kos marmari beach

Door: fly-sky-high Reacties: 21 Hits: 2966
fly-sky-high 09 January / 2012 / 17:48
beste hanglossers,

Ik wil deze zomer naar Kos Marmari beach gaan maar ik vroeg me hoe hard het daar waait
en of het daar druk met kiters.

gr kees

dijkhuis8 09 January / 2012 / 18:29
he kees,
ik ben nu twee seizoenen op kos geweest om te werken als instructeur in de zomer en mijn ervaring is dat je beter in kefalos kan zitten omdat het eiland kalymnos de wind blokt voor marmari en mastichari
gr jens

Herrie 09 January / 2012 / 19:52
Lefkas is ook prima wind gegarandeerd voor 9 of 12m.
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

eddyc 10 January / 2012 / 15:35
Marmari is goed - dewind komt van links on shore en wordt tussen de eilanden versterkt.
Ten oosten van marmari is de wind bij heet weer sterker omdat de achterliggende zoutpan bijkomende thermiek geeft.
Daartegenover zijn d'er weer meer / iets hogere golven aan de westzijde van Marmari.
eddyc

EwOuD 10 January / 2012 / 17:03
Kohilari beach ->(Kefalos) Had afgelopen seizoen de meeste vaardagen van Kos....<Precies wat Jens verteld>
Souze Kiteboarding!

eddyc 11 January / 2012 / 10:11
@EwOuD: oostelijk van Marmari (voorbij Caravia beach Hotel - vanaf het duitse wrak) heb je de meeste 'vaardagen' dankzij de thermiek van die zoutpan (tussen Marmari en Tigkaki). Als je nergens anders kunt kiten lukt het daar met een 12m.
eddyc

jefff 11 January / 2012 / 15:59
Dus de beste plek om heen te gaan is??
want ga er waarschijnlijk ook heen dit jaar!

eddyc 11 January / 2012 / 17:57
Marmari beach
Oostelijk: hotel Caravia - doch smal strand om te starten - vandaar 250m naar ondiepe water voor de zoutpan.
Westelijk: Grecotel Royal Park - meer plaats om kite starten - Magic Lfe kan ook.
ik ben in beide geweest: Caravia is iets beter(van eten) en duurder (strandstoelen te betalen) - Royal Park is mooier (minder goed eten - strandstoelen inbegrepen in prijs).
Zie Google Earth

Huur een mountain bike fiets voor de periode in het dorp (of inbegrepen bij Magic Life) en trek 'smorgens de bergen in. Je kunt tot 625m hoog (275m asvalft en de rest op Schrotterpiste). Vele wegen en schrotterpistes op de berg.

eddyc

dijkhuis8 12 January / 2012 / 11:28
toch vreemd dan dat de locals van marmari en mastichari komen varen op kohilari beach

EwOuD 12 January / 2012 / 13:13
Idd. Mr. Dijkhuis en al die kitetoeristen vanuit marmari en mastichari die op een windloze dag(bij hun), langs Kohilari Beach komen terwijl Kohilari al ruim een week perfecte condities heeft -> "shit waren wij hier maar eerder naartoe gekomen en hadden we de kitespullen maar mee..." Haha
Souze Kiteboarding!

dijkhuis8 12 January / 2012 / 17:42
hmmmm dat was inderdaad een goed idee geweest

ErwinF 14 January / 2012 / 20:13
Het Oordeel van de Locals!

HJ11 23 January / 2012 / 20:18
Hoe ver is Kohilari van Marmari verwijderd.
Hoeveel minuten met auto bijvoorbeeld?
Welk hotel in Marmari heeft de beste kite mogelijkheden zodat je direct voor de deur kan kite en dus ook eventueel kan uitwijken naar Kohilari?
Thx

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

johndoe 23 January / 2012 / 21:17
Quote: HJ11 - 23 januari, 2012 (21:18)
Hoe ver is Kohilari van Marmari verwijderd.Hoeveel minuten met auto bijvoorbeeld?Welk hotel in Marmari heeft de beste kite mogelijkheden zodat je direct voor de deur kan kite en dus ook eventueel kan uitwijken naar Kohilari?Thx
- half uur rijden met de auto. Kilometer of 30. Hotels daar kan ik je niet mee helpen.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

svenpronk 23 January / 2012 / 21:24
Twee jaar terug ben ik ook op Kos- Marmari geweest en dit is erg goed bevallen, overdag kiten en s'avonds op de scooter naar Kos Stad om te feesten! Aanvankelijk hadden we een appartament geboekt via een site maar toen we aankwamen was dat zo'n pauper zooi en ver van de spot dat we daar op zoek gegaan zijn naar wat anders, daarbij kwamen we terecht bij Mariliza Hotel, dit is 100 meter vanaf de kitespot, echt top!
Wij hadden een bungalow voor twee weken daar en was erg aantrekkelijk geprijst, bij deze de link, www.mariliza.gr, deze tent word gerund door een ouder echtpaar, aardige mensen.
Stuur ze een mailtje voor een prijs en doe maar de groeten van Sven.
Zal vanavond effe wat foto's posten van de spot ed.

Zie voor de foto's deze topic. http://www.hanglos.nl/forum/258695/kiteforum-1e-kite-vakantie-maar-waar-(spanje).html?CurrentPage=2

HJ11 23 January / 2012 / 21:56
He Sven.... thx voor de informatie. Weet je toevallig ook een reisorganisatie die dit hotel plus vlucht aanbieden? Zijn er nog andere hotels eventueel die net zo gunstig gelegen liggen. Wij reizen namelijk met onze twee kids (2 1/2 en 1 jaar oud) Hebben het liefst dus die bugalow of twee kamer appartement. Hadden jullie all incl of gingen hullie in de directe omgeving wat eten? Thx

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

svenpronk 24 January / 2012 / 21:26
He Hj, nee dit is niet te boeken via een nederlandse reisorganisatie. S'ochtends haalden we ontbijt bij een kleine supermarkt aan de overkant en s'avonds gingen we uit eten. Wij hadden voor de hele week een scooter gehuurd dus we reden zo overal heen want het zit niet echt dichtbij het dorp marmari, -10 minuten lopen.
Check google maps het ligt precies in het midden van deze link http://g.co/maps/dnz8a
Appartamenten zijn gewoon simpel en daar is de prijs ook naar maar ik vond het goed alles zat erin airco koelkast en na het stappen lekker uitslapen door de rolluikken voor de ramen, begint toch pas na 1 uur te waaien;)

HJ11 26 January / 2012 / 19:37
He Sven... Thx again. Wij zitten nu te kijken naar Caravia hotel.
http://www.zoover.nl/search/quicksearch3.aspx?c=Caravia Beach kos
Moeten namelijk ook iets meer voorzieningen hebben voor de kids.
Heb die mensen nog wel mail gestuurd en je moest de groeten hebben.
Kun jij iets zeggen over de locatie van Caravia hotel?
En hoe groot is de afstand van dat hotel, lees Marmari beach, naar de kitespot Kohilari beach?

Natuurlijk mogen andere ook reageren

Thx

eddyc 26 January / 2012 / 22:34
HJ11 - Bij Caravia Beach ga je gewoon 50m rechts van het hotel starten met kiten en vandaar naar het stuk ondiep zee strand voor de zoutpan (oostelijk). Thermiek verzekert je wind elke middag vanaf 13:00.
Caravia beach kun je op Google Earth gemakkelijk herkennen aand de "Y" vorm van het gebouw.

Waarom naar Kohilari beach rijden en dus auto huren als je voor de deur kunt kiten ?
Huur MTB om 's morgens de bergen in te trekken. Echt prachtig :zowel geasvalteerde wegen (tot 350m) als Schrotter pistes (vanaf 250m tot 620m)

eddyc

eddyc 26 January / 2012 / 22:38
@HJ11 - Royal Park aan de west kant van Marmari is ook OK voor kids - heeft iets meer animatie dan Caravia Beach en is goedkoper maar iets minder goed eten. Ook hier heb je geen auto nodig. Ongeveer 8km duinen en strand naar westen toe. Je waant je niet in Griekenland.
eddyc

johndoe 26 January / 2012 / 22:57
HJ11, check ook m'n eerdere reactie.. Ongeveer half uur rijden met de auto vanaf Marmari beach naar Kohilari beach.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

HJ11 26 January / 2012 / 23:54
TOP !!!! Bedankt voor alle reacties! Ik heb net een optie de duur uitgedaan voor 2 weken:
http://www.zoover.nl/griekenland/kos/marmari/caravia-beach/hotel/fotos
en anders idd ff klein stukje rijden naar Kohilari beach om daar de golven te checken.

Wij hebben er onwijs veel zin in.
Kids zijn dan 1 en 2 1/2 dus waarschijnlijk ben ik hun animatieteam :-)
Ik heb voor dit hotel gekozen omdat zij een twee-kamer appartement hebben.
Dan kunnen de jongens is slaapkamer slapen en kunnen we nog gewoon ff in de woomkamer zitten.

Nogmaals thx voor jullie reacties en bruikbare info.