kitevakantie tips Frankrijk? Iemand mee?

Door: Anniek74 Reacties: 19 Hits: 3287
johndoe 13 July / 2008 / 22:19
Wie heeft er tips voor mij. Ik ben beginnend kiter (net 6 dagen ervaring) en wil graag met vakantie om te kiten. Heb vanaf 20 juli 3 weken vrij. Hoeft niet drie weken lang te zijn. Eén of twee weken is prima. Iemand tips? Ik zat zelf aan Frankrijk te denken. Ik kom veel dingen tegen over Camping Cap Leucate. Ik ga alleen, is het daar een beetje leuk om alleen naartoe te gaan? Als er mensen zijn die mee willen reizen kan dat ook!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Onbekende gebruiker 13 July / 2008 / 22:38
Tarifa in Spanje!
Zolang je maar niet (net als ik) naar Mallorca gaat en dan in een baai zit op El Arenal... Smiley
Roderick 14 July / 2008 / 09:54

Ik zou zeggen: Overweeg om in NL te blijven. Op kaapstad na, ben ik nog nooit in een omgeving geweest war zo veel mooie spots zijn, en waar het nog waait ook als in nl. Als beginner zit je hier echt prima. Veel spots in het Frankrijk zijn echt niet tof voor beginners. (En ik heb er aardig wat gezien) Aan de atlantische / kanaal kant is het vaak nog wel ok. (Maar daar waait het niet) Aan de middelandse zee kant is het op veel spots vaak voor beginners uberhaupt niet mogelijk om te varen!

Houd er rekening dat het in Leucate erg hard kan waaien. Ik heb daar serieus hoog gesprongen met een 6 meter kite! De wind is daar tramontana (vlagerig, 25 tot 50 knopen, aflandig) of minder dan 15 knopen (Is ongeveer niet varen) Die aflandige wind heb je aan ongeveer de hele middellandse zee kust. Op veel plaatsen is daar wel iets op geregeld. Kitescholen bieden vaak rescue service aan. Dat betekent dat ze je komen halen als je in de problemen komt. Ze bieden dit echter alleen aan aan mensen die kunnen opkruisen. Als je dat nog niet kan, is de enige manier om het water op te kunnen les nemen tot je wel kan opkruisen! (En dat wordt duur omdat je bij een vlagerige 35 knopen wind verre van snel leert.)

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

Rickushki 14 July / 2008 / 10:54

Tarifa is zeker een mooie spot! Alleen als er geen wind is is er totaal niks te doen!

Liquid Force Kiteboarding

StefanoMallorca 14 July / 2008 / 11:50
Quote: Rickushki - Vandaag 10:54
Tarifa is zeker een mooie spot! Alleen als er geen wind is is er totaal niks te doen!

- Bijkomen. Smiley

- Dolfijnen kijken.

- Marroko op 30 minuten.

- Frisbee.

- Delerium zuipen.

- Naar één van de oudste steden van Europa: Cadiz

- Wat dacht je van Sevilla met de koninklijke tuinen. Erg mooi!

Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

Onbekende gebruiker 14 July / 2008 / 12:15

En wat dacht je van lekker bakken op het strand onder het genot van een groot stuk watermeloen en

spaanse muziek? Smiley

daan3 14 July / 2008 / 12:28

mijn ouders willen deze zomervakantie ook nog ergens heen gaan kan ik mooi me kite spulle menemen

alleen zijn zij ook nog aan het kijken voor een kitespot vlak bij een camping ergens in frankrijk en aangezien ik beginner ben zou het mooi zijn om bij soort van horst/workum te kunnen kiten maar weet niet of er wel zulke mooie spots zijn daaro iemand erder een op een vette spot in frankrijk geweest?

laat et ff hore

Antixsports.com Liquid Force

Joker 14 July / 2008 / 14:47

Ikga naar Ile D'oleron in frankrijk, dat is een eiland met een brug aan frankrijk...

Ik heb er al vele spots kunnen vinden op het internet en het is er 37% >4 bft in de maand juli/augustus!

Top dusSmiley

Beter slecht varen dan helemaal niet varen!!

Joker had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Naish Torch (2012)

jitzes 14 July / 2008 / 20:40

hey zusje, Maui is ook prima deze tijd van het jaar! Smiley

johndoe 14 July / 2008 / 23:18
Hey Broer! Tja, Maui zou ook een leuke optie zijn....haha Hoe kom ik daar met de auto? Vast geen vluchten meer te vinden in de aanbieding ;-)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 15 July / 2008 / 07:58

Pim89 15 July / 2008 / 08:19
Is Leucate altijd aflandig??? Wou er ook heen gaan kan goed varen maar hou gewoon niet van aflandige wind. Kite crash your fucked

Roderick 15 July / 2008 / 09:24
Quote: Pim89 - Vandaag 08:19
Is Leucate altijd aflandig??? Wou er ook heen gaan kan goed varen maar hou gewoon niet van aflandige wind. Kite crash your fucked

In die hele regio is de tramontana aflandig. Andere windrichtingen zijn meestal erg zwak. Bij Leucate (port bacceras) is ook een binnemeertje maar die is wel erg druk. Toen ik er was was de welbekende grijze slingshot bus er ook. Je had 3 rijen have-wind-scheurende-windsurfers, en een paar gasten uit die bus gingen daar dan vrolijk 3x masthoog overheen springen.

Aflandige wind daar is trouwens minder erg dan het lijkt. Je kunt op een aantal plekken van te voren regelen dat je opgehaald wordt in geval van materiaalpech of inzakkende wind. Kost alleen wel geld. Ik ben in st Pierre sur Mer (Bij Narbonne) 2 keer op die manier opgehaald. (wind van 35 naar 20 knopen...)

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

dmartino 17 July / 2008 / 11:38
>Heeft iemand daar wel eens gekite op dat eiland, Ile D'oleron? Ja, ik ben daar vorig jaar zomer wezen kiten (tijdens mijn huwelijksreis). Het strand van Les Huttes (iets voorbij St Pierre) is groot, en er is een soort school aanwezig. Zij hebben aan het einde van 'avenue des dunes' een aantal containers staan, waar de wind- en kitesurfspullen in zitten. Het is een mooi breed strand. Ik had er toen veel last van zeewier, maar dat zorgt ervoor dat je de kite koste wat kost in de lucht probeert te houden. Het is natuurlijk atlantisch, dus redelijk wat hoge golven. De camping Les Huttes ligt ongeveer 500 meter van het strand, en 1 km van de kiteschool, best geschikt dus.

vincentboor 17 July / 2008 / 12:02

Queberon is ook een leuke optie in frankrijk.

Weet niet hoe het met de wind daar zit, volgens mij wel aardig.

Ik wil wel mee reizen hoor Smiley heb toch alle tijd.

Kitesurfen isn't a hobby,, it's a way of life Smiley

Joker 17 July / 2008 / 15:33
Quote: glwesterbeek - Dinsdag 15 Juli, 2008 07:58
Heeft iemad daar wel eens gekite op dat eiland, Ile D'oleron in?http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/FR_Ile_d_Oleron.PNG/250px-FR_Ile_d_Oleron.PNG&imgrefurl=http://nl.wikipedia.org/wiki/Île_d'Oléron&h=224&w=250&sz=14&hl=nl&start=8&um=1&tbnid=HVyms8ux7mGfPM:&tbnh=99&tbnw=111&prev=/images?q=Ile D'oleron&um=1&hl=nl&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&rlz=1I7GFRD&sa=NKun je daar mooi kiten?Welke kant van het eiland is handig vwb kiten/camping? Grt,George

Ik zit op Camping Signol in boyardville geloof ik.. je kunt aan alle kanten kiten/surfen... Ik vertrek morgen en heb over 3 weken een verslag met filmpjes...

Duhhhhhh Ballleeee

Beter slecht varen dan helemaal niet varen!!

Joker had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Naish Torch (2012)

dutchy38 20 July / 2008 / 18:04

je kunt als je wilt met ons (beginners groepje ) mee naar het autostrand in oostvoorne..

miss een leuk idee om dan eens een kite-vakantie te organiseren....

greetz

we shall not be moved s.c.f

dutchy38 had een 5 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 24 - 29 knots op zijn Cabrinha Crossbow (2010)

Woodmaster 20 July / 2008 / 21:11

Ow Cool Let me know!!!!

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Aleph 20 July / 2008 / 21:49

Ben vorig jaar de atlantische kust van Frankrijk afgereist en heb ook twee spots op de middellandse zeekust gedaan.

Lac Hourtin was wel leuk en prima voor beginners. Vlakbij Lacanau in de Bordeaux regio.

Daarnaast zijn er ook wel wat prima beginnerspots in de omgeving van Marseille, zowel op de binnenmeren als op de zee zelf. 

http://blog.arendsen.net/index.php/2007/08/20/road-trip-europe/

Gaastra Jekyll 8 + 14 (2008) & 10 (2009)

Je-Lo 29 July / 2008 / 21:26
Quote: Aleph - Zondag 20 Juli, 2008 21:49
Ben vorig jaar de atlantische kust van Frankrijk afgereist en heb ook twee spots op de middellandse zeekust gedaan. Lac Hourtin was wel leuk en prima voor beginners. Vlakbij Lacanau in de Bordeaux regio. Daarnaast zijn er ook wel wat prima beginnerspots in de omgeving van Marseille, zowel op de binnenmeren als op de zee zelf. http://blog.arendsen.net/index.php/2007/08/20/road-trip-europe/

ik heb nog een vraagje over die blog

die spots daar aan de middellandse zee (L’Anse Carteau,...) is het daar tijdens de zomer toegestaan om te kite??

en hoe zit het daar met de wind in augustus ->thermisch???

alle info over deze spot of andere spots in die omtrek is altijd welkom

grtz jl