Ik heb ff een vraagje aan de aan jullie mede-kiters.
Ben van plan om in september van dit jaar naar zuid-frankrijk te gaan en daar heerlijk te gaan kiten in het wel bekende Leucate.
Nu heb ik via via een adresje in Le Barcares gekregen van een collega en nu is mijn vraag: is Le barcares een beetje in de buurt van de Kitespots van Leucate? En zo ja, kan daar een beginner (mijn vriendin) daar ook een beetje uit de voeten? En heb je daar nog leuke Do's in de omgeving leucate wat je moet hebben gedaan als je daar bent geweest?
ArjanD had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 13 - 18 knots op zijn Core Riot XR4 (2016)
routeplanner, google maps.
affijn,
ja redelijk in de buurt.
twee jaar geleden zaten we in Leucate. keiharde tramontana wind, aflandig.
of te weinig wind, en dan gingen we wakeboarden in barcares. 800m baan, en een 2.0 systeem met veel kickers en sliders!
uit mn hoofd half uurtje rijden ofzo.
persoonlijk vind ik die Tramontana wind die kan oplopen tot 35kn niet echt een beginnerswindje.
voor gevorderde kiters is het prima.
dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 24 - 26 knots op zijn Naish Pivot (2023)
Bij marine (wind van zee) kun je bij Baraces of Canet goed kiten. Bij tramontana kun je ook naar Etange de La Palme (20 minuten vanaf Baraces). Top beginners spot, het water is 50 tot 60 cm diep. Zorg dat je kleine maten mee hebt. De tramontana is een behoorlijk vuile wind. Het ene moment is die 20 knopen om vervolgens minuten lang 45 knopen te halen.
Bij Leucate zou ik bij de teleski varen. Wel diep water maar veel ruimte en daar is de tramontana aanlandig.
Heb je android tablet of telefoon download dan weatherpro, die zat met de windvoorspelling elke dag spot on toen ik er vorige maand was.
Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
Registreerde: 26 April 2010
Ik heb ff een vraagje aan de aan jullie mede-kiters.
Ben van plan om in september van dit jaar naar zuid-frankrijk te gaan en daar heerlijk te gaan kiten in het wel bekende Leucate.
Nu heb ik via via een adresje in Le Barcares gekregen van een collega en nu is mijn vraag: is Le barcares een beetje in de buurt van de Kitespots van Leucate? En zo ja, kan daar een beginner (mijn vriendin) daar ook een beetje uit de voeten? En heb je daar nog leuke Do's in de omgeving leucate wat je moet hebben gedaan als je daar bent geweest?
ArjanD had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 13 - 18 knots op zijn Core Riot XR4 (2016)