Hallo,
Ik ben in bezit van het boek: de kite and windsurfing kite Europe. Ik ben op zoek naar een goede beginners kitespot aan de middelandse zee in Toscane (Italie) ongeveer tussen Livorno en Talamone. Ik ben wel op zoek naar een kitespot direct aan het strand aan zee, en op loopafstand van de bijbehorende camping (dus ook direct gelegen aan het strand). Ik ben een aantal keren in de baai van Rosas (Spanje) geweest en verwend daar met een groot mooi wit strand om te kiten direct gelegen aan de camping. Zoiets zoek ik ook in Italy? Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met de kitespot Castiglione della Pescaia of het noordelijk gelegen Vada? Welke camping? Is het water bijvoorbeeld snel diep vanaf het strand? Ik zoek dus vooral ook een mooie gezinscamping aan de kitespot en een groot strand om de kite op te laten? Ben benieuwd naar jullie persoonlike ervaringen? Alvast erg bedankt voor jullie reakties.
Ben bij Livorno (Calambrone) wel eens wezen kiten. Kom overal met de boot dus kan niets zeggen over campings maar die zijn er wel denk ik. Prima wind. Meestal direct aanlandig en het strand is redelijk klein en druk in het weekend. Verder is het relaxed toeven. Als enige gevaar op het strand zijn er Italianen.
Cheers! Herrie
Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)
Ben 3 jaar geleden een paar dagen in Fonteblanda geweest. Dit is in de baai bij Talamone. Ik weet niet of het toeval was maar elke dag kunnen kiten. Spot was best druk met beginners omdat het er best ondiep was. Er is ook een camping bij het strand.
Bedankt voor jullie reacties. Heeft iemand ervaring met een van de volgende plaatsen;
Vada, Castiglione della Pescaia of Scarlino in Toscane? Zijn er aangrenzende campings aan deze spots?
En hoe was het met de wind?
Hey Lomansjf,
Ik ben vanochtend terug gekomen uit Talamone, ik zat hier op camping talamone: