Corfu

Door: patrick020569 Reacties: 10 Hits: 5221
patrick020569 04 August / 2009 / 21:24
Iemand wel eens op Corfu gekite?
Ik ga eerdaags naar Corfu en zit te twijfelen om mijn spullen mee te nemen. Ik kan geen goede info vinden over de wind in augustus. Windfinder voorspelt elke dag 15-18knp wind maar de windreport laat te wensen over.
Ik heb een auto ter plekke dus kan overal op het eiland kiten. Als je wat weet laat het ff weten. thx.
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

BasKoole 04 August / 2009 / 21:33
Je hebt een paar mooie kitespots op Corfu. De makkelijkste is deze, kan je gewoon heen rijden en waren toen ook een aantal locals. Is een klein strandtentje bij, waar je wat kan drinken. Hier vind je nog wat meer info van mijn trip op Corfu.
Airush

BasKoole had een 3 sterren sessie in Big Bay met maar liefst 24 - 28 knots op zijn Airush Razor (2011)

BadBrains 05 August / 2009 / 08:40
bij het plaatsje Pelekas heb je onwijze golven en lekker veel wind. althans de laatste keer dat ik er was.Smiley

Homo Sapiens non urinat in ventum...

johndoe 05 August / 2009 / 09:46
Op die spot heb ik een paar jaar terug besloten om te gaan leren kitesurfen. Ik kwam daar toevallig toen we aan het rondrijden waren over het eiland. Mijn vriendin heeft heerlijk liggen zonnen op het strand en ik heb alleen maar naar al die kites gekeken. Op de dag dat ik terug kwam in Nederland heb ik gelijk mijn eerste les besproken.

@BadBrains: het strand bij Pelekas is volgens mij geen kitespot (correct me if i'm wrong), maar meer een toeristen strand met ligbedden e.d.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

patrick020569 05 August / 2009 / 10:10
Bedankt voor de info Bas maar wat ik graag zou willen weten wat de wind is op Corfu zuid. Ik kan nergens vinden wat de wind doet behalve wat grafiekjes van de gemiddelde wind. Wat ik graag zou willen weten is of er elke dag een thermische wind opkomt en hoe hard die dan wordt. Ik wil namelijk niet met drie kites gaan lopen zeulen voor niets....thx

BasKoole 05 August / 2009 / 11:07
Ik had wind en was rond deze periode.
Airush

BasKoole had een 3 sterren sessie in Big Bay met maar liefst 24 - 28 knots op zijn Airush Razor (2011)

Mauro 06 August / 2009 / 00:35
Ik vertrek zaterdag ook naar Corfu.. Huur daar wel een auto en zoek de spots wel op. Hoop dat er een beetje wind staat
Sportzeker, O'neill

BadBrains 06 August / 2009 / 09:39
http://www.wannakitesurf.com/spot/Europe/Greece/Corfu/Xalikouna/index.html

@Rodger, ik weet idd niet of je daar mag kiten.
Homo Sapiens non urinat in ventum...

patrick020569 06 August / 2009 / 16:53
Quote: Mauro - 6 augustus, 2009 (02:35)
Ik vertrek zaterdag ook naar Corfu.. Huur daar wel een auto en zoek de spots wel op. Hoop dat er een beetje wind staat

Hé misschien komen we mekaar tegen. Ik ga kiten in het zuiden bij GEorgios

Mauro 06 August / 2009 / 18:56
Mn appartement zit in Gordios, maar het strand van georgios ziet er wel het best uit om te kiten. Ik vaar met een zwart/roze torch 08 en Aboards. Hollar if you see me ;)
Sportzeker, O'neill

FeRNandeZ 06 August / 2009 / 22:04
Korfu is prima kiten, maar het is niet altijd windzeker. Jer kan geluk hebben, maar kan ook een week niet waaien.
Als je op de kaart van korfu kijkt zie je een meer liggen, vlakbij de kust. Tussen het meer en de kust ligt een lang en rustig strand hier kun je goed kiten. Water is zo vlak als het ijselmeer en lekker warm heerlijke spot.
kantje board !