Iemand ervaring Bretagne Juli-Augustus

Door: v-man Reacties: 10 Hits: 3980
v-man 09 February / 2009 / 17:48
Hallo,
Wegens financiele redenen zit er deze zomer niet al te veel in wat kitetrip betreft.Dit moet dan ook nog eens met wife and kids gebeuren.Zodoende had ik Bretagne in gedacht daar dit met de wagen redelijk nabei is en er buiten het kiten ook wel wat te beleven valt.Verder ging ik er van uit dat de oceaan en die streek misschien net dat beetje meer wind zou kunnen leveren.Graag jullie reactie en/of ervaringen.Alvast dank daarvoor.Greetz from Vinny.

Doublej 09 February / 2009 / 17:55
Al 4 x naar Bretagne geweest, in de buurt van Quimper. Kiten op Penhors Plage of bij La Torche,
de eerste is gewoon open zee, met redelijke golven, de 2e stek is een van de beroemde golfsurfspots met dito golven en op goede dagen echt hoge golven.

Wind is roulette, 2 jaar 1 dagje underpowered geprutst, 1 jaar iedere dag met een 12 gevaren en vorig jaar van prutsen met een 14 tot overpowered met een 9. Niks van te zeggen. Vaak wel 's middags een windje van zee, waar je net mee kan kiten. Veel ruimte op het strand en totaal niet druk.

Powered by Slingshot

litewave 09 February / 2009 / 17:58
Quiberon, is een schiereiland dus van alle kanten kite-baar, super spot, toen wij er waren niet echt veel kitebare dagen gehad, behalve bij die brug, stroming tegen wind, 3 bft kitebaar.
me, myself and i

-Niek- 09 February / 2009 / 18:54
Ben bij bretagne in de buurt van crozon geweest!!
1e jaar was was de wind vaak goed en veel kunnen kiten!!
Het jaar daarna in 3 weken maar 1x kunnen kiten Smiley
Ik heb wel alleen een 9 meter kite... dus met een iets grotere maat zal het sowieso wel meer worden Smiley

LISETTEBL 09 February / 2009 / 21:21
You've got mail! Smiley

Brun0 10 February / 2009 / 09:49
Ben eens op het schiereiland van Crozon-Morgat met vakantie geweest. Prachtige plaats, en ruime stranden voor zowat elke windrichting. Mooie golven, helder water, pittoreske dorpjes. Wind is vergelijkbaar met hier: je moet een beetje geluk hebben en alle kites meenemen. Een golfsurfplankje is ook een aanrader.
Is wel een eind rijden, vergelijkbaar met Zuid-Frankrijk.

Brun0 had een 2 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 10 - 22 knots op zijn North Rebel (2011)

rheupink 25 February / 2009 / 20:55
Aan noordzijde aan de Cote d'Armor ligt in Erquy dichtbij St Brieuc een camping aan zee met gelijknamig strand: St. Pabus. Prachtige omgeving en zomers redelijk veel flyboarders en kiters op enorme strand.
RookieRodolfo

Bikkie3 09 March / 2009 / 00:32
Ik heb in quiberon gezeten. Om precies te zijn, bij Penthièvre - Mer. Als de wind 180 graden zou draaien, waardoor het volledig aflandig zou worden dan kon je aan de andere kant kite, bij penthièvre baie. Aan die kant ben ik nooit geweest. Daar merk je het verschil tussen eb en vloed heel erg. Bij eb ligt er 100 meter droog.(= vlak water)

Dus nog even terug naar de kant waar ik zat. (het is heen en weer te belopen 50 meter staat in het kiteboek, camping er tussen in) Daar was het strand met de golven. Het strand ligt vol met steentjes en iets grotere stenen, geen rotsen ofzo. Toen ik er was vollebak zeewier. Met eb heb je een stuk strand waarbij geen stenen te vinden zijn.Waterschoentjes zijn niet nodig.

Aan te raden stad in de buurt om even rond te neuzen, troep kopen etc. is Carnac (weet neit of je hier ook kunt kite) Het dorpje van quiberon is ook prima, kan er met de trein heen voor weinig of niks als je geluk hebt.

En ik ben in Pont Mahé geweest tijdens dat ik in quiberon verbleef (met auto heen gereden).
Echt een top spot. Het is een vrij populaire spot in de zomer maar genoeg ruimte hoor. De eerste 300 meter kan je staan en is het vrij vlak water... Daarna komen de golfjes en dan de golven ca 2 meter.Ook hier zijn waterschoentjes niet nodig.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Voor meer informatie, zie the kite and windsurfing guide Smiley

Sitmo 09 March / 2009 / 09:46
Ben afgelopen zomers voor Vinea meerderemalen daar geweest.
Vond de wind niet super. sommige weken kon er eigenlijk niet gekite worden. de meeste kans als je meer in augustus gaat om beetje wind te treffen. maar als het dan ook waait waait het ook goed ook.
Succes.

Dylan 09 March / 2009 / 09:56
Ik ben twee jaar geleden met Vinea meegegaan, nu je er toch over begint haha, en toen hebben we geluk gehad. 1 Dag was het windstil en de andere dagen konden we gewoon kiten.

walle 09 March / 2009 / 13:13
Ik denk dat je kwa wind beter in onze buurt blijft, kwa zon is 't daar dan wel beter...

walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)