Fuerteventura Wind?

Door: ReeT Reacties: 6 Hits: 2392
ReeT 11 May / 2011 / 16:57
Hee mensen,

Omdat er de laatste tijd zo weinig wind is hier in Nederland wilde ik graag naar bv Fuerteventura voor een week o.i.d. zodat ik goed kan trainen.(Ben nu nog beginner maar ik leer heel snel met sporten)
Zelf heb ik een Liquid Force 2010 10m2 (val in NL dus vaak buiten de boot)

Ik heb een aantal vragen met betrekking tot Fuerteventura:

-Hoe is de wind daar in deze tijd zal ik goed kunnen kiten met mijn 10m2?
-Waar is de beste plek om te gaan zitten? (bv ook qua prijs)

Met RyanAir kan je goedkooop derheen vliegen heb ik al gezien iets van 60 euro voor een ticket.(zonder die extra kite koffer business)

Weet iemand bv nog een betere plek dan Fuerteventura die ook betaalbaar is?

Alvast bedankt voor jullie reactie's!
Just don't giving a fuck improves life quality by 90%.

patrick020569 11 May / 2011 / 17:16
Normaal is mei/ juni de maand voor Fuerte. Voor 60 euro zou ik gewoon gaan en het wel zien, de voorspelling op windfinder klopt nooit. Op Fuerte is namelijk altijd thermische wind die wel oploopt tot zo'n 30-40 knp. Helaas is het dit jaar knudde en laat de wind het afweten, vanaf 1 mei geen wind tot nu toe.
Goed alternatief zijn wat griekse eilanden zoals Rhodos en Naxos. Rhodos is veilig voor beginners er zijn jetski's die gecrashte kites weer launchen en verloren boards weer terug brengen,top
Zuid Frankrijk middenlands zee ook een optie, alleen niet goedkoop.
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

vlieger-kid 11 May / 2011 / 17:39
Ik ben er een week geweest, heb 5 uur kunnen varen. Dus ik zou een lastminute boeken naar aanleiding van de windvoorspellingen ;) deze kloppen redelijk.
Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

Tim_kite 11 May / 2011 / 17:58
Juli/Augustus zijn de beste maanden daar volgens windfinder , maar volgens mij ook nu wel wind genoeg.
One life, live it !

Tim_kite had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone C4 (2010)

ReeT 11 May / 2011 / 19:15
Okee klinkt goed, ik ga dan gewoon voor Fuerteventura en ga dan gewoon 1.5 week beetje hopen op fatsoenlijke wind . Moet toch zeker wel wat uurtjes te pakken kunnen krijgen zoals vliegerkid. Ik heb ook gelezen dat ze wildkamperen wel gedogen buiten de bebouwde kom(Nice:P kosten besparing en heel vet).

Rhodos ben ik vorige week geweest haha, er was alleen toen ik bij Prasonissi was niet zoveel wind.
Over het algemeen inderdaad chill. Echt lekker weer
Just don't giving a fuck improves life quality by 90%.

eddyc 15 May / 2011 / 19:31
Corralejo op Flagbeach
Zondag 8mei: wind over Lobos draait aanlandig en golven - lastig starten varen tussen de klippen bij (te)weinig wind
Maandag 9 mei: wind over Lobos draait aanlandig en golven - lastig starten varen tussen de klippen bij te weinig wind
Dinsdag 10 mei: onsideshore wind voldoende voor 10m (meesten hadden een 12m) en golven (1.5m)
Woensdag 11mei: offshore golven (1.5m en lang breed gestrekt) tussen beach en Lobos alsook over de klippen naar Corralejo met 10m
Donderdag 12mei: geen wind en heel warm
Vrijdag 13 mei: de mini wind om 17:00 tot 18:00 was te aflandig om te riskeren
Zaterdag 14 mei: langzaam opkomende offshore wind vanaf 14:00 (ging net met een 10m met veel ervaring) - vanaf 15:00 best te doen en soms voldoende om te springen.

Volgens de locals: een heel slecht jaar (dat heb ik in 1991 - 1992 en 1993 ook gehoord)
eddyc

Stuiver 16 May / 2011 / 10:47
vorig jaar mei omstreeks deze tijd geweest. 4 van de 8 dagen kunnen varen