Zomervakantie spanje

Door: --Remco-- Reacties: 30 Hits: 3017
--Remco-- 19 January / 2009 / 20:07
Heej  
Ik heb vorig jaar ook zo'n topic gemaaktSmiley maar heb nog een paar vragen over kiten in spanje
Wij gaan dit jaar in de zomervakantie naar spanje. Wij gaan waarschijnlijk naar http://www.almata.com/01_principal.php?lang=NL maar kan je direct aan deze camping kiten of moet je eerst een paar kilometer rijden ofzo ?

--Remco--
'Ride it Hard'

--Remco-- had een 1 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 6 - 10 knots op zijn SlingShot TurboDiesel (2006)

NickvanKampen 19 January / 2009 / 20:14
Het is een klein stukkie lopen, ik zat op L'amfora dit jaar, was 5 min. met de auto, jij zit aan de andere kant van de spot, dat is hooguit 5 min. lopen. 

--Remco-- 19 January / 2009 / 20:33
Maar het mag wel 100 % cker ?Smiley en hoe is de wind en het water daar ?
'Ride it Hard'

--Remco-- had een 1 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 6 - 10 knots op zijn SlingShot TurboDiesel (2006)

hifly 19 January / 2009 / 20:40
Nautica heeft startplaatsen aan 2 kanten . ene kant ( links als je met je gezicht naar de zee staat ) een natuurgebied waar normaal gezien , 2 jaar geleden toch , niemand iets komt zeggen dat je er opstart , en wees gerust je bent niet de enigste die z'n kite in die zone legt .

Rechts is zowiezo kitezone maar je moet dan een riviertje over waar de speedboten en jetski's door moeten die van de Nautica afkomen en naar op zee willen , eens dit riviertje over zit je volop in de toegelaten zone voor kiters .

De camping zelf knijpt een oogje dicht als je vanop de hoek , waar het riviertje uitmond in zee , zou starten .

Deze zomer zijn vrienden van ons weerom naar camping Las dunas geweest en blijkbaar zou er zelfs geen controle meer zijn bij het starten vlak voor deze camping , wat het jaar voorheen ten strengste verboden was !

We hebben deze kamping eens bezocht en moet zeggen echt top ! hopelijk alle dagen wind , want deze spot is van thermische wind afhangkelijk .

Who pay's peanuts get's monkey's

NickvanKampen 19 January / 2009 / 20:55
Het water is fijn, ik heb daar zonder wetsuit gevaren, alleen het is wel superzout, maar dat hou je daar in die streken. Wind was redelijk, de dagen dat het waaide (min. 16 knopen), dat was zo'n 70% van de dagen dat ik er was (22 dagen). Vaak begon het rond 1e te waaien, en hield dit aan tot ver in de namiddag. S'avonds was het water rete-vlak, vet ge-wakeboard daar!

Fredje1 19 January / 2009 / 21:35
Hallo ,
ik zat vorig jaar bij Camping Laguna en Surfde toen naar die hoek ( San Pere 'd Pescador )
waar wel een aangewezen Kitespot is omdat het bij ons in hoogseizoen/Augustus verboden is.
Ben zelf ook door de Politie 't water af gehaald.
( dit geld voor alle NIET-Kitespots in Spanje ,
dit is ALLEEN GEOORLOOFD OP AANGEWEZEN SPOTS .)
Wat ik niet terug vind is , dat je moest betalen om op de Kite spot te komen !!!
en er was nog iets van dat je een hesje aan moet ?

Ik hoop dat ik je niet heb afgeschrikt want het is echt super daar...
En wij zijn er in Augustus ook bij L'Amfora.
Mzzl.
Mijn broer doet aan schietsport ik zeg altijd :Waarom schiet je niet 10 x in de roos dan heb je toch

eddyc 19 January / 2009 / 22:41
Sinds 2005 ben ik weg gebleven uit de Bocht van Rosas en heel Spanje. Als Spanje denkt door kiters te gaan bedreigen, pesten, taxen en kites af te pakken (en dan €1,000 te betalen), dan blijf ik weg.
Vakantie is geen oorlog met de overheid.

Elke toeristenfamilie minder is weer minder geld voor Spanje.

Spanje droomt nog steeds dat hun formule: hotelkamer/tent-playa-zuipen-disco x 7 een week vakantie is, dan hebben ze het fout. Als ze dat publiek willen, dan kom ik niet.

Daar de krisis heel hard heeft toegeslagen in Spanje, hebben ze het toeristengeld hard nodig.
eddyc

NIEL-SS 20 January / 2009 / 09:58
Ik ben er afgelopen zomer geweest echt super je rijd naar de kitesurf zone was voor mij vanuit L'amfora zelfs te voet te doen maar ging met de auto 5 min ongeveer. Ik heb daar wel een bandje gekocht voor volgens mij een euro of 40 ben je ook gelijk verzekerd hesjes enzo zijn verder niet nodig.

click for larger version

Hier een foto voor een indruk van de spot!

--Remco-- 20 January / 2009 / 15:59
Dus je moet betalen om te kitenSmiley
'Ride it Hard'

wietske1 20 January / 2009 / 16:10
Alsof kite nog niet duur genoeg is..

bernard 20 January / 2009 / 16:20
ik zat er vorig jaar in juni en heb maar 1 van de 5 dagen echt goede wind gehad... Ik zou doorrijden naar tarifa als je nog de mogelijkheid hebt om te switchen...

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

wietske1 20 January / 2009 / 16:25
Ik ga van de zomer misschien naar conil de la frontera.. Samen met mijn ouders nog.. Die hebben helaas geen zin om naar tarifa te gaan, aangezien ze zelf niet kunnen kite en verder vinden ze er te weinig te doen.. Wordt dus andere bestemming uitzoeken met kitemogelijkheden..

stompie 20 January / 2009 / 16:37
ik zat vorig jaar in sant pere pescador. Hier kwam ook zo'n kerel vertellen dat je moest betalen en toen ik vroeg wat ze gingen doen als ik dat niet zou doen wist hij dat eigenlijk niet...dus het is niet zo streng..geen enkele spanjaard betaald, dus ik denk dat het gewoon beetje een pesterij is...

verder vind ik het wel een leuke spot, alleen dat pesten vind ik een beetje triest..

sjorsie 20 January / 2009 / 17:34
iemand weleens in la manga geweest?

FerdiH 20 January / 2009 / 20:02
Quote: wietske1 - Vandaag 16:25
Ik ga van de zomer misschien naar conil de la frontera.. Samen met mijn ouders nog.. Die hebben helaas geen zin om naar tarifa te gaan, aangezien ze zelf niet kunnen kite en verder vinden ze er te weinig te doen.. Wordt dus andere bestemming uitzoeken met kitemogelijkheden..

waarom? in Conil kan je heerlijk kiten. soms mooie golven maar meestal vlak.
In de avonduurtjes is het er super gezellig met barretjes en cafe's met heerlijke coctails.

Maar is id minder windzeker als Tarifa.
Grtz Ferdi

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

Djee 20 January / 2009 / 20:07
ik ga er vanuit dat er hier ook resque is ... en daar moet voor betaald worden ja, in spanje is t ook zo dat je populaire stukken strand kan exploiteren denk maar aan de ligstoelen waar je voor moet betalen... waarschijnlijk is dat hier ook zo voor t stuk strand waar de kites opgelaten kunnen worden. (maar ik weet t niet want ik ben daar nog nooit geweest om t kiten)
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

eddyc 20 January / 2009 / 22:09
In july 2005 werden kites inbeslag genomen en je kon ze gaan betalen (€1000) op politiebureau waar ze enkel Spaans spreken.
Leuke vakantie hoor.

Het heeft te maken met de burgemeester van St Pere die geen kiters kan uitstaan.
Mogelijk hebben de camping en appartment eigenaars die man wat duidelijk gemaakt.
eddyc

Barryromp 20 January / 2009 / 22:16
@ remco

Dude ik zit deze zomer ook weer in rosas!!
Op camping Castell mar!
Ik had vorig jaar 3 weken lang elke dag wind gehad!!!
dus zit wel goedSmiley 
Naish | Prolimit | Stetimas | Hetteling schilders.

NIEL-SS 21 January / 2009 / 10:11
Je hoeft niet te betalen dat is aan jezelf want het water isvan niemand en eht zand is van niemand en de wind is van niemand dusja,.. maar ik heb betaald omdat ik dan verzekerd was. En ik heb er 3 weken gezeten en had iedere dag kunnen varen.

richardkiter 21 January / 2009 / 10:37
Quote: Barryromp - Dinsdag 20 Januari, 2009 22:16
@ remco Dude ik zit deze zomer ook weer in rosas!! Op camping Castell mar!Ik had vorig jaar 3 weken lang elke dag wind gehad!!!dus zit wel goed

Hallo Remco

Kan je vanaf de camping kiten en mot je betalen om te kiten (resquedienst of speciale t shirts )
Hoelang is het lopen vanaf de camping om te kiten ??
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Fredje1 21 January / 2009 / 20:43
Quote: eddyc - Dinsdag 20 Januari, 2009 22:09
In july 2005 werden kites inbeslag genomen en je kon ze gaan betalen (€1000) op politiebureau waar ze enkel Spaans spreken.Leuke vakantie hoor. Het heeft te maken met de burgemeester van St Pere die geen kiters kan uitstaan.Mogelijk hebben de camping en appartment eigenaars die man wat duidelijk gemaakt.

Hallo Eddy , je hebt het niet helemaal begrepen maar ik kan wel je boosheid begrijpen .
Het is net door wie hoe de WET wordt geinterpreteerd !!!
Ik heb een brief wisseling gehad met de Spaanse VVV en nog diverse andere.
Misschien dat er meer Mailtjes daarnaartoe moeten om ze wakker te schudden ! ! !
ik zal een stukje hier "plakken." (in Nederlands)
Mijn Brief:
-
Hallo VVV-Info-Spanje ,
ik lees steeds meer in reviews van campings in de baai van Rosas
dat kite-surfen is verboden in Spanje en alleen is toegestaan op aangewezen plaatsen.
Daar camping eigenaren NIET staan te zwaaien met informatie dat het bij hen NIET MAG stel ik deze vraag aan U.
Bij welke Campings mag je Kitesurfen en aan welke borden kan je dat zien ?
Wij zijn vorig jaar bijv. bij camping ......... geweest ,
daar wordt zeer veel geWindsurft en aan de buitenkant van de camping
(buiten het zwemmersgebied nabij natuurgebied ?) geKitesurft.
Dit is een zeer afgelegen strand waar je practisch alleen op staat ,
maar je ziet er nergens een bord waarop staat dat het wel of niet mag.
Is het niet handig om dit beter te vermelden op Internet ,
of dit gewoon toestaan buiten de zwemgebieden vaargeulen ?
Dit is een snel groeiende sport en krijgt steeds meer beoefeaars = gemiste kans.

Alvast bedankt voor de Informatie,
Vriendelijke Groeten,
-

Rosas – Kitesurfen ,
Vandaag ontvingen wij een mail van de VVV van Rosas met antwoorden op uw vraag aangaande het kitesurfen in Rosas.
Er mag gekitesurft worden op een gedeelte van het strand Playa de la Rubina (natuurpark ´´Aiguamolls de L´Empordá´´).
En tevens bij 2 gedeeltes van het strand van Sant Pere de Pescador (in het midden van de baai) en voor de camping ´´La Ballena Alegre´´ en vlakbij de rivier Fluviá in Can Martinet.
Er hangen kaarten en er wordt in de zomermaanden gewerkt met borden / signalen op de stranden.
Vriendelijke groet / Un cordial saludo,
Spaans Verkeersbureau / Oficina Española de Turismo
E-mail: infolahaya@tourspain.es
-
Naar aanleiding van van uw email over het kitesurfen moeten wij u er ten eerste op wijzen dat stranden in Spanje nooit prive-uitgebaat kunnen zijn en altijd behoren tot de staat en de maritieme overheid, dit maakt dat wij geen bevoegdheid op het strand of water hebben (of verplichtingen) en daarom duidelijk in de receptie twee borden hebben ophangen die zeggen: 1. In de zomerperiode KiteSurf verboden op het strand en 2. Een gedetailleerd plan van de omgeving waar KiteSurf WEL is toegelaten (uitgegeven door de politie).
Er zijn ook verschillen in seizoenen, daar nu in het winterseizoen, er geen verbod voor KiteSurf bestaat (d.w.z. dat het door de politie wordt toegestaan overal), terwijl in het hoogseizoen (juli/augustus) er een verbod bestaat binnen het ganse zwemgebied. U mag wel Kitesurfen buiten het zwemgebied, maar dit ligt ver van het strand weg en u moet om daar te geraken natuurlijk door het zwemgebied gaan.
-

Dus voor alle duidelijkheid :
Op alle AANGEWEZEN stukken Tarifa mag je wel Kiten . ( geld voor heel Spanje.)
Ik hoop dat ik jullie allen hiermee van dienst ben geweest ,
maar het vraagt om meer tollerantie van Spaanse zijde.
Gewoon alle Camping eigenaren VVV Stadhuis mailen ,
misschien leid dat tot meer Toegestane Kite-Plaatsen.
-

Mijn broer doet aan schietsport ik zeg altijd :Waarom schiet je niet 10 x in de roos dan heb je toch

eddyc 21 January / 2009 / 22:53
@Fredje1 In 2005 july/augustus waren de toegestane kitezones in bocht Rosas ongeveer elks 150m breed, waarvan dan nog een stuk voorbehouden voor de kitescholen (zowat de helft)

Dus je hebt een lekker breed stuk van 75m om binnen en buiten te varen (met lijnen van 25m lang)

En als de wind wat schuin aanlandig zit dan kun je niet echt buiten varen zonder over de lijn te gaan.

En dan nog betalen!

Rescue: ze hebben teveel werk met geld innen en je te bedreigen.
eddyc

Fredje1 21 January / 2009 / 23:20
Quote: eddyc - Vandaag 22:53
@Fredje1 In 2005 july/augustus waren de toegestane kitezones in bocht Rosas ongeveer elks 150m breed, waarvan dan nog een stuk voorbehouden voor de kitescholen (zowat de helft) Dus je hebt een lekker breed stuk van 75m om binnen en buiten te varen (met lijnen van 25m lang) En als de wind wat schuin aanlandig zit dan kun je niet echt buiten varen zonder over de lijn te gaan. En dan nog betalen! Rescue: ze hebben teveel werk met geld innen en je te bedreigen.

Sorry Eddy , dan moet ik mijn mening Herzien !
Zeer vervelend voor je , hoe jij behandeld bent .
Wij allen werden alleen van zee af gehaald (speed/rubber boot) en opgewacht door een Quad op 't strand.
Wel toegesproken dat zij alleen de wet uitvoerden en dat er Camping/strandgasten hadden geklaagd
over 't vlak langs het strand heen & weer varen van Kiters dat gevaar opleverd voor Zwemmende kinderen. Klonk wel rieel , maar innemen van Kites boete voor een overtreding zoals door jou beschreven
is belachelijk moet je toch iets mee doen !
SCHRIJVEN MET Z'N ALLEN MEER RUIMTE VOOR KITERS = MEER VEILIGHEID VOOR ZWEMMERS. Smiley
Als iedere Camping eigenaar denkt dat er meer mensen naar zijn buurman gaan ,
wordt er vanzelf geklaagd bij de gemeente.
Als niemand wat doet gebeurd er niks. Smiley

N.B.
wat ik wel erg lullig vind overkomen is dat die windsurfers wel met dat "Carbonzwaard"
van een halve meter met een noodgang tussen de zwemmers het strand op varen zonder problemen.

neok 25 January / 2009 / 19:46
dat is toevallig ik ga misschien ook naar die camping SmileySmiley

hifly 25 January / 2009 / 20:20
Betalen nooit gedaan daar , wat betreft de verzekering , als je een bewijs kan leveren dat jouw eigen verzekering kitesurfen dekt , ben je zowiezo verzekerd en het enigste wat je moet doen ( als je kite bij Camping La Balena ! ) is een gele licra vragen aan de man ( Luca ) op z'n kwad . Kost 50 euro borg die je na inlevering terug krijgt zonder enig probleem .

Resceu heb ik er nooit echt gezien .

Vrienden van me zijn deze zomer geweest en blijkbaar was kiten zelfs voor de camping Las Dunas toegestaan , waar in 2007 geen sprake van was !

Het is zeker geen slechte spot , maar eens geproefd van Brazil bedank ik vriendelijk voor Spanje ...

Who pay's peanuts get's monkey's

1 2 Next Page Last Page