Zuid afrika beste vlucht

Door: Joy-rider Reacties: 12 Hits: 971
Joy-rider 24 November / 2008 / 18:37
Hallo,
in Februari 09, zal ik naar zuid afrika reizen voor 2 maanden.
Ik moet aan komen op St Johannes burg of in ieder geval dicht bij Port Elizabeth. Weet iemand een maatschapij die natuurlijk zo goedkoop mogelijke vluchten aan bied en relaxed is met behoorlijk wat over gewicht.
het maakt niet erg veel uit om vanaf duitsland (dusseldorf/hannover) of Belgie (brussel) te vliegen.

er zijn vast mensen die er al eens geweest zijn, hebben jullie ook kite ervaringen in het gebied Port Elizabeth en Port Alfred. Heb al veel mooie golf spots gezien maar ben ook wel benieuwd over er meschien mooie vlakke spots zijn.

greeetz
www.bladekites.com / www.corenmore.nl

wazzaah 24 November / 2008 / 18:59
Lufthansa waarschijnlijk, die hebben ook een sportpakket waardoor je voor een eurootje of 30,- ook je spullen mee kan nemen.

Verder gewoon ff zoeken op cheaptickets.nl enzo
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

nils 24 November / 2008 / 20:03
voor binnenlandse vluchten: www.kulula-air.com

succes!!!
Zo de wind waait waait mijn jasje.

onno 24 November / 2008 / 20:12

bloubergstrand

Ola ik ben gisteren terug gekomen uit zuid afrika! Met BA gevlogen. Had ruim 30 kg bij en deden niet moeilijk. Je zal w.s de tuinroute gaan rijden ofzo... daar zijn enorm veel mooie spots alleen heb ik er helemaal niemand zien kiten. Alleen in Durban en kaapstad wordt veel gekite! Ik zelf heb in jeffreysbay gekite. Op main beach (aanlandige wind) maar erg lekker varen en bij pardise beach (dit is een vlakwater lagune) Erg lekkkkker gevaren daar. Maar als je gaat voor het kiten is Kaapstad the place 2 be! Helemaal top! Je kan varen op muizenberg (vaak aanlandig maar warm water) maar wil je knallen dan is blouberg strand en big bay helemaal top! (neem dan wel een goede wetsuit mee brrrrrr) Verder ligt ongeveer 1 uur rijden van kaapstad een plaatsje langebaan dat is een lagune met redelijk warm water. Het is er erg mooi en lekker op vlakwater knallen! Kortom je zal een enorme mooie tijd hebben... ga niet alleen voor het kiten want er is zoveel meer te doen in dat land!!! Hier wat foto's om je alvast in the mood te krijgen! (sommige zie je niets van de omgeving of de omstandigheden maar wil ze gewoon effe kwijtSmiley)

click for larger version
langebaan

click for larger version

jeffeysbay main beachclick for larger version

click for larger version

paradise beach j bayclick for larger version

click for larger version
bloubergstrand
click for larger version

big bay

click for larger version

click for larger version

en nu weer wennen aan de NL omstandigheden.... brrrr
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

svoney 24 November / 2008 / 21:42
jojo, is zuid afrika echt zo vet.
Ben aan het twijfelen of ik in deze winter naar Zuid afrika ga of Australie.
Vriend van me is in ausi aan het rondtrekken( oostkust )
iemand tips?

Tukker 24 November / 2008 / 21:59
LTU (Air Berlin) vanuit Dusseldorf is/was altijd erg goed en el cheapo. Geen probleem met materiaal iig!
Tukker(ik)

RutgerDB 25 November / 2008 / 11:49
Wij gaan 12 december met KLM naar Kaapstad. Is wel een beetje kut ivm EUR 150 betalen voor een retourtje kite-spullen maar we doen alle boards in één tas en de kites gewoon in de koffers. Zo hebben we met 5 man (4 boards) maar één tas hoeven aanmelden.

Als je alleen reist is dat natuurlijk geen optie.

Via KLM had ik een ticket voor EUR 1000, de rest die ik toen kon boeken was 1600

Het is lastig om voor weinig te reizen in de maand december.
....................................................................................................

Joy-rider 25 November / 2008 / 12:37
Bedankt luitjes,
heb al wat gevonden, rond de 700 tot 900 euro, wat betrefd bagage moet ik maar ff zien. 2 boards en 5 kites word dus 2 boardbags.
gezien ik graag wel elke week schoon ondergoed aan wil moet er nog t een en andere koffer gebeure me :D
Iemand specefieke kite ervaringen in Port Alfred, ben daar 2 maanden gelegerd maar wil erg graag naar langebaan erg veel van gehoord. maja das dan wel een stukje met de tjoektjoek.

hoor graag meer ervaringen.
www.bladekites.com / www.corenmore.nl

johndoe 25 November / 2008 / 13:24
Wat nou iedere dag een schone onderbroek Smiley, gewoon iedere dag omkeren, spoelt vanzelf schoon Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Creem 25 November / 2008 / 17:57
Onder de douche ermee en je hebt aan 2 stuks genoeg Smiley
Stijl als mokersteen

wazzaah 25 November / 2008 / 18:40
Of er mee kiten Smiley

Trouwens, hoe meer je reist hoe creatiever je wordt om meer kilo's mee te nemen Smiley
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Vliegenaar 25 November / 2008 / 19:10
Vorig jaar was British Airways het goedkoopst (Moet je wel via hun eigen site boeken).
Alleen geen idee hoe je zit met extra betalen voor materiaal (had nm. niets bij me).

nsboarder 25 November / 2008 / 19:11
jaar daar gewoont  :) maar ik raad je die binnenlandse goedkope vluchten niet echt aan dat is een bus met vleugels :) echt waar, vergeet niet durban te bezoeken Smiley
www.serhie.net