Kite frankrijk Normandie

Door: BoC Reacties: 12 Hits: 6336
BoC 15 April / 2010 / 07:33
Een goede morgen,

Is iemand als in Normandie geweest en daar dan ook heeft gekite??

Over 2 weken gaan we op vakantie er naar toe.. Iemand nog tips van plekken?

camping le grand large uit me hoofd

Schijnt dat je neit bij de camping kan kite dus iemand suggesties voor redelijke plekken?
Amateur kiter - 90% Vrouwenpolder (Zeeland)

daan3 15 April / 2010 / 09:23
ff stukje verder naar onder rijden bij quiberon in de buurt kan je mooi kiten! lege stranden beetje golfjes en geen last van andere kiters...
heb wel gehoord dat je ook wel mooi kan kiten in normandie maar waar precies weet ik niet..
Antixsports.com Liquid Force

johndoe 21 April / 2010 / 08:22
Ik zou even "The kite & windsurf guide Europe" aanschaffen, staat super duidelijk omschreven waar je overal kan kiten en wat de omstandigheden zijn! (staan honderde spots in voor Frankrijk en ook de "provincie" Normandie wordt goed onder de loop genomen!)

http://www.hanglos.nl/news/33005/kitesurfnews-the-kite--windsurfing-guide-europe.html

i.m.o. de must have bijbel voor iedere kiter :-P

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

walle 21 April / 2010 / 11:59
Opgepast, in Normandië en Bretagne is het op vele mooie spots niet toegestaan om in een bepaalde periode van 't jaar niet te kiten (ik denk vanaf 1 mei tot 1 oktober). Ze zijn sinds 2007 zeer streng geworden door toenemende kiters en mede door enkele kite-ongevallen.

Goed navragen waar je juist mag kiten. Ik had zo enkele jaren geleden een mooi hotelletje geboekt met zicht op de spot waar toen nog mocht gekite worden. Bij aankomst was het daar verboden en moest ik elke dag 20 km verderop gaan kiten. Voordeel is dan wel dat je niet alleen bent en direct met de locals in contact komt.

Ook oppassen voor stroming bij opkomend water.

Om dan te besluiten: Zoals hier al gezegd, ga verder door naar Quiberon in 't begin van het schiereiland: Vééél plaats, mooie stranden, in therorie kan je kiten bij elke windrichting,...
En bezoek dan zeker ook eens Belle-île!

Good luck!

walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)

BoC 22 April / 2010 / 06:52
Hey thnx voor reactie!!

Ja ik weet dat frankrijk zeer streng is qua kite-surf spot :(

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Camping Le Grand Large**** in Les Pieux,&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

dan A.

Das een camping aan een groot strand dus in de avond uren ga ik proberen om gewoon op da strand te gaan.

Voor de rest ga ik zeker de plekken proberen die jullie hebben aan gegeven.

ff stukje verder naar onder rijden bij quiberon in de buurt kan je mooi kiten! lege stranden beetje golfjes en geen last van andere kiters...
heb wel gehoord dat je ook wel mooi kan kiten in normandie maar waar precies weet ik niet..

Quiberon is al goed is redeljik ver weg voor mij om even op en neer te rijden maar ik zie wel. Je hebt vast genoeg plaatsen. (hopelijk op strand bij de camping xD) en hopen dat de wind een beetje wil.

Nog maals bedankt voor de reacties en ik ben nog niet zo heel lang op dit forum maar voel me wel erg thuis hierzo omdat je snel geholpen wordt als je een vraag heb. ( Niet zoals andere mensen beweren in bepaalde topics)

Keep up the good work guys!!!!!
Amateur kiter - 90% Vrouwenpolder (Zeeland)

rhino7 24 April / 2010 / 14:22
Lekker doorrijden naar LA TORCHE

rhino7 had een 3 sterren sessie in Isla Canela met maar liefst 15 - 17 knots op zijn North Evo (2010)

Morres 24 April / 2010 / 17:14

vorige zomer daar geweest. Noordkant van normandie kent weinig wind, West en zuidkant geloof ik meer.

Ik heb 2x op Biville gekite, masterlijke spot, bijna niemand te vinden, mooie waves. hemels!

check hoe vet!!!: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=D318&daddr=Biville, Frankrijk to:49.609392,-1.841769&geocode=FVgK9QIdmDPk_w;FVYK9QIdnTPk_yltNmGjFOsMSDGmnmXhR7ZAEg;&hl=nl&mra=mi&mrcr=1&mrsp=2&sz=14&sll=49.604425,-1.835661&sspn=0.041217,0.111494&ie=UTF8&t=h&z=14

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Tsss 24 April / 2010 / 21:04

Ernie1 15 March / 2011 / 16:07
Quote: BoC - 15 april, 2010 (08:33)
Een goede morgen,Is iemand als in Normandie geweest en daar dan ook heeft gekite??Over 2 weken gaan we op vakantie er naar toe.. Iemand nog tips van plekken?camping le grand large uit me hoofdSchijnt dat je neit bij de camping kan kite dus iemand suggesties voor redelijke plekken?
Hee BoC,

Ben dit jaar ook van plan om samen met mijn broer naar camping le grande large te gaan,
je zei dat je niet bij de camping mocht kiten, maar hoe heb je dat opgelost? ben je naar een andere spot gereden..
heb je verder nog tips voor de omgeving, ab/vloed, condities ?!
alle info is welkom..

alvast bedankt,

greetz Bas

bularoo 16 March / 2011 / 10:53
Heey,

Ik ben afgelopen zomer ook in Normandie geweest bij Baubigny. Ligt ongeveer 10 km onder Les Pieux.
Bij laag water is het strand misschien wel en kilometer breed en kilometers lang. Heel mooi om te Flyboarden.
Ik zat daar op een camping ongeveer een kilometer van het strand af. Was ook maar een kleine camping met 80 plaatsen ofzo.

De enige mensen die daar naar het strand gingen waren van die camping. Je was dan ook bijna de enige op het strand. Wel ook nog een stuk of 5 andere kiters gezien in die 3 weken. Van die 3 weken vooral op het land geflyboard. Omdat het vaak voor mijn 10 meter te zacht waaide. Stuk of 4 dagen maar het water ingeweest. Dit komt ook omdat ik toen nog een echte beginner was en daar dus ook de echte eerste meters en draaien heb geleerd. Dus ik durfde nog allemaal niet zo heel veel. Kwam ook wel omdat het dus toch zo leeg was en als er iets gebeurd, ik heb geen idee hoe snel er dan iemand bij zou zijn. Wind kwam in die tijd wel bijna altijd uit de goede richting. Zuid, zuidwest. Vaak rond de 12 knopen. Een paar dagen harder met 15-16 knopen ofzo. Een dag was er ook echte wel hardere wind. Maar toen kwam er ook gelijk regen mee, dus ik denk dat het een beetje te vergelijken is met Nederland. In die tijd vaarde ik wel altijd met een Shorty aan, en dat was zeker niet koud.

Zoals op de foto, volgens mij is dat wel ruimte genoeg toch. Je ziet ergens een roze puntje, dat was mijn kite dus..

bularoo had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 30 - 42 knots op zijn North Dice (2015)

wouter 16 March / 2011 / 12:06
quiberon is leip

joburg 16 March / 2011 / 15:07
Vorig jaar geweest op de camping Grand Large. Kiten is geen enkel probleem strand is zo groot niemand doet moeilijk volgens mij mag het ook gewoon. Varen ook wel Fransen. Drukker dan 5 man heb ik het niet gezien. Ik ga waarschijnlijk weer heen dit jaar

T_im 17 March / 2011 / 18:58
2007 ook een studentikoze pauper kitetrip gedaan door normandie! vooral in noord normandie vlakwater spots en in het puntje vooral wavie spots!

foto's te vinden op onderstaande link. en locaties staan er volgens mij bij

https://picasaweb.google.com/timvandendonker/RoadtripFrankrijk2007#