PaulinaPolder

Door: Mediator Reacties: 18 Hits: 3913
Mediator 13 September / 2011 / 20:47
hoi,

als de wind nog een knoopje omhoog zou gaan tegen VRIJDAG lijkt het me een goeie richting om eens langs paulina te gaan?

nu enkele vraagjes:

a/ mag je daar nog kiten of word het nog gedoogd
b/ waar rij je best heen als je daar gaat maw heeft iemand een gps adres van waar je je wagen achterlaat?
c/ zijn er nog die zouden gaan?
d/ hoe zit het met hoofdplaat, die spot voor die zandbank met dat kleine piertje een beetje meer naar links op de westerschelde? heb daar vorig jaar eens een goeie sessie gehad, toen geen problemen geweest, hoe zit dat nu daar?
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

JochemV 13 September / 2011 / 21:48
Je hebt deze vragen al eens eerder gesteld http://www.hanglos.nl/forum/248854/kiteforum-hoofdplaat.html

dus effe kopie paste

Sorry hoor, maar volgens mij weten en paar mensen niet waarover ze het hebben?
Op paulina kiten is niet toegestaan. Het is gedoogd. Sta er ook niet van te kijken als je of bij paulina of bij hoofdplaat door de politie van het water gehaald word. Je vaart immers in een vaargeul en dat is ietwat erg veel verboden
Er hoeft ook maar iets te gebeuren en de spot zal wel sluiten (voor zover het een spot is).
Je hebt bij paulina veel last van het getij!Mede door de smalle gleuf waar het water door moet kun je er echt wel en knoopje of 6 bijrekenen voor je een beetje kunt hoogtelopen. Zowiso bij laagwater kun je nergens staan en het is een klotsbak.
En nogmaals, het is een vaargeul dus opleten met kiteje laten neerstorten en niet meer omhoog krijgen!
Zo, nu weet je een beetje hoe het daar is.

Beginners: no go

Gevorderen: opletten geblazen!

btw, bij hoog water is het te doen maar wel opletten voor stenen, pinnen ed. Kite oplaten zal je dan op de dijk moeten doen en daar is vaak niet veel plek. owja, op de dijk staat een hek met prikkeldraad

kiterbram 14 September / 2011 / 12:26
Hmm Ik vind paulina polder echt niks. Er wordt vaak ingebroken in auto's en het strand is een drama, bij hoogwater staan er stalen pinnen en stenen net onder de waterlijn, levensgevaarlijk! Bij hoogwater ook vooral opletten als je kite op de dijk ligt dat je je lijnen doe oprollen, er rijden vaak auto's van rijkswaterstaat over de dijk en die letten daar echt niet op.
Hoofdplaat is zelfs verboden!

kiterbram had een 4 sterren sessie in Grevelingendam met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Ozone C4 (2010)

FFboarder 14 September / 2011 / 12:35
Paulina is inderdaad niet top. Zoals kiterbram al zegt, steken er metalen pinnen uit het zand achtergelaten door vissers vroeger. Ook zijn er Oesters en stenen net onder water. Rijkswaterstaat en boeren letten ind niet op kites/lijnen op de dijk of op het modderstrandje. Oja, als je toch gaat, neem dan effe een oude kite mee want de zwarte modder krijg je er niet meer afgewassen.

Mediator 15 September / 2011 / 16:00
ok dank u voor het antwoord, ik informeerde of er daar iets veranderd was...

vorig jaar hadden we daar de beste sessie van het jaar dus je moet niet uitleggen hoe de spot is, dat weten we al lang
en waar wij gekite hadden bleven we nog 100 meter weg van de vaargeul, als je zo ver gewoon vaart kun je zowel op zee gaan varen...

wat een hysterische weners zijn jullie, een antwoord als "het is gedoogd dus eigen risico was ook goed en ja er komen mensen of nee"
xx

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

wasbeer 15 September / 2011 / 16:33
Inderdaad, ik vind paulina ook helemaal niks mis mee, gewoon wat opletten maar dat doe je toch.

wasbeer 15 September / 2011 / 16:40
En bij hoofdplaat mag het inderdaad niet maar er wordt inderdaad wel gekite jammer genoeg

RefleXxx 17 September / 2011 / 07:51
Mediator is een beetje hardleers en moet alles 10 keer vragen. Zoals al eens eerder gezegd verdenk ik je ervan dat je niet op Paulina hebt gestaan maar op Hoofdplaat. Wat dus zeker verboden is. Paulina is wat anderen zeggen geen lekkere spot. Bij laag water ver lopen door diepe modder en een grote klotsbak. Bij hoog of opkomend water moet je heel goed uitkijken voor pinnen of stukken paaltjes die uit de modder steken. Echt goed opletten dus.

Mediator 17 September / 2011 / 23:02
Quote: RefleXxx - 17 september, 2011 (08:51)
Mediator is een beetje hardleers en moet alles 10 keer vragen. Zoals al eens eerder gezegd verdenk ik je ervan dat je niet op Paulina hebt gestaan maar op Hoofdplaat. Wat dus zeker verboden is. Paulina is wat anderen zeggen geen lekkere spot. Bij laag water ver lopen door diepe modder en een grote klotsbak. Bij hoog of opkomend water moet je heel goed uitkijken voor pinnen of stukken paaltjes die uit de modder steken. Echt goed opletten dus.
thanks, was idd hoofdplaat... we waren er die dag met een stuk of 12 kiters denk ik, geen paniek is toen niks fout gegaan... en is idd zeker geen plaats voor beginners, maar voor freestyle is het er wel lekker spiegelvlak soit kga het niet meer doen

marreuh reflex, gy bent zeelander dus beter op de hoogte van de sytuatie daar: hoe komt het eigenlijk dat hoofdplaat zelf geen spot is? 'k heb wel gezien dat rechts van de steiger het waarschijnlijk wel natuur reservaat is (zag de konijntjes vrolijk huppelen), maar het deel links van de steiger is toch gewoon grasdijk, een strookje zand en direct water... tussen de vaargeul en het stuk waar toen gekite werd zit ook een mooie zandbank waaraan je mooi kan zien tot daar kiten en niet verder (was wel 1 duitse aars die verder kite bij hoog water maja daar zijn het ook duitsers voor...)

moest dat daar nu eens gedoogd kunnen worden, veel safer toch, je hebt er mooi de plaats om te launchen en geen prikkeldraad in de buurt zoals paulina en zo...? Er is wel een sterke stroming in die geul waar je in kite tussen het strand en die kleine zandbank, daarom zeker een nogo voor beginners...

nu zeg me es even want ik snap het nie helemaal - kun je ze daar in zeeland niet zover krijgen die plaats te gedogen of officiëel maken, jullie gedogen cannabis dan weer wel

Mario 18 September / 2011 / 06:57
cannabis gedogen levert geld op voor de staat,een extra ongelukkige kitespot niet
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

idefixe 18 September / 2011 / 09:05
En als je dan toch in Belgie woont is het maar een klein eindje naar Brussel rijden en kun je al die mafketels van de EU proberen te overtuigen van je standpunten
Slingshot , Gibbon

Mediator 18 September / 2011 / 13:59
oke nu sta ik ook veel verder... antwoorden zoals papa zegt nee dus het is nee is niet wat ik naar zocht, ik zocht dialoog... man ik ben een retard op hanglos maar kan ook ernstig ergens over nadenken... meerderheid toch hier blijkbaar niet...

mja wat had ik verwacht

Mario 18 September / 2011 / 16:24
Quote: Mediator - 18 september, 2011 (15:59)
oke nu sta ik ook veel verder... antwoorden zoals papa zegt nee dus het is nee is niet wat ik naar zocht, ik zocht dialoog... man ik ben een retard op hanglos maar kan ook ernstig ergens over nadenken... meerderheid toch hier blijkbaar niet...mja wat had ik verwacht
ligt het aan mij,of ben ik de enigste die hier niks van snapt?
en ik ben serieus.....

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

JochemV 19 September / 2011 / 19:47
bij hoofdplaat zwemmen en verblijven veel zeehonden die daar hun rust plek hebben. Die konijnen huppelen altijd wel dus daar zal het wel niet om te doen zijn.

Mediator 20 September / 2011 / 11:57
Quote: JochemV - 19 september, 2011 (20:47)
bij hoofdplaat zwemmen en verblijven veel zeehonden die daar hun rust plek hebben. Die konijnen huppelen altijd wel dus daar zal het wel niet om te doen zijn.

heb zelf bij sealife gewerkt, de colonie van die in de westerschelde zit bevind zich dieper en aan de andere kant.... als zeehonden de reden is dan mag je niet kitesurfen in GANS zeeland 3/4 van de belgische kust - jullie natuur dudes zijn nog erger dan de belgische...

JochemV 20 September / 2011 / 12:31
Ben helemaal geen natuurdude, maar omdat dit een "aangegeven" natuurgebied is mag je hier niet kiten. Heb er zelf ook al eens gekite met een downwinder van Paulina => Cadzand. Heb daar toch echt wel zeehonden gezien. Maar snap niet waarom je nog informatie nodig heb, want je weet alles al!

Mario 20 September / 2011 / 13:47
gans zeeland?ik zie heel af en toe een zeehond in cadzand, en met af en toe bedoel ik 1keer per jaar.
Borsele nooit.
Dus gans zeeland lijkt me wat overdreven
WWW.KITESTUFF.NL

RefleXxx 22 September / 2011 / 10:18
Quote: Mario - 20 september, 2011 (14:47)
gans zeeland?ik zie heel af en toe een zeehond in cadzand, en met af en toe bedoel ik 1keer per jaar.Borsele nooit.Dus gans zeeland lijkt me wat overdreven
Toch heb ik er op Borselle 1 net voor mijn boardje de diepte in zien duiken. Maar het klopt wat je zegt, nagenoeg geen zeehonden daar. Het ligt hem in de platen voor Hoofdplaat waar de zeehonden op verblijven. Maar ik geloof dat Mediator zich druk maakt om niks en juist een reactie hier probeert uit te lokken. Ik zou zeggen, als het je niet zint hoe de Nederlandse regelgeving is dan blijf je toch lekker in Belgie Zijn wij ook weer blij.

Overigens snap ik nu ook waarom je nu niet meer bij Sealife werkt Mediator. Zeehonden die in de diepte leven....

toya 22 September / 2011 / 11:02
Reflex 1