Tarifa of andere spot in augustus?

Door: BramKitesurfing89 Reacties: 23 Hits: 3190
BramKitesurfing89 21 March / 2010 / 16:50
Hey mensen!

Het begint hier gelukkig weer aangenamer te worden om te kiten, maar toch ben ik plannen aan het maken om in de zomer ook ergens anders in europa te gaan kiten.
Ik ga samen met 2 vrienden met de auto op pad in de 2 middelste weken van augustus. We zijn op zoek naar een spot in Europa met grote windzekerheid.
Het eerste waar wij aan dachten was Tarifa. Maar ik kan niet zo snel vinden hoe de windzekerheid daar is in augustus. Ik heb de spotinfo op hanglos uiteraard gelezen, maar daar word ik niet veel wijzer van. Kan ik er vanuit gaan dat in die weken de Poniente-wind waait of waait die in juli alleen?

Mijn vragen zijn dan ook:

- Tarifa in augustus, grote windzekerheid of niet?

- Eventuele andere tips voor spots in Europa buiten Nederland met grote windzekerheid en een lekkere temperatuur?

- Ik ben enkel in het bezit van een 9m Bandit Dos, is dat genoeg voor in tarifa? Of staan daar juist vaak meer dan 25 knopen? of juist vaak veel minder?

Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt voor de tips!

Grtz,

Bram

Djee 21 March / 2010 / 17:49
zoek functie...
Maar Kos, Rhodos of gewoon naar www.kitebeaches.com voor al je info
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

jappie 21 March / 2010 / 17:55
Super goeie spots.

Heel heel erg druk in augustus, waarschijnlijk niet genoeg aan je 9m.

En tarifa is 2500 km rijden met de auto, dat is een 1,5 heen 1,5 terug dat is dus heel weinig kiten. Je kan altijd in duitsland in de buurt van sylt gaan kijken, of je moet perse 30 graden wiilen hebben.

Morres 21 March / 2010 / 18:22

egypte

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

kitefreak112 21 March / 2010 / 18:51
ROSAS, TERMISCH WINDJE > 80% van de dagen kan je kiten
Boardsport addict

kitefreak112 had een 4 sterren sessie in Enkhuizen met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gaastra Max (2008)

BramKitesurfing89 21 March / 2010 / 20:58
Quote: kitefreak112 - 21 maart, 2010 (19:51)
ROSAS, TERMISCH WINDJE > 80% van de dagen kan je kiten
Ja maar daar heb je een vignette nodig toch of ondertussen niet meer?

hifly 21 March / 2010 / 22:12
Tarifa is niet te doen in de zomer , druk en ééécht veel beginners , beter andere oorden opzoeken ... richting Portugal is ook goed te doen .

Rosas is ook best te doen , wel thermische wind , dus een beetje wolken in de buurt en je kan de wind vergeten .

Van vignette's heb ikzelf nooit van gehoord, maar is wel 3 jaar geleden dat ik er geweest ben .
Who pay's peanuts get's monkey's

BramKitesurfing89 22 March / 2010 / 10:39
Weet iemand iets concreets over het huidige vergunningbeleid danwel kiteverbod in rosas?

ErwinF 22 March / 2010 / 19:58
uh Tarifa windzeker...?

naja je kan een slechte week hebben maar als het dan ook waait...
zet je maar schrap vooral als dan de levante opsteekt..
oj en je zit daar wel in een hele relaxte sfeer tijdens augustus..

Devinsol 22 March / 2010 / 20:17
zomer 3 x in rosas geweest,
wel in juni maar 2 dagen van de 21 geen/slechte wind gehad
het is eigenlijk de bedoeling dat je aan de andere kant van de baai gaat varen maar het word gedoogd
ik heb nog nooit iemand gehoord die een boete heeft gehad, terwijl het in de zomer aardig vol zit,
ondanks de aardige drukte blijft het super lekker varen, het is meer gezellige drukte dan vol
de meeste kiten aan de andere kant van de baai,
een tip pas op voor spaanse locals die hebben een handje van je lijnen meepakken en dan zonder sorry doorvaren
zo hadden wij het laatste jaar beetje ruzie met een spaanse local met een ozone

Devinsol had een 5 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 33 - 39 knots op zijn SlingShot Octane (2010)

BramKitesurfing89 23 March / 2010 / 10:46
Thnx voor alle reacties!

Rosas is dus duideijk een gedoogbeleid!

Maar nog een vraagje over Tarifa. Dat is ongeveer 2500 km rijden dacht ik zo. Hoeveel uren dagen doe je daarover? Heeft iemand ervaring met daarheen rijden?

hifly 23 March / 2010 / 11:14
Reken : 100 Km per uur via betalende snelwegen ( ook al trap je'm 120 km / uur ) = /- 25 uur en 40 Red bull's .

Rosas : Met een goeie 12 uur moet je het kunnen redden .

Tevens hoogseizoen , dus drukte op de weg kan er wel inzitten voor beide bestemmingen .
Who pay's peanuts get's monkey's

BramKitesurfing89 24 March / 2010 / 11:46
Weet iemand misschien iets over de windzekerheid in alvor. portugal? staat daar een constante wind in augustus? en hoe is het uitgaansleven daar?

BramKitesurfing89 27 March / 2010 / 14:00
Nog mensen met tips voor mooie spots in europa waar de windzekerheid in augustus goed is? En buiten nederland en belgië om.

johndoe 27 March / 2010 / 19:32
Ik ben vorig jaar naar tarifa gereden met de auto, we reden het met z'n 2en en deden er toch echt 2 volle dagen over. dus 2 x 24 uur.
Het is meer dan 2500 km als je langs de kust rijd. en je moet afentoe toch ookwat eten en slapen.
Vooral het laatste stuk schiet niet echt op omdat je dan door de bergen moet en dan rij je met een gangetje van 80 kmh.
Ik was er in het najaar en vond de sfeer super daar, maar wees gewaarschuwd, ik heb daar ook windkracht 10 gehad!!!!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Morres 27 March / 2010 / 22:31

ja ,daar waait het water gewoon van zee af

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

BramKitesurfing89 28 March / 2010 / 12:06
Thnx voor de tips!

Heeft iemand ervaring met rijden naar Alvor, Portugal? Is dat beter te doen?

Djee 28 March / 2010 / 15:15
Quote: BramKitesurfing89 - 28 maart, 2010 (14:06)
Thnx voor de tips!Heeft iemand ervaring met rijden naar Alvor, Portugal? Is dat beter te doen?

dat is nog verder
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

BramKitesurfing89 28 March / 2010 / 18:15
ja serieus? op de kaart lijkt het ongeveer even ver.

Maar hoeveel uur is dat rijden dan? Maar wel een betere spot dus eigenlijk?

timvdn 28 March / 2010 / 20:33
rosas lijk gemixte berichten te hebben, ik ben wel geinteresseerd, anyway als iemand daar een heel duidelijk beeld van heeft in juli/augustes dan is dat zeer op prijs te stellen

Jurrien 28 March / 2010 / 21:28

Mijn record op tarifa is 23 uur, ducktape mee om je ogen open te houden en alleen stoppen bij de pomp.
Over madrid, over Barcalona doe je er 6 uur langer over.
Dat was voor de EU regel dat de boetes vanuit het buitenland naar huis gestuurd worden

En als je van 40 graden houd moet je in augustus naar tarifa gaan.
---===Kitefabriek IJmuiden===--- Kite reparaties zoals het hoort! facebook.com/kitedokter

Morres 28 March / 2010 / 21:53

kost wel aardig wat centen, om naar tarifa en terug te rijden

BramKitesurfing89 29 March / 2010 / 10:35
En iemand ervaring met naar Alvor rijden?

NvO 29 March / 2010 / 14:38
Wij gaan naar l'espiguette
ook een goede spot
LF Hifi '09 15 m, Flexifoil Hadlow Pro '13 6,8 and 10, Best Profanity+boots, North Kontact '09 5'8

NvO had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 20 - 32 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2011)