kiten St eustatius?

Door: melmzs Reacties: 6 Hits: 2369
melmzs 26 January / 2013 / 20:05
Beste Kiters,
Ik kan mijzelf gelukkig prijzen, aangezien ik zojuist een stage verkregen heb waarbij ik 4 maanden op st eustatius (bijzonder nederlandse gemeente voor degene die dat niet weten..) mag rondhangen.
Maar aangezien ik enthousiast kiter ben, zie ik de combinatie van wind en mooi weer als goede kite spot.
Helaas kan ik totaal geen informatie vinden over kitesurfen op st eustatius, en is mijn enthousiasme alweer een beetje gedaald...
Mijn hoop is op iemand die mij kan vertellen hoe fantastisch kitesurfen is op st eustatius? En dan niet omdat het je laatste kitesurf sessie is into the ocean.
De vraag is dus of het uberhaupt mogelijk is en of iemand hier al geweest is...

* Wacht ongeduldig op een spectaculair verhaal *

Herrie 26 January / 2013 / 21:20
St Eustatius helaas nog nooit geweest. De eilanden in de buurt:

St Kitts: erg goed kiten met rustige stranden
Anguilla: erg goed kiten met rustige stranden
Saba: niet kiten zonder boot
St Barths: niet kiten zonder boot. Wind zeer gusty
St Maarten: erg goed kiten drukke stranden

Deze eilanden zijn allemaal in het bereik van Eustatius met een bootje of via een goedkoop ticket van Liat ofzo.

Heel veel plezier met je stage!
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

Herrie 27 January / 2013 / 06:12
Welke vier maanden ben je er trouwens? De wind staat hier nu aan maar houdt rond april wel een beetje op
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

melmzs 27 January / 2013 / 08:58
Bedankt Herrie, voor de informatie. Dus er zijn iig mogelijkheden om naar andere eilanden te gaan om te kiten.
Waarschijlijk dus wel de moeite waard om de kites mee te nemen?
Ik ga begin juni tot en met september/oktober. Hoe is de wind dan?
Zit jij daar in de buurt?

Herrie 27 January / 2013 / 14:43
Het dichtst bij is St Kitts. Maar juni tm October is het niet echt garantie voor wind. Neem zeker een 12 mee en misschien een 9 als je mazzel hebt. In die hoek van de Carib begint de wind pas echt in December. Maar je kan altijd geluk hebben met een goede dag wind.

Of ik dan in de buurt ben weet ik nog niet. Ik dobber de wereld rond op een bootje. Lang verhaal
Cheers! Herrie

posty 28 January / 2013 / 11:37
er is 1 strand, zeelandia waar het misschien mogelijk is om te kiten.
er komt alleen bijna geen mens en de zee is erg ruw.
plus er is geen rescue dus ik weet niet of het verstandig is om daar het water op te gaan.
heel het eiland is sowieso erg rustig.
st. kitts zou je misschien heen kunnen varen of vliegen.
st. maarten wordt helemaal een dure operatie.

posty had een 4 sterren sessie in Curacao, St Jorisbaai met maar liefst 16 - 24 knots op zijn Best Kahoona (2009)

Hanss 31 August / 2014 / 11:00

@ Melmzs. Ik vraag me af hoe je het gehad hebt? Valt er te kiten op St Eustatius? Ga misschien zelf ook die kant op en wil graag weten of kiten mogelijl is.