Woon sinds kort in Rotterdam; waar kiten?

Door: chichan Reacties: 5 Hits: 989
chichan 10 May / 2013 / 10:00
Hi,

Ik woon sinds kort in Rotterdam en ga vaak na werk nog surfen. Waar is een goed plek? Laatst ben ik naar Hoek van Holland en Slufter/Maasvlakte (2) gereden (ziet er hele vette spot uit btw) maar heb op beide spots zo goed als geen kiters gezien terwijl het prima windje was. (op HvH kreeg eentje les, that's it)

Ga niet graag alleen het water op dus denk dat ik na werk vandaag naar Brouwersdan rijd.

Wat zijn de wat meer bezochte spots dichtbij Rotterdam?

Groeten!

chichan had een 0 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 28 - 0 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

djeverest 10 May / 2013 / 11:13
Misschien was er toen net niet genoeg wind of was de wind aflandig, dat zou kunnen verklaren dat er weinig tot geen kiters actief waren.
Hieronder een aantal spots in de buurt van Rotterdam:
Slufter/Maasvlakte2
Oostvoorne Autostrand
Rockanje 1e/2e slag
Hoek van Holland
Brouwersdam

Ik weet niet of je een beginner of ervaren kiter bent, maar indien je nog niet ervaren bent kun je het beste naar Oostvoorne gaan.
Zie ook:
http://www.hanglos.nl/kitespot/NL/nederland/

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

chichan 10 May / 2013 / 12:23
Dank!!

chichan had een 0 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 28 - 0 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

eatkites 10 May / 2013 / 13:45
hi... maak de trip regelmatig zelf...kom net terug van oostvoorne (dikke woei!!) oostvoorne, rockanje en slufter zijn allen zo'n 40-45 min rijden vanaf rotterdam (afhankelijk van waar je zit natuurlijk)
oostvoorne: Z-NO idd goed voor beginners maar ook gevorderden uiteraard, douchen, eten, drinken en webcam bij aanzeeoostvoorne, gratis parkeren. wel rekening houden met "the walk"
rockanje: Z-ZW 2e slag doorgaans wat rustiger, parkeren direct achter het duin (3€) even naar links lopen ter hoogte van de catamarans

hoek ben ik ik nooit wezen kiten, slufter lang geleden

met rockanje en oostvoorne kun je met de meeste windrichtingen wel uit de voeten, voor NO naar ouddorp of vrouwenpolder
check anders spots op NKV of inderdaad via hanglos..

eatkites had een 3 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 21 - 28 knots op zijn Zian Aquila (2013)

Mushroom 10 May / 2013 / 14:13
tisme wel eens gelukt vanaf de zandmoter binnen 20min (normale snelheid) thuis in rdam te zijn. ik woon in noord en ga er wel eens heen. scheveningen vind ik ruk en oostvoorne ook, dan liever ietsje doorrijden richting de bdam idd.

chichan 13 May / 2013 / 07:05
Allen, dank!!! Wellicht tot snel op het water, vaar een blauwe/witte North Evo 12m, een zwart/oranje Ocean Rodeo Rise 8m of een geel/groene RPM 9m (van alle markten thuis :) )