Hallo,
Ik ben in bezit van het boek: de kite and windsurfing kite Europe. Ik ben op zoek naar een goede beginners kitespot aan de middelandse zee in Toscane (Italie) ongeveer tussen Livorno en Talamone. Ik ben wel op zoek naar een kitespot direct aan het strand aan zee, en op loopafstand van de bijbehorende camping (dus ook direct gelegen aan het strand). Ik ben een aantal keren in de baai van Rosas (Spanje) geweest en verwend daar met een groot mooi wit strand om te kiten direct gelegen aan de camping. Zoiets zoek ik ook in Italy? Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met de kitespot Castiglione della Pescaia of het noordelijk gelegen Vada? Welke camping? Is het water bijvoorbeeld snel diep vanaf het strand? Ik zoek dus vooral ook een mooie gezinscamping aan de kitespot en een groot strand om de kite op te laten? Ben benieuwd naar jullie persoonlike ervaringen? Alvast erg bedankt voor jullie reakties.
Ben bij Livorno (Calambrone) wel eens wezen kiten. Kom overal met de boot dus kan niets zeggen over campings maar die zijn er wel denk ik. Prima wind. Meestal direct aanlandig en het strand is redelijk klein en druk in het weekend. Verder is het relaxed toeven. Als enige gevaar op het strand zijn er Italianen.
Cheers! Herrie
Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)
Ben 3 jaar geleden een paar dagen in Fonteblanda geweest. Dit is in de baai bij Talamone. Ik weet niet of het toeval was maar elke dag kunnen kiten. Spot was best druk met beginners omdat het er best ondiep was. Er is ook een camping bij het strand.
Bedankt voor jullie reacties. Heeft iemand ervaring met een van de volgende plaatsen;
Vada, Castiglione della Pescaia of Scarlino in Toscane? Zijn er aangrenzende campings aan deze spots?
En hoe was het met de wind?
Hey Lomansjf,
Ik ben vanochtend terug gekomen uit Talamone, ik zat hier op camping talamone:
http://www.vacansoleil.nl/camping/info/italie-toscane/talamone/camping-talamone/VAC/1/2230007/view.php
Hier zit op 600 m een spot in de buurt, de camping heeft een speciale gelegenheid waar strandstoelen staan op een steentjes strand in de meivakantie was hier gelukkig niemand dus kon ik mooi mijn kite hier oplaten. maar als het daar niet kon er ligt 50 meter ernaast een mooi grasveldje.
het water is erg ondiep, je kan ongeveer een meter of 200 ver lopen met water tot je heup. er stond bij mij niet heel veel wind en moest vaak aan een 12 hangen dit ging prima, ik heb 1 dag met een 9 gevaren.
in het water staat een raar bouwwerkje, rechts hiervan zitten zee egels daar moet je dus ook niet komen, aan de linker kant kan je prima varen en is de wind ook beter.
het strand is dus niet heel groot(tenzij je verder loopt maar daar begint een heel raar strand: heel raar materiaal ik vraag me af wat het was...heel zacht prima om je kite op te laten(er zit een kiteschool met een automatische pomp dus je kite op pompen is ook gebeurt in een no-time))
in de meivakantie was het er erg rustig ik heb vaak op het water gestaan met niet meer dan 5 mensen. ik weet niet hoe dit in de zomer is ik denk dat het heel erg druk is.
Naja heel veel succes.
Ohja: Wij hebben veel campings afgezocht naar een kitespot. dit is de enige in die regio, op alle andere plekken kan je volgens de locals niet kiten: veel te veel rotsen en vlagerige wind.
JASPER016 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 12 - 18 knots op zijn Airush Razor (2017)
Thanks Jasper voor je info. Die campings die je hebt afgezocht geldt dat ook voor de hoogte van Castiglione della Pescaia of Grossetto?
En weet iemand vanuit welke camping in Castiglione della Pescaia de kitespots(s) te bereiken zijn (lopend)?
Hmm.. wind is er meestal buttttttt in de zomer.. ben er ook 2 weken geweest... 1 middag 15 a 16 knpjes gehad... No go voor kiten voor mij iig! Was bij de witte stranden... ;)
Thanx Flexelex, ik vrees inderdaad dat er weinig wind is, ik hoop op wat thermische wind en heb zelfs een 16 m bowkite gekocht hiervoor. Echter na 4 jaren baai van Rosas (Spanje), heb ik daar ook relatief weinig wind gehad en had ik net veel meer kunnen varen met een 14 of beter een 16. Ideaal was daar wel dat je direct een camping aan de kitespot hebt met een groot wit strand. Maar ja de familie wil ook wel eens wat anders en ik hoop zo nog wat te kunnen vinden in Italie .
Registreerde: 14 July 2006
Ik ben in bezit van het boek: de kite and windsurfing kite Europe. Ik ben op zoek naar een goede beginners kitespot aan de middelandse zee in Toscane (Italie) ongeveer tussen Livorno en Talamone. Ik ben wel op zoek naar een kitespot direct aan het strand aan zee, en op loopafstand van de bijbehorende camping (dus ook direct gelegen aan het strand). Ik ben een aantal keren in de baai van Rosas (Spanje) geweest en verwend daar met een groot mooi wit strand om te kiten direct gelegen aan de camping. Zoiets zoek ik ook in Italy? Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met de kitespot Castiglione della Pescaia of het noordelijk gelegen Vada? Welke camping? Is het water bijvoorbeeld snel diep vanaf het strand? Ik zoek dus vooral ook een mooie gezinscamping aan de kitespot en een groot strand om de kite op te laten? Ben benieuwd naar jullie persoonlike ervaringen? Alvast erg bedankt voor jullie reakties.