ik woon er anderhalf uur vandaan , sant pere kan goed zijn maar ook drama , thermisch windje soms sterk (sterk is niet sterk zoals wij gewend zijn kaboem !!grote maten dus !) soms niets
let wel op dat het eigenlijk verboden is om te kiten vanaf 15 juni t/m september !!!!!!!!!!!!!!!! langs de gehele spaanse costa's !!!!!! de boete is 1000 euro en als je een ongeluk veroorzaakt is het hek echt van de dam !
ze laten het oogluikelijk toe op pescador en rosas ,maar dat je het weet !
castelldefels werd ook altijd gewoon doorgevaren maar sinds dit jaar is het ook klaar daar in het hoogseizoen , heeft te maken met een aantal ongelukken die zich hebben voorgedaan en klagende zonaanbidders en die laatste groep is de grote geldbrenger van spanje dus regering heeft een streep getrokken
vandaar dat piraat hem eerdaags even voor paar daagjes naar tarifa boekt samen met slaapjaap en waarschijnlijk redmans de REV beul
Ik kom nu al 7 jaar in Sant pere pescador omdat je er goed kunt kiten. Alleen in de zomer maanden wanneer het verboden is kun je dit alleen doen bij Club mistral. Je moet hiervoor betalen, voor dit bedrag ben je dan gelijk verzekerd. Club Mistral zit aan camping La Ballena en hier zit ik ook dit jaar weer vanaf 14 Juli 3 weken lang. Afgelopen paar jaar heb ik hele goede wind gehad, mijn 9meter kon ik vrij regelmatig uitlaten.
Voor een echte beginner is het niets, kleine kitezone welke eigenlijk alleen voor de kiteschool is, snel diep en vooaral in het weekend heel druk. Vaar je ver naar buiten heb je nergens last van !
Niet helemaal waar Joop XL........
Kom al jaren op Rosas.
Je mag gewoon kiten in de kitezone bij Sant Pere Pescadore.
Er zijn al heel wat topics hierover geweest.
Ook in de zomer.
Blijf alleen wel in deze zone anders halen ze je zo van het water.
wat is dan niet waar ??? hij zegt precies wat jij zegt !
alleen in de zone!!!!!! , ga je er buiten kost het je een 1000 eu en politie hier is ff anders dan die nederlandse watjes en even voor de duidelijkheid OOK DIE ZONE IS IN DIE PERIODE VERBODEN TE KITEN < ZE STAAN HET OOGLUIKEND TOE !!!! dit houd in dat als ze er genoeg van hebben ( politie ) kunnen ze je wettelijk gezien aanpakken , en heb je geen poot om op te staan .
dus houd je aan die regels ......en geef de politie hier geen grote bek
@Piraat (Elton????)
Joop zegt dat je alleen bij Club Mistral kan/mag kiten op Ballena
Je kan ook voor de spot bij Sant pere pescadore speciale lycra's halen net als de Spanjaarden zelf.
Bij de locale VVV kan je deze huren.
Werkt hetzelfde als La ballena.
Alleen de toeristen doen dit niet......ik dus ook niet.
Vorig jaar wel even langs de VVV geweest om dit te checken (je weet wel bij de rotonde).
yep langbeest that's me !( ssssssssssst)
ja ok dat klopt, zou dat dus wel doen anders zou het kunnen zijn dat je moeilijkheden krijgt let wel ZOU KUNNEN.
laat ff weten waneer jullie er zijn kijk ik ff of ik vrij kan regelen en dan kom ik met de surfcampert een weekendje knallen ....
echter 14 juli zit ik waarschijnlijk in tarifa mischien een weekendje daarna
msn!! ouwe beukerd dan spreken we ff af !
voor iedereen die deze kant op komt of gewoon wil babbelen of me uitschelden eltonrol en dan die hotmail com troep erachterplakken
Beeste Luitjes,
Ik ga eind juli begin augustus naar San Pere op de camping l'amfora. Is daar ook een kite spot of moet ik de auto pakken?
liflaf had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 21 - 27 knots op zijn North Vegas (2010)
Spanje zal moeten leren dat niet iedereen disco playa dodo doet. En er plaays moet zijn voor mensen die iets willen doen.
Vamos a la playa is tachtiger jaren.
Dus alle kiters: gelieve weg te blijven uit dit land waar ze kiters pesten.
Ik ga dit jaar eens kijken op Kos.(nnord kant wel te verstaan)
People,
Thanks voor alle reacties.
De omgeving kende we al. Komern er al 6 jaar, maar ik kitesurf pas sinds september 2007.
Ben net 2 dagen terug en is goed bevallen. Inderdaad 2 of 3 permanente kite spots. Van betalen had ik nog geen last. Volgens de locals gaan ze pas echt opletten van eind juni. Hoog seizoen zeg maar.
Zones goed aangeven door gele boeien. Heb ook nog wat les genomen bij Club Mistral om up wind varen beter onder de knie te krijgen. Ook erg goed bevallen, mag me nu officieel IKO level 3 noemen, zover dat iets zegt.
Wind is wel apart, (in de middag) een thermische wind en af ten toe een tramontana wind.
Ik heb het heel erg naar me zin gehad. 30 graden, wind, strand en een mooie zee ....
Ja ik ben er ook vanaf de 26e( camping l'amfora ). Owen joop laat maar weten waar je zit op de camping want ik kom langs want dit is tog ff mooi toeval dat we er allerbij zullen zijn!
Vanaf 6 juli present op La Ballene.
Volgens mij zijn er, net als vorig jaar,
weer allemaal Nederlanders daar.
Registreerde: 15 October 2007
Tot op heden veel Autostrand Oostvoorne en enkele keer Hoek van Holland gedaan.
Ben nog een beginner...maar vaar wel rakjes.
Maandag rij ik naar Spanje..en zit 5 min van San pere Pescador dus de spullen gaan mee....maar is San pere Pescador, Spanje een spot voor de beginnende kiter?
Iemand ervaring daar?