Dakhla, Marokko November/December

Door: rogier1311 Reacties: 28 Hits: 6562
rogier1311 01 March / 2012 / 20:18
Hallo medekitesurfers,

Wie heeft er een hoop mooie ervaringen overgehouden aan dakhla? Wij willen namelijk met een aantal mensen die kant op gaan in December 2012.

Hoe zijn bevoorbeeld de accomodaties, Dakhla attitude accomodation of Ocean Vagabond??

Ik probeer ook al te boeken bij royal air morocco maar kennelijk is december nog te ver weg enig idee hoe duur die interne vluchten zijn?

pim123 02 March / 2012 / 10:18
hee, ik ga in juli naar dakhla een retourtje van casablanca naar dakhla kost voor dan ongeveer 180 euro maar het zal in december wel veel goedkoper zijn. Over de accomodatie daar kan ik niet veel vertellen want ik ben er nog niet geweest!

ostendlocal 02 March / 2012 / 12:03
Dakhla, EPIC!
Vertrek over paar weken voor de 2de keer. (dakhla attitude)
Je kan er verblijven in een bungalow of een tentje. Beide goed te doen.
Vorig jaar stonken de douches heel hard in de bungalows, dus was het beter om een tentje te hebben. Douches daarvan zijn in apparte hokjes.
Voor de rest is het allemaal wel redelijk basic, maar wel top ervaring.

Van eten is het ook een beetje basic, elke ochtend hetzelfde soort brood en beleg. Na een week heb je dat wel gehad, dus breng gewoon je eigen pot nutella mee .

Qua sessies was het epic. Elke dag met 7 kunnen varen op de flat waterspot iets downwind.
In December weet ik niet hoe de condities zijn, want ben er vorig jaar rond maart geweest.

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

youpi 02 March / 2012 / 15:43
Wat Ostendlocal zegt klopt! MAAR als je naar de andere kant van de berg gaat waar je ook top kunt kiten zit ocean vagabond en daar hebben ze wel better acomodatie en better eten. Is ook aan te raden.

ostendlocal 02 March / 2012 / 15:59
maar, ik zecht zoveel!

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

rogier1311 02 March / 2012 / 16:32
Hoe zit het met diefstal? Ik hoorde al verhalen dat je spullen moet vastmaken aan je tent?????

December schijnt goed te zijn (windguru).

Het is een betaalbare reis al ik het allemaal zo zie. Voor 1000 euro ben je 2 weken weg.

pim123 02 March / 2012 / 21:19
Ik weet dat ze bij ocean vagebond opslag ruimte hebben voor je kitespullen dus dan kan het niet gestolen worden maar ik weet niet hoe dat zit bij dakhla attitude!

ostendlocal 03 March / 2012 / 11:48
Bij ons lagen er heel wat spullen van riders in't midden van het pleintje, naar mijn weten was er niets gestolen.

ZeeOtter 03 March / 2012 / 14:10
Dakhla is echt super cool! Super mooi water, lekker waverijden als er geen wind is, super lekker warm en mooi! in November vorig jaar in ocean vagabond geweest - iets duurder dan attitude maar daarmee ook iets kleinschaliger en relaxter denk ik (maar ik kan natuurlijk niet vergelijken ;-)) was me niet bewust van diefstal issues, toen wij er waren waren er in totaal iets van 30 man of zo en iedereen liet alles nachts gewoon buiten hangen en drogen enzo. Eten prima al gaat na een week het menu op repeat. In dakhla airport zijn ze ook super relaxed met extra bagage, die kerel die er toen zat had duidelijk besloten dat het veel te veel werk was om iedereen extra te laten betalen

ZeeOtter had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 28 knots op zijn F-One Bandit VI (2013)

livingthadream 03 March / 2012 / 16:42
Ik zelf ga 29ste naar dakhla.. we vliegen met Airmaroc..

Heb zelf even een vraagje over de bagage, zag dat je 30kg max mag meenemen wat natuurlijk best chill is. Alleen hoe is het geregeld met boardbags inchecken.. iemand ervaring hiermee?
www.natural-high.nl Slingshot & Mystic

ostendlocal 03 March / 2012 / 23:33
ja, boardbags namen we gewoon mee en checkten we op het vliegveld zelf in. Was best duur, maar het voordeel is dat je op de terugweg niet hoefde te betalen.

Mediator 05 March / 2012 / 17:21
hoi, zit een foutje in de info van Ostendlocal

- wat betreft het water in dakhla attitude: Het water daar gebruikt is grondwater met een heel hoog zwavel gehalte, dit water is heel gezond voor de huid maar nadeel is dat zwavel naar rotte eieren ruikt. Zowel bij het water bij de Tenten als het water in de Bungalows is dit zo, verschil tussen de twee is dat je in de Bungalows eigen sanitair hebt en in de tenten er slechts 1 gemeenschappelijke sanitaire blok voor een 20tal tenten.

Daarnaast zijn er nu ook enkele (4) VIP bungalos, deze zijn een beetje ruimer (vooral de douches zijn groter) en daar gebruiken ze waterfilters waardoor het water gewoon fris ruikt.

Vanaf deze pasen zal er ook nog een 4de optie zijn namelijk de goedkopere "Windhunter bungalos", dit zullen bungalos zijn met gedeeld sanitair waar je met 4 personen in kan verblijven. Ze zijn ook bezig aan een veel grotere beachbar die ook tegen pasen moet klaar zijn.

Verschil tussen attitude en de overige:
- beste locatie op de lagune (spot niet ver zelfs bij laag water meerdere spots op wandelafstand))
- goedkoper

boeken voor attitude doe je best via Leander vivey -> windfishpro.com

Wat betreft wind: December januari is 50/50 kans op wind, wanneer het lichtjes (net niet genoeg) waait in de ochtend ben je altijd zeker dat het tegen de namiddag na 14u plots aan gaat met de wind... sommige dagen kan je van 's ochtends al kiten (in de zomer is dit bijna alle dagen)

De vlucht prijs goe din de gaten houden, varieerd constant maar is in de topperiodes VEEL TE DUUR voor de afstand die je maar vliegt... normale prijs ligt rond de 500 euro (momenteel ligt de rijs voor pasen op 700 wat het hoogste is die ik al zag!). Bespaar jezelf niet die 35 euro per persoon en boek een nachtje in Atlas airport hotel Casablanka voor de transitnacht... (de luchthaven van casablanca is niet de gezeligste plaats om te slapen)... boeken is niet nodig maar doe je best want mensen zonder reservaties belanden op de onderste 2 niet gerenoveerde verdiepen, de andere kamers zijn veel netter !
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

rogier1311 06 March / 2012 / 16:55
Welke maten hadden jullie allemaal meegenomen naar dakhla. Ik heb nu een 8,10,12 m2 en ben vorig jaar in el gouna geweest en baalde toen dat ik geen 14m2 bij mij had. Weeg met alles erop en eraan rond de 95kg.

Nog bedankt voor de rest van alle tips.

ostendlocal 06 March / 2012 / 16:59
Mediator, weet niet waar m'n foutje zit, maar ookal is het heel gezond, de douches waren niet te harden. Moest bijna kotsen terwijl je in de douche stond..

Ik neem alle maten mee, vorig jaar veel met 6 gevaren. Paar keer met 8 en 9.
Neem altijd m'n grote maten ook mee in de hoop dat het ooit perfect is voor 11. Lijkt me epic op die vlak waterspot!

Mediator 06 March / 2012 / 18:34
foutje stond onderlijnd in men tekst... maar soit bedankt voor de minnetjes voor info te geven over een spot...

heb er vorig jaar 1 maand gezeten en dit jaar ook enkele weken.

zie niet in wat er niet klopt aan de info die ik geef aan de persoon die de vraag stelt... je mag het me altijd zeggen ian

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

ostendlocal 06 March / 2012 / 19:42
Mediator, de douches stonken inderdaad ook bij de tenten, maar je had er in de tent zelf geen last van omdat het in aparte hokjes was..

rogier1311 06 March / 2012 / 21:01
Als ik 2 weken ga wil ik liever niet 2 weken onder de rotte eieren staan.

Waar vind ik die bungalows met filtersysteem om te boeken????

Lijkt wel dat ik de maand december moet gaan verruilen voor oktober/november.

Mediator 06 March / 2012 / 22:24
Quote: rogier1311 - 6 maart, 2012 (22:01)
Als ik 2 weken ga wil ik liever niet 2 weken onder de rotte eieren staan.Waar vind ik die bungalows met filtersysteem om te boeken????Lijkt wel dat ik de maand december moet gaan verruilen voor oktober/november.

gewoon via windfishpro contact op nemen met Leander vivey en vragen of je 1 van de 4 VIP kamers kan reserveren vooraan in het kamp, deze staan namelijk niet vermeld op de sites.

Woodmaster 07 March / 2012 / 01:55
Ik wacht wel tot de eerste 4/5 sterren resort er staat!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

youpi 07 March / 2012 / 08:19
of gewoon naar ocean vagabond gaan aan de andere kant van de berg. Nergens last van!

Mediator 08 March / 2012 / 15:20
Quote: Woodmaster - 7 maart, 2012 (02:55)
Ik wacht wel tot de eerste 4/5 sterren resort er staat!

zul je lang mogen wachten...

zelfs geen marokaan die echt gek genoeg is om zo zwaar te investeren in land die op papier niemandsland is... laat staan dat er europeanen daar investeringen gaan doen in vastgoed en dergelijke...

soit van wie het land is is stof voor discussie die we gezien de gemiddelde hanglosgebruiker hier best niet voeren, oorspronkelijke
bewoners zijn nomade zandnegertjes, marokko doet nog iets nuttigs daar met da land...

Mediator 08 March / 2012 / 15:24
Quote: youpi - 7 maart, 2012 (09:19)
of gewoon naar ocean vagabond gaan aan de andere kant van de berg. Nergens last van!

en altijd bij laag water flink stuk wandelen, een smallere altijd offshore spot voor de club, altijd een knoopje minder sterke wind dan 1km verder in de lagune (Venturi effect), als je een andere spot wil doen moet je altijd weer meer dan een km upwind terug keren naar je club,...

voor de rest wel goed daar, verblijf is top... kite is minder dan att

edit de minnetjes zijn echt van mongolen die de spot NIET kennen en hebben dus nix met de info te maken

ostendlocal 08 March / 2012 / 23:04
Ah man, uiteindelijk als je in marokko zit douch je toch nooit Als niemand doucht, stinkt niemand

J3roenP 09 March / 2012 / 15:22
Hoe zit het daar trouwens met betalen? Euro's of MAD?

J3roenP had een 2 sterren sessie in Bergen op Zoom met maar liefst 14 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2009)

Mediator 09 March / 2012 / 21:10
Quote: J3roenP - 9 maart, 2012 (16:22)
Hoe zit het daar trouwens met betalen? Euro's of MAD?
beide maar in euros word je meestal geript dus je doet voordeel aan inwisselen, en dat doe je best hier en niet daar als je geen verlies wil doen...

tis niet et zelfde als in het noorden