Kiten Rondom Giethoorn

Door: Kelv Reacties: 37 Hits: 7065
Kelv 31 March / 2010 / 14:25
Zijn er mensen die ervaringen hebben met het kiten op de Beulakerwijde bij Giethoorn. ??
Ik heb via een camping gehoord en ook gezien dat er gekited werd. De camping eigenaar wist niet precies waar de startplekken zitten.
ZIjn er mensen die dus ervaring hebben of weten waar je moet zijn??

Greetz..

Kelv had een 2 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Best Kahoona (2010)

BeervanhetMeer 31 March / 2010 / 14:44
Er was een spot waar je eigenlijk niet mocht kiten en waar ook bekeuringen werden uitgedeeld. Nu is de plek niet meer bereikbaar vanwege een groot nieuwbouw project waardoor de toegangsweg (zandpad) is uitgegraven tot kanaal. RIP

ErwinF 31 March / 2010 / 15:58
Er mag idd niet meer gevaren worden ivm de aanleg van een nieuw natuurgebied en een bungalowpark....
wordt streng op gecontroleerd. De toegangsweg is geblokkeerd en via de dwarsgracht kan je niet meer.
Heel groot was het er niet met 10 man was het er al vies druk..

Vollenhovensemeer is dan nog wel een optie alleen moet je eerst de vaar geul over...
en anders lemmer...

dr511 31 March / 2010 / 15:59

zo idd giethoorn kan echt niet levensgevaarlijk
Ziki Ondergoed, schultenbrau

ostendlocal 31 March / 2010 / 16:02

je moet ook opletten van die locals. schijnen echt agressieve knakkers te zijn

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

dr511 31 March / 2010 / 16:07

zo slufterhufters zijn watjes vergeleken bij die kite hooligans daar in giethoorn
ze schijten zo je kite tas vol als ze niet kennen.
echt niet fris die knakkers daar
5 jaar geleden geprobeerd te kiten daar hebben ze me hond opgegeten
kwam ik terug auto op blokjes stond er rotop ingekrast
nou ik heb nog nooit zo hard gerend toen de hooivorken tevoorschijn kwamen

Ziki Ondergoed, schultenbrau

AirbornRob 01 April / 2010 / 12:25
Daarom hebben ze die spot ook gesloten,niet vanwege Narura 2000 maar om gasten

Kelv 01 April / 2010 / 12:41
Oké Bedankt,

had ondertussen ook nog wat campings in de buurt gemailt. Hen hoor ik niet over deze dingen. Volgens 1 van de campings zijn er zelfs twee plekken waar gekited kan worden..

Als je via google maps kijkt, en je dan bij het woordtje belterwijde aan de rechter kant. Bij mij bekend als de strekdam.. deze is volgens mij echt te klein om de kite gemakkelijk op te laten.

De tweede spot moet in de noord oost hoek van de beulakerwijde zitten. deze ga ik misschien toch nog even bekijken met de auto.. Who knows..

nogmaals bedankt..

Kelv had een 2 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Best Kahoona (2010)

rubenkoster 01 April / 2010 / 15:30
als je daar ben geweest om te kijken, kun je dan ff hier wat info neer zetten

rubenkoster had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 25 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

peterk 01 April / 2010 / 16:17
Belter is zoizo heel erg verboden, diep en vlagerig....

En de beulaker.... tsja, als je daarover begint bij dr511 dan komt alles weer boven...

Maar Kelv kom je uit de buurt dan? Als je een auto hebt... IJsselmeer is beter...

KGB 01 April / 2010 / 16:42
Wanneer men het water betreed, komt de beer uit zijn hol. En dat wil je niet!

stefarius 01 April / 2010 / 17:34

Ze noemen het wel klein Venetie dat giethoorn, wat ik er heb meegemaakt noem ik het klein Sicilie!

Werd wakker met een paardekop naast mijn kussen, echt niet fris die gasten!
kitemobile.nl * kitefinder.com

BeervanhetMeer 01 April / 2010 / 23:23
uit wie ze hol moet ik komen?????

rubenkoster 02 April / 2010 / 12:22
dus je kan eigenlijk gewoon nergens kiten in Giethoorn?

rubenkoster had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 25 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

Kelv 02 April / 2010 / 15:06
@ everyone

Giethoorn niks kunnen vinden.. Blijkt dus echt niets te zijn..

@ peterk
ijsselmeer.. waar??

Greetz

peterk 03 April / 2010 / 09:04
eeeh, workum, mirns, noem maar op.. zie de kitespots hier op hanglos...

Morres 03 April / 2010 / 10:46

lelystad

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

RoyHimself 03 April / 2010 / 10:54
yoo!

Rondom giethoorn is idd niet veel te beleven qua kiten. Ijsselmeer daarentegen wel! Workum, mirns, harlingen, stavoren etc. Lelystad is een vrij kleine spot... Strand horst is ook nog wel een goede optie!

Best Waroo :)

Morres 03 April / 2010 / 11:03

harlingen is geen ijsselmeer hoor

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

ErwinF 03 April / 2010 / 11:12
morres moet je ruim zien...!
stek'm niet zo nauw....

mare giethoorn is helm en baordleash wel verplicht..
voor je het weet lig je op de rotsen of neemt die dikke branding je baord mee!
en als je het niet meer weet je kite HELEMAAL los gooien....

roberto-b 04 April / 2010 / 20:15
De Riders of dead three beach zijn berucht!! je kunt er beter wegblijven. locals only schijnt het motto. tot die tijd blijf ik veilig op Playa de Lemmer varen.

ben 1 keer bij de beulakker geweest, was meteen mijn hond kwijt.... niet leuk gewoon, een man met een geel witte kite nam hem mee. kheb nu weer een puppie inclusief peetvader. maar de schrik zit er nog best in.

mocht je er toch heen gaan, laat je spullen geen moment onbeheerd achter en je vriendin in de auto want voor je het weet heb je een puppie...

joburg 04 April / 2010 / 20:32
ik heb juist gehoord dat het allemaal mietjes zijn bij de dode boom. Vandaar dat die boom ook dood is.

Reinier38 04 April / 2010 / 20:33
Ik laat me daar ook niet meer zien.. maar dat heeft een andere reden

BeervanhetMeer 05 April / 2010 / 18:11
Quote: Reinier38 - 4 april, 2010 (22:33)
Ik laat me daar ook niet meer zien.. maar dat heeft een andere reden

Speelt je leeftijd op, want die is al lang geen 38 meer! (of is dat je geboortejaar???)
Maar ook oudjes moet je een kans geven, maar helaas die plek is niet rollator-vriendelijk....

RobD 07 April / 2010 / 06:41
Maar hoe zit dat nou met deze spot? extra controle?
Ik hoorde al iets over ErwinF met een pet op en bonnenboekje, maar wie zijn de andere strenge locals?
ow wacht, noem ik ErwinF nou een local? :S