IJmuiden Vandaag?????

Door: Woodmaster Reacties: 1853 Hits: 219304
pietepiet 06 August / 2010 / 08:18
K*T ik heb ND,ga echt niet zo uit mijn werk door ,hij lijkt in de middag weer te gaan liggen als ik uitgeslapen ben ...Balen dus
Veel plezier aan diegene die wel gaan

netraam 06 August / 2010 / 08:20
woody gaat daarna in zn wetsuite naar de gayparade?

netraam had een 3 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 15 - 20 knots op zijn North Rebel (2010)

Woodmaster 06 August / 2010 / 10:33
Quote: pietepiet - 6 augustus, 2010 (10:18)
K*T ik heb ND,ga echt niet zo uit mijn werk door ,hij lijkt in de middag weer te gaan liggen als ik uitgeslapen ben ...Balen dus Veel plezier aan diegene die wel gaan

Tjsa je wordt oud he Pietermans?
Maarre ik zal een rakkie voor je doen!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

pietepiet 07 August / 2010 / 04:56
Voorlopig staat er weer is geen wind,voorspellen blijft moeilijk. Ik zal voor jullie duimen

Gebeden zijn gehoord ,hij kruipt langzaaaaaaaaaaaaaaaaam op vanaf 07:00 uur

Woodmaster 07 August / 2010 / 05:45
zie hem stijgen ik ga ontbijten en als ie dan 8 is of hoger gaan ik !!!

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Woodmaster 07 August / 2010 / 06:10
Ga maar pitten Pietermans het is weer bagger

Woodmaster 09 August / 2010 / 08:39
Lijkt erop dat er morgen redelijke woei staat in de ochtend.
Ik zeg: gaaaaaan!!!!

Govert 09 August / 2010 / 09:51
Het gaat LllLioooooOoooOOOOOSsSSSSS

De windsnelheid 10m. op 09 augustus 2010, 11:40 uur is 1.9 m/sDe windstoot op 09 augustus 2010, 11:40 uur is 3.1 m/s

Govert had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)

Woodmaster 09 August / 2010 / 10:06
Guru geeft op dit moment nog steeds 17-23 knoopjes tot 13.00 uur!
En omdat ik nu in een hele positieve bui ben geloof ik dat...Lekker puh!

Woodmaster 09 August / 2010 / 10:07
Quote: Govert - 9 augustus, 2010 (11:51)
Het gaat LllLioooooOoooOOOOOSsSSSSS De windsnelheid 10m. op 09 augustus 2010, 11:40 uur is 1.9 m/sDe windstoot op 09 augustus 2010, 11:40 uur is 3.1 m/s

Heeey nu zie ik het pas Pippo!!!!!!
Morgen joh niet vandaag

Govert 09 August / 2010 / 11:20

Govert had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)

Niall 09 August / 2010 / 19:29
Dag allen,

Even voorstellen eerst:
Naam: Niall
Leeftijd: 21
Verder studeer ik in Amsterdam, HvA! Whoopido!

Morgen als het goed is mijn laatste lesje bij 't Coraaltje! En waarschijnlijk gelijk erna een mooie complete set halen, als het even mee zit. En als het niet te druk is, maar is verder gaan waar de laatste les gestopt is. Is het erg aan te raden om morgen (gezien de voorspellingen gewoon zelf met wat hulp van mede badgasten te gaan kiten, in ijmujiden, of kan ik maar beter voorlopig even daar wegblijven totdat ik echte meters aan het varen ben?

In ieder geval morgen eerst om half 11 maar is gaan lessen

Djee 09 August / 2010 / 19:38
Quote: Niall - 9 augustus, 2010 (21:29)
Dag allen,Even voorstellen eerst:Naam: NiallLeeftijd: 21Woonplaats: VoorhoutVerder studeer ik in Amsterdam, HvA! Whoopido!Morgen als het goed is mijn laatste lesje bij 't Coraaltje! En waarschijnlijk gelijk erna een mooie complete set halen, als het even mee zit. En als het niet te druk is, maar is verder gaan waar de laatste les gestopt is. Is het erg aan te raden om morgen (gezien de voorspellingen gewoon zelf met wat hulp van mede badgasten te gaan kiten, in ijmujiden, of kan ik maar beter voorlopig even daar wegblijven totdat ik echte meters aan het varen ben? In ieder geval morgen eerst om half 11 maar is gaan lessen

Nee hoor je kan daar gewoon lekker door gaan met oefenen, je hebt er ook (goede) les gehad dus succes
Wat voor kite wil je gaan kopen en hoeveel m2
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 09 August / 2010 / 20:12
Tot morgen..........

Niall 09 August / 2010 / 20:15

Mn oog is een beetje gevallen op de Airush Lithium, ik weeg zelf 80kg met 1,85 en ik heb de vorige keren met een 10m2 Airush DNA gespeeld, afgelopen donderdag was de laatste keer. Volgens mij stond er toen iets van 14-16 knpen, dus ik denk dat dan 10m2 wel een goed begin is, of denken jullie daar anders over? Ik wil voorlopig nog niet boven de 25knpen het water op (maar volgens mij is dat al teveel voor 10m2 in combinatie met beginner skills?), eerst maar even alles echt onder de knie krijgen.

Maar wat betreft de kite zelf, goed om vooruitgang mee te boeken de komende tijd?

Govert 09 August / 2010 / 20:30
Volgens mij zal de wind een stukje harder zijn dan de laatste keer dat je les hebt gehad en misschien ook iets vlageriger (als de voorspellingen kloppen zal het morgen weer met wat buien worden). Goed dat je jezelf alvast een grens hebt gesteld waarboven je niet meer het water op gaat, als je het niet zeker weer morgen -> gewoon even in het Coraaltje vragen, omdat je daar les hebt kan je instructeur ook het best inschatten hoe ver je bent.

Djee 09 August / 2010 / 20:34
Quote: Govert - 9 augustus, 2010 (22:30)
Volgens mij zal de wind een stukje harder zijn dan de laatste keer dat je les hebt gehad en misschien ook iets vlageriger (als de voorspellingen kloppen zal het morgen weer met wat buien worden). Goed dat je jezelf alvast een grens hebt gesteld waarboven je niet meer het water op gaat, als je het niet zeker weer morgen -> gewoon even in het Coraaltje vragen, omdat je daar les hebt kan je instructeur ook het best inschatten hoe ver je bent.

Hij heeft morgen zoiezo eerst les
@naill: 10m2 is een prima maat voor een 1 quiver kite, kan je later een 7 erbij kopen voor als het echt gaat waaien
Veel succes en plezier morgen
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 09 August / 2010 / 20:44
Ow dan hoop ik dat het te hard voor je gaat waaien!!!
25 knopen Helmaal toppiejoppiie!!!!!

Woodmaster 10 August / 2010 / 10:01
Tijd om te gaan.............

netraam 10 August / 2010 / 16:36
wat een feest vandaag op ijmuiden eindelijk weer een mooie dag met wind wind en nog wat meer wind... ideaal voor de 10m

MAAR rond half6 stopte ik ermee en zag ik de reddingsmacht uitrukken en een ambulance bij de toegangspoorten! Hopelijk gaat alles goed met diegene waar ze voor zijn gekomen! Iemand enig idee wat er aan de hang was!?

netraam had een 3 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 15 - 20 knots op zijn North Rebel (2010)

Woodmaster 10 August / 2010 / 16:47
Hij was inderdaad lekkah vandaag op de vlagen na en een paar knoopjes erbij zou helemaal top geweest zijn!!~

Niall 10 August / 2010 / 18:47
Nou dames, Kite alles staat mooi naast me, Veel lof over de Lithium bij 't coraaltje, dus op hun advies in gegaan. Uiteindelijk even de maat besproken en om half 11 was een 8m decent, maar ik kon wel een 10m schijnt, dus die heb ik dan ook genomen. Helaas nam de wind na de aanschaf (te) veel toe en kwam ik niet verder dan de kite een beetje op 9-12-3u laten hangen, beginner skills he...

@woodmaster, wij komen elkaar wel een keertje tegen met 25 ertjes (heb geduld!, veel geduld...).

Bedankt voor de reacties .

pietepiet 10 August / 2010 / 20:35
Quote: netraam - 10 augustus, 2010 (18:36)
wat een feest vandaag op ijmuiden eindelijk weer een mooie dag met wind wind en nog wat meer wind... ideaal voor de 10mMAAR rond half6 stopte ik ermee en zag ik de reddingsmacht uitrukken en een ambulance bij de toegangspoorten! Hopelijk gaat alles goed met diegene waar ze voor zijn gekomen! Iemand enig idee wat er aan de hang was!?

Er lag een Gaystra Jekyll tegen de pier lek te gaan.De bestuurder werd door 2 medekiters in veiligheid gebracht.De bemanning v/d 2 ambulances hebben geholpen met het bergen v/d kite v/d pier

netraam 10 August / 2010 / 20:51
Ok nou in iedergeval weer top van de reddingsdiensten, wel zonde dat daar 2 ambulances voor opdraven terwijl er niets aan de hand is (gelukkig)

Woodmaster 10 August / 2010 / 22:53
Quote: Niall - 10 augustus, 2010 (20:47)
Nou dames, Kite alles staat mooi naast me, Veel lof over de Lithium bij 't coraaltje, dus op hun advies in gegaan. Uiteindelijk even de maat besproken en om half 11 was een 8m decent, maar ik kon wel een 10m schijnt, dus die heb ik dan ook genomen. Helaas nam de wind na de aanschaf (te) veel toe en kwam ik niet verder dan de kite een beetje op 9-12-3u laten hangen, beginner skills he...@woodmaster, wij komen elkaar wel een keertje tegen met 25 ertjes (heb geduld!, veel geduld...).Bedankt voor de reacties .

Ik wel hoor maar vooral jij....Heb geduld met je 25 knopen.
Btw........Kwam een knaapie van 10 tegen op het strand die geinterseerd was ik kitesurfen en vroeg of het moeilijk was enzo.
Knaapie duidelijk gemaakt dat het best moeilijk is vooral in het begin en je geduld moet hebben wil je het onder de knie krijgen, je zowieso les moet gaan nemen en dat dat wel het aller belangrijkte is omdat daar veel wordt uitgelegt wat betreft matriaal en wind, weer en zee!!!
En dat ie goed moet luisteren naar z'n ouders!

Goed pedagogisch momentje dacht is zo!