Bodrum, Turkije

Door: crossbowkiter Reacties: 3 Hits: 759
crossbowkiter 05 July / 2012 / 11:26
Hoi mensen,
Ik heb een vraagje, ik ga naar bodrum in juli, en ik vraag me af of er hier gevaren mag worden. En ben benieuwd of er als mensen gevaren hebben.
Als ik op windguru kijk lijkt het me dat er genoeg wind is.

alvast bedankt!

CouchKiter 05 July / 2012 / 17:27
In Bodrum heb ik niet gekite. Maar wel in akyaka en in alacati. Akyaka aka gokova ligt zo'n 1,5 uur reizen van Bodrum vandaan en is de beste kitespot van Turkije. Stabiel, betrouwbare dagelijks thermisch wind. 3km brede strand. Ben er 14 dagen geweest en heb evenveel dagen gekite. #aanrader

Hollandkiter 06 July / 2012 / 08:07
Bij Bodrum zijn een aantal baaien die vol liggen met boten. Je kan er dus niet kiten.
Bij Turgutreis kan je op een aantal plekken kiten, Het is geen ideale kitlokatie hoor.

Naar dit soort lokatie's heb ik besloten om geen kitespullen meer mee te nemen. Ga lekker vakantie vieren, je hoeft niet op de wind te letten. Na die week (of 2) ga je weer lekker in Nederland kiten.

Akyaka is een stukje langer rijden hoor: link
Alacati is een andere vakantie bestemming: link

johndoe 08 July / 2012 / 09:15
He
Ik ben een aantal keren in de buurt van Bodrum op vakantie geweest.
Bodrum zelf kun je niet kiten.
Tussen Turgutreis en Akyarlar kun je uitstekend kiten, is ook een kitecenter.
Elke dag perfecte wind alleen het wegvaren is lastig, eerste 200 m is erg vlagerige wind daarna is het top.
Dus neem je kites en have fun!
Trouwens als je daar gaat kiten moet je wel je IKO certificaat kunnen laten zien en regel een rescueboot in geval van

Fijne vakantie!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)