Lacanau....mooooie herinneringen met Jostie
Moet je pain americain eten!
Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)
Fokke, je bent net te vroeg, ik ga 7 augustus naar m'n schoonouders ;) Maar tips: check hanglos.fr voor spots en je kunt ook nog kitebeaches.com checken.
In het noorden, bij Plouneour-Trez schijn je volgens mijn collega goed te kunnen surfen (wel afhankelijk van het tij)
Helemaal in het westen, bij Le Conquet heeft een fatsoenlijke camping vlak naast een groot strand (3 km o.i.d.), maar daar moet je het wel treffen met de wind.
In het zuiden van Bretagne heb je het hele stuk gebied noordelijk van La Torche.
Net boven Lacanau heb je ook nog Hourtin met een groot meer en strand. Heb daar 6-7 jaar geleden ook wel aardig wat kitesurfers gezien.
Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)
Rene1983 had een 3 sterren sessie in Monster met maar liefst 19 - 24 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)
ik vertrek zondag ook naar bretagne weet alleen niet precies waar maar ga nog met men ouders mee
ik neem in iederegeval me kitespulle mee en als we iets tegenkomen waar we kunnen kite gaan we kite
als het goed is zitten we ergens onderin de bretagne maar als je iemand ziet met een caution hekler 7m2 en een 3e board spreek me gerust aan in het nederlands
http://www.kerjean.info/ dat is de camping waar wij staan....
weet iemand een spot daar dicht bij?
lots of places are forbidden for kiteboarding along the "south coast" near your campsite.but you will find a few spots with "launch area"...
I'm in Quimper, a few km from Bannalec...
just make a post on hanglos.fr, or send me an e-mail when you're there, and I can tell you the best spots depending on the wind direction
Registreerde: 21 November 2002
Vertrek vrijdag ochtend voor 2,5 week naar Frankrijk, nog geen reisplan gemaakt ofzo, hebben geen dingen geboekt. Wil ook af en toe kiten, weten mensen nog leuke plekken daar in de buurt? Het plan is nu om eerst 1 a 1,5 week bretagne te doen, 2 of 3 campings aan de kust, en daarna lacanau om daar wat andere mensen te meeten.
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)