong.nl

kitertjuhNL 22 June / 2008 / 21:41
Je kan prima in het midden van de baai kite ook bij de Misteral is het goed kan wel erg druk zijn vooral in de weekende

liflaf 22 June / 2008 / 23:46
https://zuiderzeezeilen.nl

liflaf had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 21 - 27 knots op zijn North Vegas (2010)

eddyc 22 June / 2008 / 23:51

Spanje zal moeten leren dat niet iedereen disco playa dodo doet. En er plaays moet zijn voor mensen die iets willen doen.

Vamos a la playa is tachtiger jaren.

Dus alle kiters: gelieve weg te blijven uit dit land waar ze kiters pesten.

Ik ga dit jaar eens kijken op Kos.(nnord kant wel te verstaan)

eddyc

bramvk 29 June / 2008 / 21:09

People,

Thanks voor alle reacties. Smiley

De omgeving kende we al. Komern er al 6 jaar, maar ik kitesurf pas sinds september 2007.
Ben net 2 dagen terug en is goed bevallen. Inderdaad 2 of 3 permanente kite spots. Van betalen had ik nog geen last. Volgens de locals gaan ze pas echt opletten van eind juni. Hoog seizoen zeg maar.
Zones goed aangeven door gele boeien. Heb ook nog wat les genomen bij Club Mistral Smiley om up wind varen beter onder de knie te krijgen. Ook erg goed bevallen, mag me nu officieel IKO level 3 noemen, zover dat iets zegt.
Wind is wel apart, (in de middag) een thermische wind en af ten toe een tramontana wind.

Ik heb het heel erg naar me zin gehad. 30 graden, wind, strand en een mooie zee ....Smiley

Ozone Catalyst 7, 9 en 12, Shinn Red, North X-ride, Airush Vector www.buggyclubholland.com H114

hifly 29 June / 2008 / 23:55
  @ TXdejong : Als ik me niet vergis zit je er een paar honderd meter vandaan .

Camping Nautic Almata ,http://www.almata.com/01_principal.php?lang=NL , is nog beentje hogerop waar je echt heel goed zit .

Wat betref onze ervaring met sankt Pere : geen spot voor beginners ( vooral niet aan La balena )

Betalen hebben we nooit gedaan , het eingste wat ze vragen aan La balena is 50 euro voor een licra die je na het terug inleveren retour krijgt . Je moet , ook ofwel bewijzen dat je verzekerd bent , ofwel een verzekering nemen .
Deze kitespot is niet echt goed gelegen omdat de windrichting zodanig zit dat je steeds tussen de badgasten eindigd als er wat misloopt ( vooral beginners ) je moet dan te voet terug gaan .

De andere spot , aan Nautic Almata , ligt een stuk hogerop (ongeveer 15 min met de wagen van La balena ) is iets beter omwille van bijna geen badgasten en goed afgebakende zone's . Hier moet men niks dan alleen maar kiten. Ook zeer druk in het weekend .

Probeer niet te kiten buiten deze zone's want de redders in de uitkijktorens verwittigen de nodige instanstanties , we spreken uit ervaring .

Let wel : Spaanse kiters zijn nog erger dan de Duitse ...
Who pay's peanuts get's monkey's

kitertjuhNL 30 June / 2008 / 00:29
Inderdaad de meest Spaanse kiters zijn zwaar arrogant en gaan voor niks of niemand opzij Smiley

Joop_XL 30 June / 2008 / 09:01
Vanaf 14 Juli ben ik er ! Lekker bij Club Mistral !
Voor iedereen het beste voor 2012 en prettige kerstdagen !

NIEL-SS 30 June / 2008 / 12:22

Ja ik ben er ook vanaf de 26e( camping l'amfora ). Owen joop laat maar weten waar je zit op de camping want ik kom langs want dit is tog ff mooi toeval dat we er allerbij zullen zijn!Smiley

e_surf 30 June / 2008 / 12:42

Vanaf 6 juli present op La Ballene.

Volgens mij zijn er, net als vorig jaar,

weer allemaal Nederlanders daar.

www.kleinezonnepanelen.nl

Luuk 30 June / 2008 / 13:45
ikben er vanaf 7 juli. zit op las dunas. maar kom kiten bij la ballene.