IJmuiden Vandaag?????

Door: Woodmaster Reacties: 1853 Hits: 219303
Woodmaster 11 August / 2010 / 04:23
Hmmm Op het moment 18-25 knopen.
Iemand trek in een ochtend sessie!!!!!!!!!!!!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

PhilipS 11 August / 2010 / 20:39
Ik kwam nog tegen 3-4 uur aan even buurten omdat er in A'dam toch wel wat wind stond.. Kon steeds 2 rakjes heen en weer maken en moest dan weer upwind lopen Na 15 min maar weer ingepakt (Tja, als ik er dan toch ben ga ik het proberen ook :P)
Blade

PhilipS had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Blade Trigger (2011)

Woodmaster 11 August / 2010 / 23:45
Ben zelf wezen buurten in Haarlem aan zee maar zag zelfs een flysufferd (behoorlijke lap) met moeite hoogte lopen en af en toe sinassen.
Surfles geregeld bij RAPA NUI omdat de Spot duurder en lastiger was vanwege de animo en werdt steeds gewezen op een duurdere prive les!!!!

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Woodmaster 13 August / 2010 / 04:18
Ik weet...ik weet....het is nog erg vroeg maar Finder en Guru zijn het met elkaar eens.
Volgende week de hele week knallen!!!!!!!!!!!!!!
En ook al klopt er maar 20% van dan kan er minstens een dag geknald worden!

tobias 13 August / 2010 / 06:20
Quote: Woodmaster - 12 augustus, 2010 (00:45)
Surfles geregeld bij RAPA NUI omdat de Spot duurder en lastiger was vanwege de animo en werdt steeds gewezen op een duurdere prive les!!!!

Helemaal top en doe Lars en Maarten de groeten van mij!

Kijk op http://www.surfweer.nl/windsms voor dagelijkse wind-updates via sms of app!

Yorrick 13 August / 2010 / 16:10
Niall, je woont in voorhout maar gaat niet in noordwijk kiten :o waarom niet?
BeachBreak.nl!

Yorrick had een 4 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Naish Helix (2009)

Woodmaster 13 August / 2010 / 19:34
Quote: Yorrick - 13 augustus, 2010 (18:10)
Niall, je woont in voorhout maar gaat niet in noordwijk kiten :o waarom niet?

Geef hem es ongelijk

TMK 13 August / 2010 / 23:36
Quote: Woodmaster - 13 augustus, 2010 (06:18)
Ik weet...ik weet....het is nog erg vroeg maar Finder en Guru zijn het met elkaar eens.Volgende week de hele week knallen!!!!!!!!!!!!!!En ook al klopt er maar 20% van dan kan er minstens een dag geknald worden!

Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

Woodmaster 14 August / 2010 / 00:10
Rosas ziet er een stuk triester uit zie ik TMK

Niall 15 August / 2010 / 21:03

@Yorrick, Dat wordt wel een beetje het idee voor de komende tijd ja, maar noordwijk is toch betalen voor de spot? Langevelderslag niet, alleen is daar geen reddingsbrigade (geloof ik?), dus beetje oppassen. Ik ga denk ik maar is rondvragen bij die hokjes in noordwijk
EDIT: Trouwens ik zie dat jij ook in Voorhout woont, wat doe jij in Ijmuiden dan , maar jij gaat dus wel naar noordwijk, bij een vereniging?

Tim_kite 15 August / 2010 / 22:07

Morgen (maandag) ijmuiden , wie nog meer ?
Wacht zoiezo buienradar nog af wat die opgeeft aan regen .
One life, live it !

Tim_kite had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone C4 (2010)

Woodmaster 15 August / 2010 / 22:50
Ikke tot max 15.00 uur want heb om 15.30 uur men eerste surfles

Marcelp102 16 August / 2010 / 06:03
Is helemaal ingezakt, niet normaal zeg
Sponsered by; Humankite

Marcelp102 had een 1 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)

Djee 16 August / 2010 / 08:32

hopelijk trekt ie vanmiddag weer aan hoop hoop
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

SlingyKites 16 August / 2010 / 09:10
Vandaag word het waarschijnlijk geen kiten meer! hopelijk morgen en overmorgen niet zo'n radicale omslag! maar gewoon lekker rammen
Naish Torch07 12m, Naish torch09 8m, Brunotti pro X model08 128x38. Opzoek naar vlieger/blowkart les

isiskank 16 August / 2010 / 09:19

jahoor, alle wind opeens weg.

op knmi geven ze nog wel windvoorspelling aan de westkust, maar windfinder zegt heel wat anders..

Woodmaster 17 August / 2010 / 21:53
Wie is er morgen ook?
Hoe vroeg?

pietepiet 17 August / 2010 / 21:57
Wie weet,ff kijken misch schell lekker vlak water gaan we loopen

Woodmaster 17 August / 2010 / 21:58
Lopen?
Ga liever met de auto hoor

Nypx 17 August / 2010 / 22:08
Ga je morgen nog wood ?
Play hard go pro

Woodmaster 17 August / 2010 / 22:14
Yep maar wordt in de middag s'ochtends te weinig wind.

Nypx 17 August / 2010 / 22:45

oke dan hou ik et voor gezien.
Play hard go pro

Woodmaster 18 August / 2010 / 07:16
Meeste wind aan de kust vanaf 13-14.00 uur.

Yorrick 18 August / 2010 / 07:39
Quote: Niall - 15 augustus, 2010 (22:03)
@Yorrick, Dat wordt wel een beetje het idee voor de komende tijd ja, maar noordwijk is toch betalen voor de spot? Langevelderslag niet, alleen is daar geen reddingsbrigade (geloof ik?), dus beetje oppassen. Ik ga denk ik maar is rondvragen bij die hokjes in noordwijk EDIT: Trouwens ik zie dat jij ook in Voorhout woont, wat doe jij in Ijmuiden dan , maar jij gaat dus wel naar noordwijk, bij een vereniging?

Ja, noordwijk is inderdaad betalen. Ik zit zelf bij beachbreak (heb ik ook les gehad) Kost je 70 euro per jaar maar je krijgt wel een lycra, die moet je aandoen zodat ze kunnen zien dat je lid bent ;) Ben nog nooit bij Ijmuiden geweest maar was gewoon bored en ging dit topic maar eens lezen
BeachBreak.nl!

Yorrick had een 4 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Naish Helix (2009)

tobias 18 August / 2010 / 07:45
Later in de ochtend komt vanuit het zuiden weer een windveld opzetten. Iets later komt dit windveld ook boven Zuid- en Noord-Holland te liggen (5bft uit uit W tot WZW). Daar weet de wind de hele middag goed stand te houden, in het zuiden is dat minder het geval. In het binnenland komt 's middags ook wat wind te staan (max 4 op de meren in het westen). Duidelijk is in ieder geval dat de kust en het noorden er het beste vanaf komen. Later vanavond trekt de wind in het zuiden wel weer aan, maar dan uit een andere richting. Deze krimpt naar ZW op nadering van een trog met regen. Zie http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/extra/guidance_modelbeoordeling.html

Helaas is het dan al tegen donker worden aan. In de knmi verwachting is verder te lezen dat de invloed van de trog donderdag afneemt en er een rug van hogedruk komt opzetten. Altijd leuk voor de algemene gesteldheid van het weer, maar voor de wind is dat minder gunstig. Wat ook opvalt in het knmi-bericht is dat de wind door de weermodellen voor vandaag onderschat wordt. Op de vroege donderdag ochtend wordt er nog aardig wat wind verwacht, maar daarna de rest van de dag een leuk windje voor de grotere kites en een topdagje om even te oefenen. Vrijdag is het met een hele lichte wind uit het zuiden vooral perfect oefenweer in het noorden. Het weekend lijkt wel oke te gaan worden, echter ook niet meer dan een vrij krachtige wind.

Kortom: het betere kitesurfwerk komt eigenlijk vandaag en niet morgen!
Kijk op http://www.surfweer.nl/windsms voor dagelijkse wind-updates via sms of app!