Kiten in Provincie Groningen

Door: Martijn767 Reacties: 5 Hits: 1616
Martijn767 07 August / 2011 / 08:32
Hey guys,

normaal gesproken kite ik lekker op zee (Bloemendaal) maar aangezien ik geen oppas hier heb wordt het niets de komende dagen.
Nu kan ik naar Groningen gaan (dochter droppen bij mijn ouders) en daar ergens gaan kiten.
Waar kan je een beetje goed kiten met de wind voor de komende dagen in de provincie Groningen?

Lauwersmeer, Zuidlaardermeer, Blauwe stad?
Iemand tips? Hoe zijn de condities met ZW-W wind? en vooral waar mag het??

Ik wil echt het water op de komende dagen!!
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Patrick1982 08 August / 2011 / 16:12
Hej

Ben nog beginner maar ken de volgende plekkern:
Delfzijl (bij eemshotel) is officiele kiteplek, op zee dus niet voor beginners.

Blauwe stad is ook n optie maar geen officiele locatie en kan dus bekeurd worden in geval van..... wel gedoogd.

Lauwrsoog/Lauwersmeer zowel op meer gedeelte als op zee.
Beide locaties zijn ook niet geschikt voor beginners ivam obstakerls en beperkte ruimte.

Anders MIRNS (the place to be), druk, makkelijk bereikbaar en gratis parkeren.
Meeste grote namen kiten er, horecavoorziening en kiteschool aanwezig.

Is vanuit Stad Groningen een uurtje rijden maar wel de beste plek van het Noorden.

Martijn767 09 August / 2011 / 08:21
Ik wil dus niet naar de drukke stukken ;)
Ik kite al een tijdje en krappe spots ben ik wel gewend van het buitenland, dus dat komt wel goed.
Jammer dat de blauwe stad bekeurd kan worden, wel lekker dichtbij namelijk.

Tnx for the info!!
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

2cool 09 August / 2011 / 08:37
Martijn: Check de onderstaande link even, en stel ook daar je vraag nog eens.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=12044.15700

www.woodboard.nl

2cool had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 24 - 31 knots op zijn Naish Torch (2010)

katapultbenzine 09 August / 2011 / 18:24
de secret spot!

katapultbenzine had een 5 sterren sessie in Zanzibar, Paje met maar liefst 17 - 22 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

Woodmaster 10 August / 2011 / 03:54
Quote: katapultbenzine - 9 augustus, 2011 (20:24)
de secret spot!

Botje zandgat?
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)