el gouna movenpick

Door: bernard Reacties: 11 Hits: 3067
bernard 03 April / 2011 / 09:27
Voor 10 dagen kiten hebben we naar bonaire en dakhla gekeken, bonaire werd uiteindelijke te duur en dakhla onpraktisch door een nieuwe vluchtschema's bij air maroc. Nu moet je op de heenweg en terugweg overnachten in casablanca...

Egypte altijd proberen te vermijden, maar als alternatief kijken we nu naar el gouna voor begin juni. Het movenpick hotel is daar nu goedkoop te boeken.

Hoe is de wind daar begin juni? Hoe is het kiten voor het movenpick hotel? Hoe zijn de andere spots??
Kan je daar ook een beetje duiken als er geen wind is?

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

vlieger-kid 03 April / 2011 / 09:31
Duiken is zeer goed volgens mijn vader en broertje :)

Op mangroovy beach zijn 3 kitecenters, maar daar zijn topics genoeg over. Ik ben bij de kiteboarding club elgouna geweest, erg goede spot, een klein plekje met stenen op de bodem maar deze is netjes aangegeven met een paar boeien
Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

eddyc 03 April / 2011 / 11:03
Movenpick: je kunt voor het hotel kiten en over het koraal rif varen dat op zo'n 150m ligt
Je kunt verder de zee in en na 800 m kom je een heel groot rif tegen waar je ook kunt kiten (enkel op dit rif hier je kite nooit in't water laten vallen want die ben je hier hoogstwaarschijnlijk kwijt).

De helpers op het strand helpen je met oplaten en landen kite.
Je kunt een hok huren om je spullen in op te bergen. Ik heb mijn spullen steeds mee naar de bungalow genomen.

Geen idee van wind in Juni.

Mangroovy is ver weg: daarvoor heb je een taxi nodig vanuit Movenpick of een 20min wandelen overzet (of rond de haven wandelen : nog eens 10min)

eddyc

Woodmaster 03 April / 2011 / 11:27
Zoals overal moet je gewoon mazzel hebben met de wind want "windzekere spots" daat geloof ik niet meer in!
Juni is hopelijk niet al te warm want je wil echt niet met 40-45 graden daar rondlopen.
Movenpick is dan wel wat relaxter met kiten voor de deur en vanaf de verder opgelegen steiger maar de beaches (Mangrovy) vink toch wel vele maler socialer en chiller.

Verder is El Gouna super chill en safe!!!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

SimonCC 03 April / 2011 / 14:02
Hey Bernard,

El Gouna is een prachtige locatie voor duiken!!
Wind is zogoed als gegarandeerd, en in het hotel Movenpick heb je echt ook toffe activiteiten naast het kitesurfen te doen.

De gasten van Windfishpro zijn zeer intensief bezig met Kitesurf reizen naar El Gouna, en misschien moet je hen maar es contacteren voor wat meer informatie!
Traveling with www.windfishpro.com - Learned with www.kitesurfer.be - At Dakhla with www.dakhlakites

henrik 03 April / 2011 / 14:49
ik ben zelf al 4 keer naar de movenpick geweest , echt een tophotel .
een van de beste , zoniet het beste hotel van el gouna

kitestation : www.kitepeople.at is echt chill , redelijk familair kitestation
de spot zelf is ook goed , eerst lagune met zand , daarna koraalrif , dan een diep kanaal en dan heb je nog een buitenrif , ook erg lekker !
ik zou het zeker doen als ik van jou was ,
ben nu 4x in el gouna geweest en elke keer bijna 3/4 van de dagen kunnen varen of meer
nooit meer dan 3 dagen geen wind gehad .

je kan ook op mangroovy gaan kiten maar dan moet je weer elke keer met de taxi en daar is het ook pakken drukker !

henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)

Luka 03 April / 2011 / 16:07
Het is er echt top denk ik want ik heb er nooit kunnen varen, week geweest helemaal geen wind, hadden ze daar zelden mee gemaakt, dat was trouwens in oktober hoe het er in juni is geen idee maar het blijft altijd een beetje geluk hebben met de wind.

heel veel geluk als je gaat

Thetheo 03 April / 2011 / 16:11
Ben ook al vaak in El Gouna geweest op diverse locaties. Laatste 2 keer Movenpick en Kitepeople. De windwaarschijnlijkheid in El Gouna lijkt de laatste jaren nogal van slag. Soms in bepaalde windarme maanden veel wind en andere keren in windzekere maanden (juni en sept) zo goed als geen wind . Had zelf een score van 1 dag wind uit 15 dagen in 2010 en in 2009 had ik 20 van de 23 dagen wind.

Over het hotel Movenpick niets dan lof...super prijs verhouding. Alleen de kiteschool vind ik echt om te huilen. Heb er het afgelopen jaar de meest bizarre dingen gezien en meegemaakt b.v 3 van mijn kites en 2 boards zijn door muizen zwaar aangevreten in de locker van de kiteschool en de eigenaar kwam niet verder dan ...das kan doch passieren! Verder een flink aantal zwaar onder de maatse kite-instructeurs.... (die nog geen backflip kunnen maken maar wel andere kiters uitschelden die naar hun zien wat te dicht in de buurt komen) De andere verhalen zal ik jullie besparen; maar het is voor mij een reden om voorlopig niet meer naar Kitepeople te gaan . Verder is El Gouna top...heerlijk eten, lekker warm.....maar ik zou toch naar Cabarethe gaan in Juni!

Succes met je keuze!

Lars91 03 April / 2011 / 16:40
El gouna is goed te doen, al zou ik wel lekker de tuctuc voor € 1-2 euro pakken en naar mangrovie beach gaan.

Het is daar veel chiller, stabiele wind ect, op het strant van het hotel zit je achter de villa van de wapen handelaar en wordt de wind vlageriger.
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

Hookipa18 04 April / 2011 / 08:13
Mövenpick is een super spot, zeker als je met niet-kiters reist. Persoonlijk vind ik het erg relaxed om een spot bij het hotel te hebben. De baai zelf is nogal klein, maar het rif op 800 meter erg groot en lekker om te kiten.

Hotel zelf is erg groot en daarom wat onpersoonlijk (maar dat geldt voor bijna alle hotels in Egypte). Eten is voor Egyptische standaards erg goed en gevarieerd.

Hookipa18 had een 4 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gin Cannibal (2014)

WindfishproROCKS 04 April / 2011 / 11:00
Info die ik op hun site vond:

The Moevenpick Resort & Spa El Gouna 5 *

Nestled on a peninsula with an exclusive beachfront presenting a spectacular view of the Red Sea, the resort offers the ideal surroundings for a perfect stay. The relaxing atmosphere combined with extensive facilities invites you to enjoy your holiday.
The spacious resort spans over 350,000 square metres, with almost 3 kilometres of private beach, and provides a playground for any sport and leisure wish you might have. 4 swimming pools (3 heated in the winter months) with separate children pools are spread out across the resort, and there are 2 tennis courts, 1 squash court, 2 gym work-out rooms and an international animation team for daytime games and activities.

The Red Sea on the resort’s doorstep offers limitless possibilities for water sports: dive or snorkel to discover the colourful underwater world, or sample kite surfing, the latest trendy sport on our beach. The El Gouna 18-hole USPGA golf course is only 1 kilometre away, and the Angsana Spa will treat you with pure luxury to invigorate your body, mind and spirit.
Distances
Airport 35 km
City Centre 1 km
Beach on property
Golf Course 1.5 km

travel@windfishpro.com

PRICE DOUBLE ROOM: Between € 450 - € 750 / week (depending on the season).

Succes!
Kitesurf Kampen - O'Neill

bernard 04 April / 2011 / 19:55
er zijn spots als dakhla en brazil waar ik 3 weken lang echt iedere dag heb gevaren, maar 6 uit 10 dagen ben ik ook wel tevreden mee :-)

Movenpick is bijna geboekt, kijk de eerste dag wel ff hoe het daarvoor vaart en voor de afwisseling een paar daagjes naar mangroovy. Maakt het getij veel uit voor het varen daar? Zag dat er in onze periode veel eb is gedurende de dag..

Kite gaat ivm met de muizen dan maar mee naar het appartement en hopen dat de vloek van de farao ons bespaart blijft

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)