egypte of fuerteventura in mei

Door: technoboy Reacties: 23 Hits: 2161
technoboy 20 January / 2009 / 11:58
mensen zit met een probleem ik wil graag op vakantie met me meisje maar ik twijfel echt heel erg in egypte of fuerteventura wat is goed te doen in mei help met hanglossressssssssssssssss thanks latersSmiley

technoboy had een 0 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 0 - 0 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

bummes 20 January / 2009 / 14:19
altijd voor fuerte kiezen.....
geen fanfare als euterpe

papa 20 January / 2009 / 16:28
Ga al 3 jaar op rij naar Gouna eind mei. Van de 3x 2x supergoede wind gehad en 1x 4 vd 7 dagen wind.
Fuerte slechte ervaring met rotsen, koraal bij flagbeach. Voor mij nooit meer fuerte.

Ligt er natuurlijk wel aan wat je meisje wilt...
WWW.3M-TEAM.COM

bummes 20 January / 2009 / 16:50
fuerte is voor de boarder met wat meer soul
geen fanfare als euterpe

High 20 January / 2009 / 17:14
In mei naar Egypte....hoogseisoen Fuerteventura
NAISH...what else..

gjxl 20 January / 2009 / 17:58
Quote: papa - Vandaag 16:28
koraal bij flagbeach.
Ahum. Dream on.

papa 20 January / 2009 / 19:08
Quote: gjxl - Vandaag 17:58
Quote: papa - Vandaag 16:28 koraal bij flagbeach.Ahum. Dream on.

Moet ik je de littekens laten zien... En de stukken uit m'n board... Was er toen wel in oktober.
WWW.3M-TEAM.COM

Mares 20 January / 2009 / 19:19
in oktober is er koraal? en de rest van de tijd niet Smiley

Duinkiter_Gilles 20 January / 2009 / 19:52
Fuerte naar rené egli gaan, geen rotsen of koraal en altijd bewaking moest je toch in nood zijn Smiley
www.duinkiters.net

technoboy 21 January / 2009 / 00:24
echt super gasten dat jullie zo snel reageren echt top en waar vaart iedereen meestal laters

technoboy had een 0 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 0 - 0 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

stompie 21 January / 2009 / 02:03
ik heb enkel ervaring met fuerte in feb. vorig jaar. Heb echt een top weekje gehad, 1 dag niet kunnen kiten dus toen effe het eiland over geraced met de gehuurde citroen in citroen kleur :P
Heb meest van de tijd op flagbeach gevaren, was echt toppie alleen beetje opletten op stenen/rotsen die tevoorschijn komen bij laag water! Ook een dagje naar stotavento geweest, maar dat was echt mega kut. was knalharde vlagerige aflandige wind...was dus niet een optie om te gaan varen daar!

Wanneer ik naar Egypte geweest ben zal ik de vergelijking effe posten :PSmiley

onno 21 January / 2009 / 10:17
Egypte heeft best een paar erg mooie plekken maar zolang je maar niet niet niet naar hurghada gaat! Echt een enorme k.. plaats.... vol met russen die al bezopen zijn om 10 in de ochtend en dan maar niet te spreken over de verkopers in hurghada..... die zijn echt zooooo vervelend....
Ik zat net buiten hurghada bij een enorme goede spot bij een duitse kite/windsurf school NOT.... slechte vlagerige wind... super choppy en als je maar iets afdrijft zit je gelijk in het zwemmersbegied... en daar had je een rif dat precies voor het kitestrand zit... bij laagwater...bye bye vinnen...
us dat voor mij noooooit meer...
ga in april naar fuerte dus ik hoop dat het daar beter is.....
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

onno 21 January / 2009 / 10:20
en oja.... er is echt bijna niets te doen in hurghada.... en je gaat ook niet voor je lol naar hurghda centrum met je vriendin.... verkopers zijn zeer grensoverschrijdend en vervelend... dus als je je vriendin een plezier wilt doen ga je echt niet naar hurghada... ben in mijn windsurf periode naar dahab geweest en daar is het wel toppie... maar dat ik jaren geleden dus ik weet niet ofje daar mag kiten....
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

tomfish 21 January / 2009 / 12:03
Fuerte
www.kitemana.nl ----- www.powerkiteschool.nl ----- www.kiteboardopen.com

JeWeDe 21 January / 2009 / 13:24
Als je vriendin niet kite of van dagen op het strand houd, zou ik egypte laten gaan. 
Goede plaatsen in egypte zijn uit mijn ervaring Safaga en Ras Sudr. maar alleen om te kiten niet om lekker op stap te gaan oid.

Dahab is erg vet maar voor kiten niet zo geschikt, aflandig en ivm bergen vlagerig bovendien kleine spot waar je redelijk safe kan kiten, onderwater is er veel meer te zien en beleven!

Fuerte geen ervaring, wel wish list 

rgspruijt 21 January / 2009 / 13:51
Als je met je meisje gaat is El gouna wel heel relaxed. Een echte aanrader is het hotel Sultan Bey http://www.egypte.nl//reis/90/Sultan-Bey-Hotel-El-Gouna. Niet te massaal maar wel heel goed verzorgd. Ik ben met mijn vriendin in november geweest (7 dagen top wind gehad). Wij hebben voornamelijk bij de Kiteboarding club http://www.kiteboarding-club.de/ gezeten. Goede stek met niet te veel coraal voor de deur en na het kiten kun je daar ook prima chillen.
Have fun!!!
robert s

papa 21 January / 2009 / 16:42
Quote: rgspruijt - Vandaag 13:51
Als je met je meisje gaat is El gouna wel heel relaxed. Een echte aanrader is het hotel Sultan Bey http://www.egypte.nl//reis/90/Sultan-Bey-Hotel-El-Gouna. Niet te massaal maar wel heel goed verzorgd. Ik ben met mijn vriendin in november geweest (7 dagen top wind gehad). Wij hebben voornamelijk bij de Kiteboarding club http://www.kiteboarding-club.de/ gezeten. Goede stek met niet te veel coraal voor de deur en na het kiten kun je daar ook prima chillen.Have fun!!!
Ga je naar El Gouna zou ik het Steigenberger Resort aanraden... Miss iets duurder maar zwaar relaxt! Hebben eigen busje die naar kitespot rijd.
Zelf ga ik al vanaf 2005 naar Kitepower. Altijd goede service, eten dichtbij, zondag en woensdag na het kiten dikke party. En vooral tussen de boeien 0,0 koraal.
WWW.3M-TEAM.COM

kitebart 22 January / 2009 / 03:21
Ik vond el Gouna (groot resort, beschermd van de opdringerige egyptians) ook 'the max' lekker temperatuurtje altijd wind lekker eten( in belgisch hotel natuurlijk Smiley)
Relaxen in het saunacomplex en verder van de all in genieten ;-) waterpijpen aan de waterkant met een biertje of cuba libre...., zalig.........
Ga terug in maart.
Als je natuurlijk echt wil gaan stappen is het natuurlijk niet het paradijs. Wel toffe nightclub met thema-avonden en nodige ambiance.
Mijn beste ervaring was nog altijd australie, maar da zo ver he. Misschien in het najaar es naar new zeeland.
grts
Bart
keep it simple

technoboy 22 January / 2009 / 05:18
thanks mensen maar het wordt toch fuerte nu al zin in en me meisje kite ook ze moet wel ahahahahah latersSmiley

SKdB 22 January / 2009 / 16:11
Fuerteventura, sotavento, hotel Meliã Gorriones direct naast kitecenter, goed eten en vermaak,tip kies all in is het waard.

hier link naar website: http://rene-egli.com/index.php?id=news&L=1

SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)

technoboy 22 January / 2009 / 17:01
top site heel erg bedankt super mijn dank is grootSmileySmileySmileySmileySmileySmileySmiley

boardmaniac 22 January / 2009 / 18:57
Als je meisje kite en ze moet het nog een beetje leren zou ik fuerte NIET doen! Veel rotsen onder water bij de kant en maar klein stukje waar je in-en-uit mag varen. Verder aardige chop / golven en als je de kite een keer laat vallen in het water drijf je heerlijk af richting een enorme rotspartij.
Maar als je goed kunt kiten is het daar best relaxed , warm water en als het waait (bij mij in augustus 3 van de 14 dagen wind) is de wind heel constant! Als je iets downwind gaat kun je nog aardig golfrijden ook nog!

Egypte is wat beginner vriendelijker , je kunt overal staan, geen stenen / rotsen en geen stroming.

mik 22 January / 2009 / 21:15
@kitebart
welk hotel was dat.

Zelf wil ik ook weg. Ben al op Dom rep en bonaire geweest. Wil nu ergens heenwaar je ook naast kiten wat kunt doen (duiken).

wij zijn dan ook benieuwd naar egypte.

mik had een 4 sterren sessie in Ijsselmeer - Workum met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Best Waroo (2009)

zarda 22 January / 2009 / 21:39
@ Mik Ik gok de three corners ocean view of three corners rihanna die zijn van belgische eigenaar.

Ik ben afgelopen zomer zelf in ocean view geweest en dat is een super relaxt hotel. Op de dagen dat er geen wind was ben ik gaan snorkelen en ik vond het heel mooi daar, maar ik heb foto's van Bonaire gezien en dat zag er wel wat mooier uit onder water.