Kiten op Levkas - Vasiliki beach ?

Door: haraldm Reacties: 11 Hits: 3652
haraldm 04 August / 2011 / 13:59
Ik ga naar Griekenland, Levkas en heb een huisje in de buurt van Vasiliki beach. Een top windsurfspot schijnt.
Maar mag ik er ook kiten?

daanbanaan 04 August / 2011 / 16:09
ja je mag daar kiten.... maar de wind surfers zijn wat onvriendelijk daar.... ze gaan niet voor je aan de kant... beetje aso...
je kan beter naar milos beach.. dat is aan de lefkas stad kant, een dik half uur rijden van vasiliki
preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu

Djee 05 August / 2011 / 06:36
Quote: daanbanaan - 4 augustus, 2011 (18:09)
ja je mag daar kiten.... maar de wind surfers zijn wat onvriendelijk daar.... ze gaan niet voor je aan de kant... beetje aso... je kan beter naar milos beach.. dat is aan de lefkas stad kant, een dik half uur rijden van vasiliki

Hoezo moeten ze voor je aan de kant gaan? Doen ze hier ook niet, geen problemen meer. Of bedoel je op het strand?
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

daanbanaan 05 August / 2011 / 08:32
hahahaha je heb een punt djee.... even voor de mensen die het niet snappen.. djee, 'ze lappen de regels aan de laars' "ze hebben schijt aan de regels al ze een kiter tegen komen" duidelijk???... t zijn echt aso's ,they think they own this place!!!

daanbanaan 05 August / 2011 / 08:33
fff voor alle duidelijkheid.. Djee...ze motte je niet daaro...

Herrie 05 August / 2011 / 09:59
Wind op Vass is veel beter dan in het noordelijkere Lefkada (milos beach) Prima te kiten zolang je bij de paalsurfers wegblijft. Je zal een van de weinige kiters op Vass zijn omdat de meeste kiters naar Milos gaan
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

Djee 05 August / 2011 / 11:19
Quote: daanbanaan - 5 augustus, 2011 (10:33)
fff voor alle duidelijkheid.. Djee...ze motte je niet daaro...

Bedankt dan ga ik er niet heen
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 05 August / 2011 / 11:41
Rhodos is ook vele vele mooier en leuker!
Ook naast het kiten!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

mig27 05 August / 2011 / 13:16
Quote: daanbanaan - 4 augustus, 2011 (18:09)
ja je mag daar kiten.... maar de wind surfers zijn wat onvriendelijk daar.... ze gaan niet voor je aan de kant... beetje aso... je kan beter naar milos beach.. dat is aan de lefkas stad kant, een dik half uur rijden van vasiliki

A. de wind is bijna altijd aflandelijk in Vassiliki. Dus een nogo wat betreft kiten.
De wind komt daar vanuit de bergen en wordt versneld door de vorm van de baai. Echt voor windsurfers en catamaranzeilers.

B. Van Milos Beach naar Vassiliki is dik een uur tot anderhalf uur rijden! En allemaal over bergweggetjes want Lefkada/Lefkas is echt een flinke berg op de zeebodem.

Op Milos Beach is het beter vertoeven, met achter de weg een flinke vlakwater lagune. Er is een beachclub die Cabrinha materiaal verhuurd en windsurfspullen. De eigenaar is een windsurfer, en heeft het niet zo op kiten. Regelmatig loopt hij vloekend over het strand als je te dicht bij de kant komt.

Er is daar een gebied voor kiters en windsurfers, gescheiden door boeien. Het gedeelte voor de windsurfers is eigenlijk het beste. Het kitegedeelte heeft een paar forse nadelen: aanlandige wind, forse shorebreak.
Hoewel het strand uit fijn zand bestaat (Vassiliki uit stenen) is de zeebodem direct aan de kant gevormd uit zandkleurig gesteente. Echt oppassen, bodydraggen door de shorebreak. Gelijk diep daarna en flinke deining en chop.

Voordeel is wel dat als de zon schijnt het altijd waait daar! Thermische wind die toeneemt iedere dag tot een dikke 6 Bfrt!
Ben er ooit een week geweest, alle dagen kunnen varen. Ook 1 dag op Vassiliki kunnen varen toen zeldzaam de wind 180° was gedraaid. Was ook maar van korte duur.
Nog steeds lid van het NKV

FeRNandeZ 07 August / 2011 / 19:37
Ben net 2 weken geweest laaste week juni eerste week juli, elke dag wind start rond 1uur tot uur of 8.

Het is water is een beetje ijselmeer achtig golven zijn niet hoger dan een meter shore break. Strand heeft van die kleine steentjes.
Je moet beetje uitkijken er kunnen wat grote ronde gladde keine etc liggen bij de kant. Heb paar keer stevige wind gehad, 7m werk, maar meestal werd er gevaren tussen de 9 en 12m.

Verder kun je nog een stuk doorrijden zijn nog wat secret spots. Geoon de kust volgen.

Er is ook nog een erg relaxte spot met kiteschool op een strandje vlak bij het vliegveld, dit is een grote landtong met aan een kant vlak water.
waait hier wel iets minder dan op milos beach.

Je kunt lekker varen in je shorty geen pak nodig, elke dag wind. Er zijn vast wel mooiere spots op aarde, voor mij was dit een combi van kiten en ook met de vriendin en kleine man vakantie houden, verder niet te ver vliegen!

Willde van alle spots foto's posten maar hij pakte ze niet, ik hooor het wel als je ze wil hebben.
kantje board !

Herrie 08 August / 2011 / 21:20
Momenteel alleen Underwave en Advance kites bij die norse Griek. Nog steeds prima stek. Prima wind elke dag. Neem 9 en 12 mee. Voor Vass neem 7 mee. Wind inderdaad offshore maar in een baai dus je komt vanzelf wel weer onshore
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

haraldm 08 August / 2011 / 22:26
Hi, dank voor de tips. Ik neem in ieder geval mn spullen mee en afh vd wind desnoods wat rijden op levkas naar millos beach of de secret spots, meestal makkelijk te vinden met die secret kites in de lucht.Als oud windsurfer zal ik me aanpassen op vassliki ;-) ik spring toch hoger