Kitesurfen op Oahu (Hawaii), eind mei.

Door: chichan Reacties: 6 Hits: 1873
chichan 17 May / 2011 / 12:30
Ik ga van 22-29 met vakantie naar Hawaii, Oahu !! Ik neem m'n gear mee en wil er lekker los gaan. Ik kan alleen weinig info vinden over spots om te kiten. Is er iemand die me kan vertellen waar er gekitesurfd wordt op Oahu? Ik wil nl. niet alleen het water op omdat ik de stranden niet ken.
M'n riderniveau is intermediate, doel is om er daar gevorderd van te maken en misschien een wave-boardje te kopen...

chichan had een 0 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 28 - 0 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

Djee 17 May / 2011 / 20:20
Wat is het nivo intermediate? En wat gevorderd? Helaas geen info over hawaii voor je maar heel veel plezier gewenst!
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

hotsauce 18 May / 2011 / 22:25
Ik ben er ook geweest, helaas maar 1 dag, en had de indruk dat ze niet zoveel over kitesurfen wisten. Maar ik ben enkel aan de kant van Honolulu geweest. Misschien wordt er meer aan kitesurfen gedaan op andere delen van het eiland.

grts

hotsauce had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 17 - 19 knots op zijn Wainman Hawaii ManiaC (2014)

KUUZ-kiter 19 May / 2011 / 07:15
je moet gewoon ff rondzoeken op internet. Kailua worden ook lessen gegeven, dus daar kan je als beginner/gevorderde prima het water op!
surfing doesn't make you smart

onno 19 May / 2011 / 07:35
aloha, verschillende keren daar geweest! Ik kan je vertellen het is er echt helemaal top! Kailuabeachpark kan je goed kiten. Het is er wel een beetje choppy maar erg leuk! Neem wel je grote kite mee... Je kan er namelijk NIETS huren!!!! Verder is er een wave spot bij een kleine lucht haven...(weet de naam niet) Ik ben er op een windloze dag geweest maar het zag er tricky uit... veel rif.... Oahu is met name een golfsurfeiland en maui wind/kitesurf! Advies kijk wanneer er hoge golven staan en ga dan naar de northshore! echt ongelooooooflijk gaaf daar! advies: ga op het strand zitten bij pipeline en GENIET!!
enjoy!
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

Rolfjes 19 May / 2011 / 21:39
contact Linda eventjes, ze heeft hier LindaS, die zit op dit moment op Hawaii voor een cursus Engels, (en of course kitesurfen =) ).
Core Riot XR³ 7m² // Core Riot XR² 10m² // Core Fusion

Rolfjes had een 3 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Core Riot XR (2010)

samvanw 23 May / 2011 / 16:05
Hej,

Ik vertrek sept voor 7 maand naar Oahu

Hoe kan ik Lindas bereiken?
Iemand idee of het veel voordeliger is om materiaal daar te kopen of alles meenemen? (zowel surf als kitesurf), ik heb wat zitten googlen op webshops, maar veel verschil merk ik niet (buiten wisselkoers). Iemand meer ervaring?

cheers