Zell am See, ervaringen?

Door: Brother_lou Reacties: 19 Hits: 2141
Brother_lou 11 June / 2010 / 07:31
Ik ga 1ste week juli naar Zell am See, en je hebt daar best een aardig meer.

Zijn er kiters die daar zijn geweest en daar hebben gekite, zo ja, deel me je ervaring daarvan graag.

groeten
the non flying kiter

stefann 11 June / 2010 / 13:37
Kan vast wel, maar het is geloof ik niet erg groot
Hier staat windsurfen wel bij:

http://www.indebergen.nl/vakantie/oostenrijk/salzburgerland/zell_am_see/actief
http://www.zellamsee-kaprun.com/summer/activities/water_experience/en/

zeehond 11 June / 2010 / 19:35
idd niet zoo groot, en ligt een beetje in een dal.

maar ik zou zeker je spullen meenemen, want als er wind is kan je wel erg mooi kiten daar!

FFboarder 12 June / 2010 / 08:08
Yo ik ga er in de zomer altijd op vakantie en ik heb ze wel ens bezig gezien!
Heb het zelf nog niet geprobeert omdat ik niet weet of je er bij een club moet horen.

Dender 12 June / 2010 / 12:19
Ik ben er deze winter geweest, bijna heel die See was bevroren, maar het leek er wel op dat je daar goed kan kitesurfen.
En als het daar niks is, kan je ook nog naar de Königssee, ongeveer 1,5 uur rijden van Zell am See..

Het dorp is in ieder geval heel goed te doen, met veel kroegen, disco's en party's!

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Benedict 12 June / 2010 / 13:47
He wat leuk om te hopren dit,
Wij zitten elk jaar in kaprun/ zell am see. Het is er zeker mooi alleen van die wind hoef je het er niet altijd van te hebben.
maar als het waait is er altijd wel iemand bezig. Ik vind het meer groot. zeker voor een meer. je kan je daar zeker uitleven.

als het kan zou ik het gewoon meenemen, kan je daar altijd nog informeren,
f

Benedict had een 3 sterren sessie in Wolderwijd, Strand Horst met maar liefst 15 - 24 knots op zijn Naish Torch (2010)

Geronimo 12 June / 2010 / 18:23
Nou wil ik snowboarden........
Get ready for an Epic Session / epic kites

Dender 13 June / 2010 / 11:55
@ geronimo, Dan moet je ff naar de Kitzsteinhorn gaan, dat is de gletscher bij kaprun.. 3000 , een heel relax offpiste daarzo!

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Benedict 13 June / 2010 / 13:12
@ brotherlou als je die eerste week je spullen meeneemt, doe even een verslagje, want ik ga die week erna 2 weken, eens zien of het de moeite waard is om een setje mee tenemen.
f

Benedict had een 3 sterren sessie in Wolderwijd, Strand Horst met maar liefst 15 - 24 knots op zijn Naish Torch (2010)

mkite 14 June / 2010 / 10:21
Meer is zeker groot genoeg, ligt wel in een dal maar volgens mij kun je er wel kiten.

En als je niet kan kiten kun je altijd even naar Kaprun toe om op de gletscher te skieen of te boarden.
Is in principe het hele jaar open.

Brother_lou 19 June / 2010 / 19:23
Thanks, ik ga zoiezo mijn gear meenenem. Zal een verslagje achterlaten hoe het was.
Snowboarden gaat het niet worden, zit daar met vrouw en kind.

gr
the non flying kiter

kite-feel 21 June / 2010 / 08:53
Kom al jaren in Kaprun en ook Zell am See..
Wind staat er niet zo vaak hoor.. Als ik dan in de zomer ging, dan lekker snowboarden op de Kitzsteinhorn en s'middags mountainbike of zwemmen in Zell am See.
Wel vaker windsurfers zien dobberen, maar nooit kitesurfers zien kite.
Mag/kan daar wel!
Gewoon die spulletjes in die auto dus!
Kitesurfschool KiteFEEL sinds 2005 www.kitefeel.nl

mkite 21 June / 2010 / 08:59
Quote: Brother_lou - 19 juni, 2010 (20:23)
Thanks, ik ga zoiezo mijn gear meenenem. Zal een verslagje achterlaten hoe het was.Snowboarden gaat het niet worden, zit daar met vrouw en kind.gr

Er is een leuk restaurant waar vrouw en kind kunnen kijken hoe je aan het boarden bent hoor

Benedict 09 July / 2010 / 15:04
ik wacht eigenlijk nog op een verslagje..
f

FFboarder 10 July / 2010 / 11:56

Ik heb ze in het rode omcirkelde gebied al eens bezig gezien.
Is het hier alleen toegestaan of eigenlijk overal?

In het groen omcirkelde gebied is onze camping.

Ik ben btw ook benieuwd naar het verslag!

Benedict 10 July / 2010 / 12:50
hopen dat dat verslagje nog komt,ga morgen naar zell am see namelijk! mijn ouders staan niet bepaald te springenv oor mijn kite gear in de auto..
f

FFboarder 12 July / 2010 / 18:38
Broer Lou!
Krijgen we nog een verslagje???

Benedict 14 July / 2010 / 08:32
nou ik zit nu in kaprun, vlakbij zell am see. Heb ze al meerdere malen bezig gezien. inderdaad in het achtersterste gebied maar dan iets meer daarvoor, want dat is een beschermt gebied voor vogels en vissen etc.wat wel heel erg opvalt is dat de wind hier niet vergelijkbaar is met nederland, ik vind het allemaal maar een beetje lafjes haha, ze varen ook allemaal op deuren.

Maar goed we gaan het proberen en als het niets word dan heb ik pech.

Groetjes
f

FFboarder 14 July / 2010 / 12:19
veel plezier dan! ik heb volgend jaar me 19 mee =p

mkite 14 July / 2010 / 12:49
Je hebt in ieder geval je kitespul meegekregen.