Kiten in zuid Frankrijk

Door: ReneP Reacties: 16 Hits: 2818
ReneP 29 July / 2011 / 19:15
ik zit nu op een camping in zuid Frankrijk. Vlak bij St. Tropez. Nu willen we naar Corsica gaan, maar weet iemand een paar wind zekere spots in zuid Frankrijk? Of voor volgende week de west kust? Thanx!!
Once you go Mac, u'll never go back!

ReneP had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 14 - 16 knots op zijn Gaastra Jekyll (2009)

wazzaah 29 July / 2011 / 20:51
Waar wil je nu eigenlijk kiten dan? Leucate is de bekendste natuurlijk.

Post ff op hanglos.fr weten ze er vast alles van
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

bartB 29 July / 2011 / 20:52
cannes ! palm beach. rond een uurtje of 5 komt de wind. !
Noordwijk (L)

Slopestyle 30 July / 2011 / 16:50
Quote: wazzaah - 29 juli, 2011 (21:51)
Waar wil je nu eigenlijk kiten dan? Leucate is de bekendste natuurlijk.Post ff op hanglos.fr weten ze er vast alles van

En volgens mij ook ongetwijfeld de beste spot. Zit hier nu momenteel een weekje en al iedere dag kunnen varen.
Zondag en maandag hadden we pieken tot 45knopen
dinsdag / woensdag / donderdag / vrijdag was het wat chiller tot 30 knopen
vandaag opnieuw een goeie 35-36 knopen

voor degene die nu in Nederland / Belgie zitten ... kwijlen maar? ;)

Balance 30 July / 2011 / 17:10
Hyeres! Ga ik maandag naartoe. Zeer gekende windspot
Icarus kiteshop & Duotone

Balance had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Drifter (2012)

Joker 30 July / 2011 / 18:53
goozaah!
net terug van 2 weken zuid france.. iedere dag wind.. echt werd er gek van.. stond op met wind.. ging slapen met wind..
2e dag dat we er waren werd het eventjes 45 knopen op leucate.. vliegertje ingerold en verder gereden.. gruissan.. bout plek! NIET heen gaan.. vies water en gewoon ben er kort over BAH!
verder @t tamarisiere gekite... kan daar wel gewoon want iemand hiero op hanglos zij dat het niet mog!
la tamarisiere voor als het te hard waait bij leucate
leucate ( zee ) aflandige wind met 15 euro voor resque!
Etang de la palme ( vlak water )
Etang de Thau ( vlak water )
Gruissan ( vlak water - vies )

goood luck
Beter slecht varen dan helemaal niet varen!!

Joker had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Naish Torch (2012)

dapee2 01 August / 2011 / 10:19
@joker.
wij vertrekken deze week ook die kant op. leucate en daarna beauduc.
ik neem je tips mee, wil verschillende spots aandoen daar in de buurt.
Maar hoe zit het met de temperatuur, ik dacht shorty, maar als ik filmpjes bekijk zie ik bijna iedereen in een lang pak?
is dit tegen de kwallen ofzo of toch tegen de kou?
toevallig ook nog bij waterskibaan geweest? in Le Barcares?

dapee2 had een 4 sterren sessie in Vrouwenpolder met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Pivot (2021)

kobrin 02 August / 2011 / 14:54
Ik ben 2 jaar geleden ook in Leucate geweest, gewoon gekite in een shorty.

Ook bij de waterskibaan gekite. Parkeren vlak voor de spot.

Er lagen toen ook wat catamarans in het water vlakbij de launchplek waar je in het water stapt, effe uitkijken dat je daar je kite niet op spietst.

Maar je kan er wel goed varen.

www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

dude1 02 August / 2011 / 17:37
Shorty is prima voor Leucate, kabelbaan voor Bacares is 20 euries voor 1,5 uur. Wil je de schans gebruiken, neem een eigen board mee. Mocht de tramontana het laten afweten en de Marin komt erin, dan kiten bij Franqui of Canet tegen St Cyprien aan.

250 dagen per jaar meer dan voldoende wind. Veel plezier
Cheers

Joker 02 August / 2011 / 18:45
ik heb alleen maar met shorty gevaren.. had me 7 en 10 alleen maar nodig.. kwallen geen een tegen gekomen.
waterskibaan enz ben ik niet geweest.. als het een windloze dag is heb ik een mega tip:
ben met mijn vriendin bij beziers adventure geweest!
voor 20 euro kun je 2,5 uur verschillende parcours doen- je moet dan een tuigje aan.. hoog de bomen in.. daar hangen touwen en opstakels
waar je door moet klouteren.. uiteraard moet je jezelf steeds vast ankeren! ik vond dat het top punt van de vakantie!
zelfs een extreme parcours.. tjeck anders de site via google ofzo.. echt een aanrader en voor weinig pleuries!

ENJOY!

p.s. ik heb me suf rond gereden naar mooie spots.. niet doen!
ga naar het vv kantoor en als je vraagt over kitesurfen in DIE regio dan krijg je een kaartje mee en wijzen zei jou de plek aan!
relax want dat scheelt een hoop ergernissen tegen die francies.. want rijden kunnen ze daar echt niet!!
Beter slecht varen dan helemaal niet varen!!

Joker had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Naish Torch (2012)

dapee2 02 August / 2011 / 19:01
thanx dudes.
daar hebben we wat aan!
je zien de pics en vids wel weer voorbij komen

dapee2 had een 4 sterren sessie in Vrouwenpolder met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Pivot (2021)

Markussus 12 February / 2012 / 14:06
@dapee2

En, beetje gevaren afgelopen zomer?
Ben benieuwd, ik ga deze zomer ook naar zuid- frankrijk namelijk!

dapee2 15 February / 2012 / 22:26
@markuskus
Yep was een top vakantie, check het filmpje.
eerste week op de municipal camping bij Leucate La Fraqui.
vanaf daar 20min rijden naar Etang La Palme, das een meer achter de zee, eerste helft is erg ondiep, 10-20cm andere helft minimaal 1 meter diep,
hier ga je naar toe als de Tramontana waait, 35-45 aflandig, dan wil je niet de zee op!
De shots op zee zijn bij La Franqui voor de camping en bij Saint Pierre sur Mer. (zie kitesessies)
De reddingsactie met dat bootje is op de windsurfspot waar een miljoen duitsters staan met hun camper, spot is niet te missen, ligt pal aan de doorgaande weg

op de windloze dagen zijn we 1 keer gaan raften in de Pyreneeen, wat niet echt spectaculair was.
De rest van de tijd zijn we gaan wakeboarden in Barcares. kabelbaan en een 2.0systeem.
De planning om nog een week in Beauduc te verblijven hebben we geskipped vanwege windlozevoorspelling.

http://vimeo.com/30532058

Lars_023 16 February / 2012 / 06:28
Ik zit drie weken in Juni in Le Grau du Roi en zie dat er enkele spots aan zee liggen. Volgens de info die ik nu heb gevonden is het verstandig om alle maten mee te nemen en moet ik rekening houden met 3 dagen poeierwind om vervolgens 4 dagen zonder wind door te brengen. Iemand ervaring daar? Hoe is de wind daar rond die tijd, zijn er meer spots dan Le Grau du Roi en L'Espiguette etc?

Anyone?

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 21 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

katapultbenzine 16 February / 2012 / 13:43
L'Almanarre!

katapultbenzine had een 5 sterren sessie in Zanzibar, Paje met maar liefst 17 - 22 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

Lars_023 16 February / 2012 / 17:59
Quote: katapultbenzine - 16 februari, 2012 (14:43)
L'Almanarre!
Als dat een reactie is op mijn vraag dan bedankt dat is namelijk 255 km rijden van L'Espiguette. Ik dacht meer aan binnenwater in de buurt van L'Espiguette bijvoorbeeld

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 21 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

BdB 14 June / 2012 / 10:50
Quote: Lars_023 - 16 februari, 2012 (07:28)
Ik zit drie weken in Juni in Le Grau du Roi en zie dat er enkele spots aan zee liggen. Volgens de info die ik nu heb gevonden is het verstandig om alle maten mee te nemen en moet ik rekening houden met 3 dagen poeierwind om vervolgens 4 dagen zonder wind door te brengen. Iemand ervaring daar? Hoe is de wind daar rond die tijd, zijn er meer spots dan Le Grau du Roi en L'Espiguette etc?Anyone?

zit daar ook,eind juni, maar dan iets westelijker bij palavas les flotes